- Modtagne Tak: 131
hvordan fjerner i skov flåter nemmest
10 år 6 måneder siden #9894
af kelberg
Besvaret af kelberg på emne hvordan fjerner i skov flåeter nemmest
Hvis du ikke kan se eller nå den er der kun et valg . At gå til læge, men et makeup spejl kan bruges til hjælp. Drukne insekter er ihvertfald meget svært. Og gran plantager på Sjælland står i samme fine muld som løvskove og er ikke tørre. Da ikke her i det sydsjællandske .
Mvh Kim
Mvh Kim
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Skogstroll
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 5
10 år 6 måneder siden #9895
af Skogstroll
Besvaret af Skogstroll på emne hvordan fjerner i skov flåter nemmest
Jeg arbejder i skoven til dagligt piller jævnligt flåter af mig selv.
I forhold til Borreliose behøver du ikke bekymre dig om de helt små. Borrelia skal overførers fra et værtsdyr til et andet, og de mindste (nymfer) er du altså første værtsdyr.
Undgå at gøre flåten rundtosset eller på anden måde få den til at kaste op. Vira sidder i dens bagkrop og skal helst ikke ind i dig. Derfor bør du heller ikke mase den. Mundele og hoved kan sagtens blive siddende. De udgør blot en almindelig risiko for infektion, præcis som en rift eller lign.
De to store stadier af flåter plejer jeg at løfte i bagbenene med neglene. Den slipper efter ca. 10 sek. Jeg vipper en smule til dem med neglen, for at finde ud af hvilken ende hovedet er. De aller mindste vipper jeg af med neglen forfra
I forhold til Borreliose behøver du ikke bekymre dig om de helt små. Borrelia skal overførers fra et værtsdyr til et andet, og de mindste (nymfer) er du altså første værtsdyr.
Undgå at gøre flåten rundtosset eller på anden måde få den til at kaste op. Vira sidder i dens bagkrop og skal helst ikke ind i dig. Derfor bør du heller ikke mase den. Mundele og hoved kan sagtens blive siddende. De udgør blot en almindelig risiko for infektion, præcis som en rift eller lign.
De to store stadier af flåter plejer jeg at løfte i bagbenene med neglene. Den slipper efter ca. 10 sek. Jeg vipper en smule til dem med neglen, for at finde ud af hvilken ende hovedet er. De aller mindste vipper jeg af med neglen forfra
10 år 6 måneder siden #9896
af denmyos
Ja, det var også det jeg håbede på.
Fandt dog en enkel stor en, så nu må vi se hvordan det gå.
Besvaret af denmyos på emne hvordan fjerner i skov flåter nemmest
Skogstroll skrev: Jeg arbejder i skoven til dagligt piller jævnligt flåter af mig selv.
Ja, det var også det jeg håbede på.
Fandt dog en enkel stor en, så nu må vi se hvordan det gå.
- okj
-
- Gæst
-
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #9898
af okj
Besvaret af okj på emne hvordan fjerner i skov flåter nemmest
Har prøvet diverse "patentapparater" til at fjerne flåter uden at blive synderlig imponeret. Plejer at skrabe dem af med en negl og dolken.
Det er forresten interessant hvor stor forskel der er på hvor hvor lækker flåterne synes man er. Jeg tror ikke jeg har haft 5 i alt, mens konen sommetider har haft 15-20 stykker på en gang. Det er selvfølgelig fordi hun er så sød
Det er forresten interessant hvor stor forskel der er på hvor hvor lækker flåterne synes man er. Jeg tror ikke jeg har haft 5 i alt, mens konen sommetider har haft 15-20 stykker på en gang. Det er selvfølgelig fordi hun er så sød

Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved okj.
10 år 6 måneder siden #9899
af denmyos
Besvaret af denmyos på emne hvordan fjerner i skov flåter nemmest
sådan har jeg det med myg, for næste aldrig mygstik.
Men flåter er åbnebart helt vilde med mig.
Men flåter er åbnebart helt vilde med mig.

10 år 6 måneder siden #9907
af Skotte
Besvaret af Skotte på emne hvordan fjerner i skov flåter nemmest
Tidligere nulrede jjeg dem med fedt eller olie til de slap. Men så kom der en del advarsler som gik ud på at denbehandling kunne få kræene til at kaste op, eller noget der svarede til det. Siden da har jeg trukket dem af med neglene eller (mest) skrabet dem af med en skarp kniv.
For nogle år siden var der en tråd på denne side om hvidløgspiller og myg og skovflåt. Konklusionen var at pillerne hjalp på flåtplagen og det kan jeg kraftigt bekræfte. Tidligere havde jeg normalt 20-100 flåter pr år lejlighedsvis 100 på en dag, nu sjældent over 5-10 pr år.
Tilsvarende gælder for en svigersøn der blev angrebet endnu kraftigere end mig.
Skotte
For nogle år siden var der en tråd på denne side om hvidløgspiller og myg og skovflåt. Konklusionen var at pillerne hjalp på flåtplagen og det kan jeg kraftigt bekræfte. Tidligere havde jeg normalt 20-100 flåter pr år lejlighedsvis 100 på en dag, nu sjældent over 5-10 pr år.
Tilsvarende gælder for en svigersøn der blev angrebet endnu kraftigere end mig.
Skotte
Tid til at oprette siden: 0.253 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333