- Modtagne Tak: 2
Vindskærm til brænder
6 år 5 måneder siden #27394
af marcla1
Vindskærm til brænder blev oprettet af marcla1
Hej,
Har lavet denne vindskærm til min Pinguin Surpass brænder. Den er lavet ud af en alu-bakke.
Er der nogle sikkerhedsmæssige aspekter der skal tages højde for?
Har læst at ved vindskærme der står på jorden er der risiko for at gasdåsen kan blive for varm, men det skulle ikke blive noget problem her, da selve gasdåsen ikke bliver indelukket.
Skal der eventuelt laves lufthuller hele vejen rundt eller har det ingen betydning?
Jeg kunne selvfølgelig også bare købe den vindskærm fra Optimus som kan sættes fast på dåsen, men kan jeg spare 150 kr og 75 gram i tasken er det jo også værd at tage med
Mvh
Martin
Har lavet denne vindskærm til min Pinguin Surpass brænder. Den er lavet ud af en alu-bakke.
Er der nogle sikkerhedsmæssige aspekter der skal tages højde for?
Har læst at ved vindskærme der står på jorden er der risiko for at gasdåsen kan blive for varm, men det skulle ikke blive noget problem her, da selve gasdåsen ikke bliver indelukket.
Skal der eventuelt laves lufthuller hele vejen rundt eller har det ingen betydning?
Jeg kunne selvfølgelig også bare købe den vindskærm fra Optimus som kan sættes fast på dåsen, men kan jeg spare 150 kr og 75 gram i tasken er det jo også værd at tage med

Mvh
Martin
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #27395
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Vindskærm til brænder
Vindskærmen ser ud til at sidde meget tæt på brænderen, hvilket får mig til at stille følgende spørgsmål:
1) er der nok luft til selve forbrændingen?
2) vil brænderen selv blive så varm, at den leder varme ned i gasdåsen?
3) eller vil selve brænderen blive så varm, at den smelter, eller bare begynder at brænde uhæmmet?
Tror du skal lave nogen forsøg, hvor du holder godt øje med hvad der sker med temperaturen på brænderen.
1) er der nok luft til selve forbrændingen?
2) vil brænderen selv blive så varm, at den leder varme ned i gasdåsen?
3) eller vil selve brænderen blive så varm, at den smelter, eller bare begynder at brænde uhæmmet?
Tror du skal lave nogen forsøg, hvor du holder godt øje med hvad der sker med temperaturen på brænderen.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Terje. Begrundelse: manglende kolon
6 år 5 måneder siden #27396
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Vindskærm til brænder
Det eneste du nok skal være opmærksom på er om læskærmen lukker for tæt om gryden. Så kan der blive for varmt inde ved gasbrænderen og så kan flammen "ryge tilbage i gasdåsen". Lidt lufthuller nederst er nok ikke en dårlig idé og hvis du laver dem på den ene side, kan du jo stille den lukkede side op mod vinden 
Du kan måske også lave læskærmen lavere på den ene side, så der kommer rigelig luft ind (som Optimus og Primus læskærmen også er).

Du kan måske også lave læskærmen lavere på den ene side, så der kommer rigelig luft ind (som Optimus og Primus læskærmen også er).
Vh Christian
6 år 5 måneder siden #27398
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Vindskærm til brænder
"Det sagde hun også i går"... Altid mega-hurtig.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, pcpnielsen
6 år 5 måneder siden #27399
af Pihlen
Mvh. Brian
Besvaret af Pihlen på emne Vindskærm til brænder
Hvis du laver huller i skærmen for neden som milbo skriver, så skal du sætte hullerne op MOD vinden! Eller skabes der undertryk og man spilder energi og varmen kommer forkerte steder hen.
Måske ville jeg også betænkte at brænderen bliver for varm hvis den er lukket for meget inde. Du må kage nogle forsigtige forsøg. Den skal også have relativt meget luft til forbrændingen.
Måske ville jeg også betænkte at brænderen bliver for varm hvis den er lukket for meget inde. Du må kage nogle forsigtige forsøg. Den skal også have relativt meget luft til forbrændingen.
Mvh. Brian
Tid til at oprette siden: 0.219 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333