- Modtagne Tak: 40
Solbriller
9 år 9 måneder siden #13371
af CachTiger
Med venlig hilsen
Jannie
Solbriller blev oprettet af CachTiger
Hej
Min søn skal have et par nye solbriller i fødselsdagsgave (og jeg håber ikke han læser med her
) Er der en bestemt type briller (farve, spejl, UV beskyttelse, polaroid eller hvad ved jeg) der er særlig velegnet til brug i bjergene hvor der ligger en del sne om sommeren?
Svar må gerne indeholde link til internetbutikker.
Jannie
Min søn skal have et par nye solbriller i fødselsdagsgave (og jeg håber ikke han læser med her

Svar må gerne indeholde link til internetbutikker.
Jannie
Med venlig hilsen
Jannie
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- SebastianAndersen
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 134
9 år 9 måneder siden #13372
af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Solbriller
Jeg vender lige tilbage, har nemlig en skide god artikel liggende et eller andet sted hjemme, omkring dette! Og så kan jeg ud fra dette, nok give nogle bud på nogle solbriller

9 år 9 måneder siden #13381
af LarsM
Besvaret af LarsM på emne Solbriller
Da jeg er nærsynet, bruger jeg "altid" briller - det er stort set kun, når jeg ligger i min seng eller min sovepose, at jeg tager dem af. Derfor er jeg nødt til enten at bruge solbriller med styrke eller solbriller, der kan kombineres med noget med styrke. Løsningen for mig hedder Adidas Evil Eye. Man kan klikke en indsats inden i, som har glas med styrke, og så sidder de udskiftelige solbrilleglas uden på. Indsatsen er ekstraudstyr, så hvis man ikke har brug for styrke, lader man bare være med at købe den. Da jeg købte dem, blev de som standard leveret med 2 sæt glas: Et par lyse orange til white-out og et par almindelige solbrilleglas. Det tredje sæt glas måtte jeg købe ekstra. Det er et sæt gletsjerglas, der udefra ser ud som guldfarvede spejle. Man kan klikke stængerne af og klikke en elastik på bag om nakken, som man kan bruge til aktiviteter, hvor man føler, at der ellers er risiko for, at brillerne ryger af. Der ud over kan man klikke en - nej, det hedder nok ikke en skumfidus, selv om den er af et skum-materiale - på indersiden af den øverste "bjælke" - lige ved øjenbrynene - til at forhindre, at sved fra panden løber ned i øjnene. De er i den dyre ende, men meget funktionelle og gennemtænkte, og de opfylder mit behov.
9 år 9 måneder siden #13382
af CachTiger
Med venlig hilsen
Jannie
Besvaret af CachTiger på emne Solbriller
Hvad adskiller gletcherbriller fra almindelige solbriller?
Med venlig hilsen
Jannie
- Fjeldabe
-
- Gæst
-
9 år 9 måneder siden #13384
af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Solbriller
Gletsjerbriller beskytter MEGET bedre mod UV/UVa - de er med glas i kategori 4. Du finder solbriller i kategori 1-4, 1 beskytter tilfredsstilende og så bliver det bare bedre og bedre.
Jeg vil nok heller anbefale kat. 3, de fungere helt supert alle steder, vand, sne og is.
Kat. 4 absorbere så meget at det faktisk ikke er tilladt at bruge dem under bilkørsel... De slører også en del konturer og farver når der ikke er fuld knald på solen. Så hvis ikke han skal bruge dem en måned i sneen under en skyfri himmel, så mener jeg kat. 3 er sagen.
Ellers vil jeg sikre mig at de er CE mærket - der findes utroligt meget lort på solbrillemarkedet. Jeg vil også vælge typen "Sportsbrille", som dækker øjet et stykke tilbage - IKKE Top-Gun solbriller
Selv har jeg haft rigtig gode erfaringer med briller fra Oakley, Addidas og Cébé.
Jeg skriver ikke en bestemt model, da min erfaring er, at det er meget individuelt, i for hold til hovedets form, hvad som sidder godt.
Jeg vil nok heller anbefale kat. 3, de fungere helt supert alle steder, vand, sne og is.
Kat. 4 absorbere så meget at det faktisk ikke er tilladt at bruge dem under bilkørsel... De slører også en del konturer og farver når der ikke er fuld knald på solen. Så hvis ikke han skal bruge dem en måned i sneen under en skyfri himmel, så mener jeg kat. 3 er sagen.
Ellers vil jeg sikre mig at de er CE mærket - der findes utroligt meget lort på solbrillemarkedet. Jeg vil også vælge typen "Sportsbrille", som dækker øjet et stykke tilbage - IKKE Top-Gun solbriller

Selv har jeg haft rigtig gode erfaringer med briller fra Oakley, Addidas og Cébé.
Jeg skriver ikke en bestemt model, da min erfaring er, at det er meget individuelt, i for hold til hovedets form, hvad som sidder godt.
- Fjeldabe
-
- Gæst
-
9 år 9 måneder siden - 9 år 9 måneder siden #13386
af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Solbriller
Jeg er skuffet Ljunggren, var sikker på du brugte læder-afskærmning...!
Explorer fra Julbo bruger som en del andre i den lidt dyrere ende fotokromatisk glas, det vil sige glasset tilpasser sig lyset. Den Rene bruger er således både kat 3. og 4.! Og for øvrig en rigtig lækker brille!
Selv bruger jeg fortiden Cébé Ice 8000
cebe.com/produits/sunglasses/sportech/ic...-a-ski-alpinisme#sku
Explorer fra Julbo bruger som en del andre i den lidt dyrere ende fotokromatisk glas, det vil sige glasset tilpasser sig lyset. Den Rene bruger er således både kat 3. og 4.! Og for øvrig en rigtig lækker brille!
Selv bruger jeg fortiden Cébé Ice 8000
cebe.com/produits/sunglasses/sportech/ic...-a-ski-alpinisme#sku
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Fjeldabe.
Tid til at oprette siden: 0.248 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333