Safemate

Mere
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #11911 af Thermik
Safemate blev oprettet af Thermik
Efter at have set Outdoor`s indlæg vedr. deres kommende produkt SafeMate blev jeg lidt nysgerrig efter at have set hvad den kan. Blog indlæg fra Outdoor kan ses her.

Jeg har Googlet emnet lidt og fundet frem til at det er et Norsk produkt fandt jeg i Norges svar på Elgiganten nemlig Elkob der er jo ingen grund til at give 1750.- for noget man kan få til 999.- så smut forbi Elkøb på dette link TRYK HER
Lefdahl 995.- Tryk her

Ellers vil jeg ønske Outdoor held og lykke med at sælge enheden til over pris.
Artiklen fra Outdoor kan ses her

Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Thermik.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #11914 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Safemate
Man skal dog være opmærksom på at elkjøb ikke sender til Danmark, og hvis de gjorde skulle der betales told, moms gebyrer osv. så den ville nok komme op på ca. 1500kr.

Er jeg den eneste der synes at Safemate er et fuldstændigt ubrugeligt stykke legetøj?

Så vidt jeg har forstået skal man have gsm dækning (almindeligt mobilsignal) for at den virker. SÅ er en almindelig mobiltelefon da langt at foretrække til kommunikation med omverdenen.

b
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas

Mere
9 år 6 måneder siden #11935 af Stourup
Besvaret af Stourup på emne Safemate
Jeg har skrevet til Safemate for at tjekke om de bruger almindeligt mobilnet, hvilket det så vidt jeg kan se fremgår af deres hjemmeside. Og hvis de bruger det er anvendelses mulighederne i fjeldet ihvertfald begrænsede.

Mere
9 år 6 måneder siden #11961 af Outdoor Rødovre
Besvaret af Outdoor Rødovre på emne Safemate
Komplet ubrugeligt? Måske for nogen.

Forskellen på en Safemate og en Telefon, er at du ikke får en regning for de opkald du foretager. Tag Safemate med til Sydøstasien og ring hjem til familien uden andre omkostninger end abonnementet. Det er da noget bedre end en telefon.

I Erik B Jørgensens bog "Skandinavien rundt i kajak" beskriver Erik hvordan det voldte ham en del besvær at få fat i et Norsk SIM-kort (han skriver også at det nu er lettere end tidligere). Med en Safemate er der intet besvær. Du køber den og et abonnement, og så kan du bruge den i hele verden.

Det er rigtig at den kræver telefondækning - ellers skal man have en satelittelefon for at ringe hjem - og så kan vi for alvor tale om dyrt legetøj :-)

Mvh Ib, Outdoor Rødovre

Mere
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #11962 af LHL
Besvaret af LHL på emne Safemate
Hmmm . . . min erfaring fortæller mig, at når noget lyder for godt til at være sandt . . . så er det som regel heller ikke sandt eller hele sandheden ;)

En dims til 1700,- kr, og et månedsabonnement til 300,-, så kan man ringe fra hele verden helt gratis ligeså meget man har lyst til ?

Vil nogen forklare mig hvordan det hænger sammen rent afregningsmæssing ? Jeg har i mange år arbejdet indefor mobilbranchen (faktisk med afregning mobilselskaberne imellem, roaming hedder det).

Hvis du bruger et andet mobilnet (besøgte net) end det net dit abonnement tilhører (hjemme net), så skal dit hjemme net betale leje til det besøgte net - roaming afgift. Det kan kun lade sig gøre at kalde op fra et besøgt net, hvis der foreligger en aftale (raoming aftale) mellem dit hjemme net og det besøgte net.

Skal du til Nordsverige, og har dit hjemme net (f.eks. hvis dit abonnement tilhøre et lille lavpris dansk selskab) ikke en roaming aftale med Telia (som er det eneste net i nordsverige), så kan du slet ikke få kontakt med noget fra Nordsvarige, og det uanset om der er dækning eller ej.

(Kun 112 nødopkald er der en international aftale/forpligtelse til at gennemstille uanset om der er aftale, penge på kortet osv).

Så Safemate har altså en roaming aftale med samtlige mobil operatører i verden (siden det kan påstås at man kan ringe alle steder fra blot der er GSM-dækning), og Safemate selskabet dækker differencen når man efter ca 15 minuters tale har brugt de 300,- som det koster Safemate at benytte f.eks. et asiatisk besøgt net ? (det koster hjemme nettet ca 20 kr i minuttet at ringe fra et asiatisk net - og dertil lægger dit hjemme net nogle ekstra kr overi, alt sammen kommer under normale omstændigheder på din mobil regning).

Men når du har snakket med familien hjemme i Danmark i 60 minutter, så har du brugt for 1200,- kr taletid i det besøgte net, og det dækker Safemate, da det asiatiske net under alle omstændigheder skal have betaling for det fremmede/besøgte forbrug der er i deres net ?

På forhånd tak for en forklaring.

mvh Lars
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved LHL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas

Mere
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #11963 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Safemate

Outdoor Rødovre skrev: Komplet ubrugeligt? Måske for nogen.

Forskellen på en Safemate og en Telefon, er at du ikke får en regning for de opkald du foretager. Tag Safemate med til Sydøstasien og ring hjem til familien uden andre omkostninger end abonnementet. Det er da noget bedre end en telefon.

Et Safemate abonnement koster 300 kr. om måneden, medmindre man bruger et almindeligt dansk simkort med vanvittigt høje Roamingpriser er 300 kr. virkelig mange penge til telefonopkald. Man kan få "globale simkort" hvor det er muligt at modtage gratis opkald i stort set alle lande og ringe hjem for næsten ingenting. Så på selve telefondelen vil jeg stadig mene at Safemate er et meget dyrt meget lidt anvendeligt stykke legetøj.

Det der må trække positivt op ved Safemate er callcenter funktionen, men hvis man ikke bruger den er en almindelig mobiltelefon stadig langt at foretrække på tur.

PS. her er der et eksempel på et firma der udbyder "globale simkort"
www.onesimcard.com

b
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved stokrenden.

Tid til at oprette siden: 0.221 sekunder