Skift af bund i indertelt

Mere
6 år 3 måneder siden #29960 af Manby
Skift af bund i indertelt blev oprettet af Manby
Hej
Jeg har et 20 år gammelt Helsport (Tror modellen hedder Trollhetta kan ikke lige huske det præcist). Alt fungerer perfekt, men coatningen i bunden af inderteltet er begyndt at falde af i flager, hvilket ikke er så godt, da sovepose, liggeunderlag osv er "dækket" af de flager. Jeg har derfor tænkt på at skifte bunden. Jeg har henvendt mig til Helsport i Norge og deres agent i Tyskland, men de har ikke besvaret min henvendelse. Det koster i parentes 625 Nkr at få skiftet bunden, så hvis de svarede ville jeg ikke betænke mig på at få det gjort.
Jeg er ikke så betænkelig ved selv at skifte det, men jeg er lidt i tvivl om, hvor jeg kan få stof til det? Er det Extremtextiles.de eller er der en dansk hjemmeside, hvor det kan fås.
Mvh
Kenneth

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 3 måneder siden #29961 af Milho
Besvaret af Milho på emne Skift af bund i indertelt
Jeg kendes desværre ingen danske hjemmesider, men har handlet hos Extremetextiles i Tyskland uden problemer.

Har du et billede af modellen som du vil dele her? Det er a fantastisk med et 20 år gammelt telt der stadig holder :)

Vh Christian

Mere
6 år 3 måneder siden #29964 af Manby
Besvaret af Manby på emne Skift af bund i indertelt
Jeg skal nok smide et billede op af teltet.
Jeg har kigget på dette stof til en bund
www.extremtextil.de/zeltboden-nylon-pu-b...-10000mm-90g-qm.html
Skal jeg højere op i vægt eller vil det være passende? Det har jo en ganske tiltalende vandsøjlehøjde

Vh
Kenneth

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
6 år 3 måneder siden #29965 af Pihlen
Besvaret af Pihlen på emne Skift af bund i indertelt

Manby skrev: Jeg skal nok smide et billede op af teltet.
Jeg har kigget på dette stof til en bund
www.extremtextil.de/zeltboden-nylon-pu-b...-10000mm-90g-qm.html
Skal jeg højere op i vægt eller vil det være passende? Det har jo en ganske tiltalende vandsøjlehøjde

Vh
Kenneth

Jeg har brugt præcis det stof du linker til. Jeg lavede, for ikke så længe siden, et footprint til not apsis i teltet.

Stoffet minder meget om det der er i bund den af mange telte.
Så det virker som ganske god kvalitet!

Mvh. Brian

Mere
6 år 3 måneder siden #29966 af Manby
Besvaret af Manby på emne Skift af bund i indertelt
Det lyder godt. Det er også til at sy i med en almindelig symaskine, Jeg skal bare have limet sømmene, da stoffet kun fås i en bredde på 1520 mm.
Har kigget på www.teltreparation.dk og der er mindsteprisen specificeret som 400 kr og da stoffet alene koster ca 30-40 € inklusiv forsendelse, så vil det blive alt for dyrt. Derudover forsvinder alt det sjove ved selv at have lavet det:).

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
6 år 3 måneder siden #29971 af Pihlen
Besvaret af Pihlen på emne Skift af bund i indertelt
Ja det er til at sy i med en alm maskine. Man skal dog ikke tage fejl af at denne type stof med laminering, er rimelig hård at så i. Der skal en skarp og ny nål til. især hvis man skal sy i 3 lag eller mere, det er rimeligt sejt at stikke igennem, men derfor er det også perfekt til bund i et telt!

Personligt synes jeg det er bedste at så i dette materiale med en Polyester tråd i tykkelse 30 til 50, en 90/14 jeans nål der er ny.

Mvh. Brian

Tid til at oprette siden: 0.257 sekunder