- Modtagne Tak: 35
Tør bag ørerne... om håndklæder
7 år 1 måned siden #26981
af mearleth
Tør bag ørerne... om håndklæder blev oprettet af mearleth
Som (næsten) alle andre har jeg da også et (par) letvægtshåndklæde(r) i microfiber. Problemet er, at jeg ikke bryder mig om dem. Jeg kan ikke lide at røre ved dem, og så er det jo svært at bruge dem til at tørre sig. Så nu overvejer jeg alternativer, og vil da lige høre dette ret så kloge forum om der er nogen der har gjort sig erfaringer jeg kan trække på.
På den svenske side www.sidenselma.se sælger de små rejsehåndklæder af hhv råsilke og "naturviscose". På www.funkjogging.dk kan man købe hampfleece og bambusjersey i metermål.
Væsentligt er det jo at det tørrer hurtigt, så det ikke ligger og bliver surt og jordslået i rygsækken. Og så må det også gerne være let (hvis man går meget op i vægt kan man jo bare bruge en sok, men så meget går jeg ikke op i vægt
).
Lad mig høre hvordan i bliver tør bag ørerne
På den svenske side www.sidenselma.se sælger de små rejsehåndklæder af hhv råsilke og "naturviscose". På www.funkjogging.dk kan man købe hampfleece og bambusjersey i metermål.
Væsentligt er det jo at det tørrer hurtigt, så det ikke ligger og bliver surt og jordslået i rygsækken. Og så må det også gerne være let (hvis man går meget op i vægt kan man jo bare bruge en sok, men så meget går jeg ikke op i vægt

Lad mig høre hvordan i bliver tør bag ørerne

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
7 år 1 måned siden #26985
af mearleth
Besvaret af mearleth på emne Tør bag ørerne... om håndklæder
Hvorfor vidste jeg bare at det svar ville være det første der kom?

7 år 1 måned siden - 7 år 1 måned siden #26998
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Tør bag ørerne... om håndklæder
I mange år har jeg brugt et tyndt viskestykke, dvs. et relativt lille stykke stof, og relativt hurtigttørrende, hængende udenpå rygsækken.
Det måler 40 cm x 85 cm og vejer her på sine ældre dage 86 gram (mest til sammenligning, hvis du vil sammenligne med noget du selv ligger inde med)
Mere hurtigttørrende, og lettere, kunne være et tyndt, stort, bomuldstørklæde. (Hvis det er stort nok, kan det også bruges som sarong/ nederdel m.v.) Nemt at vride vand ud af.
Er selv gået bort fra håndklæde, men savnede det "en del", da jeg havde badet på fjeldstationen i Kvikkjokk i sommers. Lidt af en udfordring at tørre sig med et børnelommetørklæde på 4 gram.
Det måler 40 cm x 85 cm og vejer her på sine ældre dage 86 gram (mest til sammenligning, hvis du vil sammenligne med noget du selv ligger inde med)
Mere hurtigttørrende, og lettere, kunne være et tyndt, stort, bomuldstørklæde. (Hvis det er stort nok, kan det også bruges som sarong/ nederdel m.v.) Nemt at vride vand ud af.
Er selv gået bort fra håndklæde, men savnede det "en del", da jeg havde badet på fjeldstationen i Kvikkjokk i sommers. Lidt af en udfordring at tørre sig med et børnelommetørklæde på 4 gram.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Terje.
Følgende bruger(e) sagde tak: mearleth
7 år 1 måned siden #27001
af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Tør bag ørerne... om håndklæder
I meget gamle dage brugte jeg en stofble. Den kunne også bruges som tørklæde m.m.
Skotte
Skotte
7 år 1 måned siden #27026
af Ennamaria
Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Besvaret af Ennamaria på emne Tør bag ørerne... om håndklæder
Jeg bruger - som Terje også foreslår - et stort, tyndt bomuldstørklæde, der vejer 70 g. Det tørrer mig, jeg kan svøbe det om mig, og det tørrer hurtigt bagefter.
Jeg bader kun, hvis vejret er til det - gider ikke stå og fryse i 8 grader, vind og regn, men dypper mig gerne i en elv, når solen skinner, eller bruger hyttens sauna, hvis der er én.
Jeg bader kun, hvis vejret er til det - gider ikke stå og fryse i 8 grader, vind og regn, men dypper mig gerne i en elv, når solen skinner, eller bruger hyttens sauna, hvis der er én.
Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
7 år 1 måned siden #27032
af mearleth
der bragte du mig lige ind på memorylane
Da jeg var ung og sprød og tog med ungdomsskolen på fjeldture købte vi altid en portion stofbleer som så blev farvet i en frisk kulør, så alle havde ens tørklæder. (men vi var IKKE spejdere!, næh du kan lige tro nej og vi gik IHVERTFALD ikke ind for uniformering osv
) De var vældig praktiske og havde enormt mange anvendelsesmuligheder. Og var bestemt ikke alle lige lækre efter 14 dages tur
gad vist om jeg ikke et eller andet sted har en eller flere af dem endnu?
Besvaret af mearleth på emne Tør bag ørerne... om håndklæder
Skotte skrev: I meget gamle dage brugte jeg en stofble. Den kunne også bruges som tørklæde m.m.
Skotte
der bragte du mig lige ind på memorylane

Tid til at oprette siden: 0.268 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333