behandling af våde fødder på turen

Mere
11 år 3 måneder siden #2911 af OleHjarsen
:) "Ænder har altid våde fødder" NOB,for fan da......!! :silly:
Har du aldrig lagt mærke til hvordan de går ? :)

Nå,men jeg har det altså også bedst med tørre fødder,og gør heller ikke noget ud af at pleje dem på tur.
Så kan du passe og pleje dem i tiden op til en tur ,som Naturbob er inde på .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #2914 af Terje

• Marlon
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #2915 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne behandling af våde fødder på turen
@Terje. Vil du samtidig vise et billede af hvordan dine fødder havde det efter at gå fjaderlatt i fjeldet i bare 3 dage :woohoo: ?
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Marlon.

Mere
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #2916 af Terje

Marlon skrev: @Terje. Vil du samtidig vise et billede af hvordan dine fødder havde det efter at gå fjaderlatt i fjeldet i bare 3 dage :woohoo: ?

??

Hvis det skal give en mening, må jeg sammenligne med andre gange jeg har gået i fjeldet.

Sidst var i 2006, hvor det var hedebølge. Jeg gik i læder-fjeldstøvler og svedte bravt om fødderne. Måtte vaske strømper. Der skriver jeg i min dagbog på 2. dagen: "Neglen på højre fods midter-tå er belastet og sover". På 5.dagen, efter et højt pas, skriver jeg, at "højre knæ er hævet, højre ankel har det heller ikke godt". Fik belastet neglene på midtertåen på begge fødder - der gik år før det var i orden igen ca.

På min første fjeldtur gik vi om kap med 2 andre danskere - der havde jeg en blommestor vabel under begge fødder efter 8 km. Pga. varme støvler, som gav fugtige strømper, og så vabler.

Har også på senere ture fået vabler - på mig typisk under min for-fod.

I år, i trailrunners, gik jeg uden strømper i skoene over 2 perioder (det var samme strækning, hvor du gik i cloggs (?)). Jeg gik desværre også uden strømper, som forsøg, videre frem til vores lejr ved broerne.

Og det gav hudafskrabninger på begge fødder. Dumt forsøg, men nok ikke mine sko´s skyld eller mit foregående link´s skyld.

Og jeg synes stadig, at der er mange fordele ved at gå let i vandresko.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Terje.

Mere
11 år 3 måneder siden #2917 af trold
To par uld sokker, inderst tynde. Tag sokkerne og sålerne ud og af i frokkostpausen og tør dem om muligt hvis de er klamme. Lad fødderne få luft til at tørre helt om muligt. Gør det samme efter dagens vandring. Smør fødderne efter vask om aftenen og tjek at neglene er klippet lige over og ikke har skarpe kanter i siderne. Et luksus fif: en lille hårtørre i størrelse som en æske husholdnings tændstikker tørrer våde støvler og såler på 8- 10 min :)

Trold ;)

Mere
11 år 3 måneder siden #2918 af Andreas O
mine strømper er af merino uld og silke og bestemt (!) ikke af bomuld ! ;)

jeg bruger trail runner sko og ikke støvler på turen så tørre tiden er ikke helt så lang. men mit dilemma løb i at turen har en vis længde og så vil jeg ikke risikere at mine fødder er smadret efter 4 dage på sporet.
jeg har ikke tidligere haft specielle problemer med vabler men jeg kan forstille mig at det kunne opstå i løbet af denne tur.

som jeg kan læse er der altså ikke mange af jer der plejer jeres fødder under turen men kun op til !
det er i hvert fald værd at skrive bag øret.

Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder