Førstehjælp i fjeldet - kursus??

Mere
8 år 9 måneder siden #16536 af Sheldorin
Hej Alle,

Findes der førstehjælpskurser rettet mod at være i fjeldet (vildmarken)? og i så fald, hvor?

Som tillægsspørgsmål har jeg følgende:

Jeg er ikke konstateret at være allergisk overfor bi-stik da jeg aldrig er blevet stukket, men hele min nærmeste familie er, så jeg formoder at det er jeg nok også. Kan man købe sådan en pind til at stikke i benet hvis man får en allergisk reaktion, selvom man ikke er konstateret allergisk? eller hvad bør man gøre i sådan en situation, hvis man er i fjeldet? Det er noget jeg har tænkt meget over de få gange jeg har været afsted, men egentligt aldrig gjort noget ved det, hvilket nok er ret dumt.

Håber på nogle svar fra jer :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 9 måneder siden #16545 af CachTiger
Kurset ved jeg ikke noget om, men din allergi kan vel tjekkes ved lægen på en lidt mere kontrolleret måde end den Ljunggren foreslår ;-) Hvis jeg var dig ville jeg vende forbi lægen og bede om at blive tjekket, med den begrundelse at familien er allergisk. Er man allergisk er et bistik jo også farligt hjemme i haven.

Med venlig hilsen
Jannie

Mere
8 år 9 måneder siden #16547 af stokrenden

Ljunggren skrev: Du kan jo også teste ved at fange en hveps og sætte dig udenfor akutmodtagelsen på sygehuset og så trykke den lidt på maven så den stikker - sker der ikke noget andet end du har ondt i fingeren kører du bare hjem igen, ellers ringer du på klokken :)

Ofte oplever man jo heller ikke en allergisk reaktion første gang man udsættes for noget, så hvis man ikke reagerer på et enkelt stik er dette ingen sikkerhed.

b

Mere
8 år 9 måneder siden #16548 af CachTiger

Ljunggren skrev: Selvfølgelig kan man blive tjekket med plastre :)
Men min metode er da mere spændende :) Jeg har prøvet med bier, skorpion, fugleedderkop og hvepse og det gør nogenlunde lige meget ondt :)

Hugorm skulle også være nogenlunde det samme. Har jeg hørt.

Med venlig hilsen
Jannie

Mere
8 år 9 måneder siden #16549 af Georas

Ljunggren skrev: Du kan jo også teste ved at fange en hveps og sætte dig udenfor akutmodtagelsen på sygehuset og så trykke den lidt på maven så den stikker - sker der ikke noget andet end du har ondt i fingeren kører du bare hjem igen, ellers ringer du på klokken :)

Den giver jeg videre til biologilæreren på skolen, så han har lidt "hands on" undervisning til det kommende skoleår; det er vist det der hedder "Learning by doing" :P

De bedste hilsner
Rasmus
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

Mere
8 år 9 måneder siden #16550 af Gurli
Den giver jeg videre til biologilæreren på skolen, så han har lidt "hands on" undervisning til det kommende skoleår; det er vist det der hedder "Learning by doing"

God ide! Undervisningsministeren har jo lovet børnene en mere "spændende" skoledag :silly:

Gurli.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

Tid til at oprette siden: 0.248 sekunder