Anvendelse af stålplader som tag til et shelter - Erfaringer og overvejelser

Mere
3 måneder 1 dag siden - 3 måneder 1 dag siden #33667 af soren-madsen
Hej alle,

Jeg er i gang med at planlægge et shelter-projekt, og jeg overvejer at anvende stålplader som tagmateriale. Jeg har fundet nogle trapezstålplader, som jeg synes virker som en god løsning, da de er lette at vedligeholde og forholdsvis billige at anskaffe. Dog har jeg nogle spørgsmål og bekymringer, som jeg håber, I kan hjælpe mig med. I kan se her hvilke stålplader jeg har i tankerne at anvende som ståltag

Jeg har set det her billede på siden og det er her min inspiration kommer fra.  

Først og fremmest er jeg bekymret for støjniveauet. Vil anvendelsen af stålplader som tagmateriale resultere i meget støj under regnvejr eller haglvejr? Jeg ønsker at skabe et roligt og behageligt miljø i mit shelter, så hvis støjniveauet er en stor ulempe, vil jeg gerne overveje alternative muligheder.

Jeg vil også gerne høre om jeres erfaringer med at bruge stålplader som tag. Er der noget specifikt, jeg skal være opmærksom på eller tage særligt højde for i forbindelse med installationen? Er der særlige foranstaltninger, der skal træffes for at sikre, at taget er holdbart og vandtæt?

På trods af mine bekymringer ser jeg stadig mange fordele ved at vælge stålplader som tagmateriale til mit shelter. De er lette at vedligeholde, og de har en forholdsvis lav indkøbspris sammenlignet med andre tagmaterialer. Jeg vil dog gerne høre, om der er nogen ulemper eller udfordringer ved at bruge stålplader, som jeg bør være opmærksom på.

Jeg ser frem til at høre jeres tanker, erfaringer og råd om at anvende stålplader som tag til et shelter. Del gerne jeres historier og eventuelle alternative forslag, der kan være værd at overveje.
På forhånd tak for jeres hjælp!

Venlig hilsen 
Søren Madsen
Sidste redigering: 3 måneder 1 dag siden ved soren-madsen. Begrundelse: Stavefejl

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.206 sekunder