Nødsender, der udsender GPS-koordinater

Mere
10 år 1 måned siden #9274 af JensB
Jeg har på et tidspunkt ladet mig fortælle, at der skulle findes sådan en slags nødsender, der kan udsende et GPS-koordinat i en nødsituation.

Nogen, der kender denne og ved hvor man anskaffer den? Og evt. pris?

Mvh. Jens Brun

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #9276 af SebastianAndersen
Du kan meget vel nok finde den inde på Amazon.co.uk til billigere penge :)
Let at bruge, ganske simpelt device.
Følgende bruger(e) sagde tak: JensB

Mere
10 år 1 måned siden #9279 af Georas
Hej Jens

Det smarte ved denne sender - Spot 2 - er at der er forskellige "nødhjælps scenarier" man kan bruge. Der er en "Jeg er ok knap", "Jeg er ok med en på forhånd skrevet meddelelse knap", "Jeg er ikke helt ok, men jeg klarer den" og sidst men ikke mindst en "SOS knap".

En af min søde kones betingelser for den kommende sommertur er at jeg køber sådan en GPS, og den skulle efter sigende virke fint. Det kræver dog, udover indkøbsprisen, også et abonnement på www.findmespot.com

De bedste hilsner
Rasmus
Følgende bruger(e) sagde tak: SebastianAndersen

Mere
10 år 1 måned siden #9280 af LHL
Hvis eller når jeg bliver udsat for tilsvarende krav fra familien :) så vil jeg købe en brugt satelit telefon, f.eks. Iridium 9555 (ca 250 g) med taletidskort.
Jeg ved godt at prisen er over det dobbelte, men over nogle år så er det tjent ind, da man ikke skal have abonnement til 7-800 om året.
Fordelen ved satelit telefonen er jo at man kan kommunikere noget mere nuanceret end blot OK, nogenlunde Ok eller SOS :)
Hvis man føler sig sløj eller kommer til skade, så kan man tale med en læge, før man beslutter sig for at fortsætte, søge til beboede egne hurtigst muligt eller bede om evakuering.

mvh Lars
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas

Mere
10 år 1 måned siden #9302 af JensB
Hej.
Tak for jeres svar. Jeg holder mig nu nok til Spot 2. Hvad vejer sådan én sådan ca.? Slaw på tasken!

Er der nogen garantier eller andre ting, som vil komplicere det, hvis den købt i England jvf. Sebastian Andersens tip? Der ser jo ud til at være en pæn sum penge sparet ved at købe den der?

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html

Mere
10 år 1 måned siden #9303 af SebastianAndersen

JensB skrev: Hej.
Tak for jeres svar. Jeg holder mig nu nok til Spot 2. Hvad vejer sådan én sådan ca.? Slaw på tasken!

Er der nogen garantier eller andre ting, som vil komplicere det, hvis den købt i England jvf. Sebastian Andersens tip? Der ser jo ud til at være en pæn sum penge sparet ved at købe den der?

Fandt inde på nettet den vejer 136 gram. Så skal der noget batteri i den, og så kan man også have den i en holder, som kan sættes rundt om fx armen, hvis det er det man lyster. Så der lidt oveni.

Omkring garantier, så det vist noget med at der skulle være sikret garanti eftersom England er med i EU. Ellers hvis man har Mastercard, kan man vist være sikker på at kunne få beløbet tilbage, grundet nogle regler som jeg ikke lige kan huske. Er ikke helt sikker på det :unsure:
Mig og garantiregler...

Ellers tag et kig på denne hjemmeside: www.forbrugereuropa.dk/Reklamation-og-garanti
:)

Tid til at oprette siden: 0.211 sekunder