Tør bag ørerne... om håndklæder

Mere
7 år 1 måned siden #26981 af mearleth
Som (næsten) alle andre har jeg da også et (par) letvægtshåndklæde(r) i microfiber. Problemet er, at jeg ikke bryder mig om dem. Jeg kan ikke lide at røre ved dem, og så er det jo svært at bruge dem til at tørre sig. Så nu overvejer jeg alternativer, og vil da lige høre dette ret så kloge forum om der er nogen der har gjort sig erfaringer jeg kan trække på.

På den svenske side www.sidenselma.se sælger de små rejsehåndklæder af hhv råsilke og "naturviscose". På www.funkjogging.dk kan man købe hampfleece og bambusjersey i metermål.

Væsentligt er det jo at det tørrer hurtigt, så det ikke ligger og bliver surt og jordslået i rygsækken. Og så må det også gerne være let (hvis man går meget op i vægt kan man jo bare bruge en sok, men så meget går jeg ikke op i vægt ;-) ).

Lad mig høre hvordan i bliver tør bag ørerne :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 måned siden #26985 af mearleth
Hvorfor vidste jeg bare at det svar ville være det første der kom? ;-)

Mere
7 år 1 måned siden - 7 år 1 måned siden #26998 af Terje
I mange år har jeg brugt et tyndt viskestykke, dvs. et relativt lille stykke stof, og relativt hurtigttørrende, hængende udenpå rygsækken.

Det måler 40 cm x 85 cm og vejer her på sine ældre dage 86 gram (mest til sammenligning, hvis du vil sammenligne med noget du selv ligger inde med)

Mere hurtigttørrende, og lettere, kunne være et tyndt, stort, bomuldstørklæde. (Hvis det er stort nok, kan det også bruges som sarong/ nederdel m.v.) Nemt at vride vand ud af.

Er selv gået bort fra håndklæde, men savnede det "en del", da jeg havde badet på fjeldstationen i Kvikkjokk i sommers. Lidt af en udfordring at tørre sig med et børnelommetørklæde på 4 gram.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Terje.
Følgende bruger(e) sagde tak: mearleth

Mere
7 år 1 måned siden #27001 af Skotte
I meget gamle dage brugte jeg en stofble. Den kunne også bruges som tørklæde m.m.
Skotte

Mere
7 år 1 måned siden #27026 af Ennamaria
Jeg bruger - som Terje også foreslår - et stort, tyndt bomuldstørklæde, der vejer 70 g. Det tørrer mig, jeg kan svøbe det om mig, og det tørrer hurtigt bagefter.
Jeg bader kun, hvis vejret er til det - gider ikke stå og fryse i 8 grader, vind og regn, men dypper mig gerne i en elv, når solen skinner, eller bruger hyttens sauna, hvis der er én.

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
7 år 1 måned siden #27032 af mearleth

Skotte skrev: I meget gamle dage brugte jeg en stofble. Den kunne også bruges som tørklæde m.m.
Skotte

der bragte du mig lige ind på memorylane :-) Da jeg var ung og sprød og tog med ungdomsskolen på fjeldture købte vi altid en portion stofbleer som så blev farvet i en frisk kulør, så alle havde ens tørklæder. (men vi var IKKE spejdere!, næh du kan lige tro nej og vi gik IHVERTFALD ikke ind for uniformering osv :-D) De var vældig praktiske og havde enormt mange anvendelsesmuligheder. Og var bestemt ikke alle lige lækre efter 14 dages tur :-) gad vist om jeg ikke et eller andet sted har en eller flere af dem endnu?

Tid til at oprette siden: 0.268 sekunder