- Modtagne Tak: 4
Førstehjælp i fjeldet - kursus??
Findes der førstehjælpskurser rettet mod at være i fjeldet (vildmarken)? og i så fald, hvor?
Som tillægsspørgsmål har jeg følgende:
Jeg er ikke konstateret at være allergisk overfor bi-stik da jeg aldrig er blevet stukket, men hele min nærmeste familie er, så jeg formoder at det er jeg nok også. Kan man købe sådan en pind til at stikke i benet hvis man får en allergisk reaktion, selvom man ikke er konstateret allergisk? eller hvad bør man gøre i sådan en situation, hvis man er i fjeldet? Det er noget jeg har tænkt meget over de få gange jeg har været afsted, men egentligt aldrig gjort noget ved det, hvilket nok er ret dumt.
Håber på nogle svar fra jer

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Med venlig hilsen
Jannie
- stokrenden
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 226
Ljunggren skrev: Du kan jo også teste ved at fange en hveps og sætte dig udenfor akutmodtagelsen på sygehuset og så trykke den lidt på maven så den stikker - sker der ikke noget andet end du har ondt i fingeren kører du bare hjem igen, ellers ringer du på klokken
Ofte oplever man jo heller ikke en allergisk reaktion første gang man udsættes for noget, så hvis man ikke reagerer på et enkelt stik er dette ingen sikkerhed.
b
Ljunggren skrev: Selvfølgelig kan man blive tjekket med plastre
Men min metode er da mere spændendeJeg har prøvet med bier, skorpion, fugleedderkop og hvepse og det gør nogenlunde lige meget ondt
Hugorm skulle også være nogenlunde det samme. Har jeg hørt.
Med venlig hilsen
Jannie
Ljunggren skrev: Du kan jo også teste ved at fange en hveps og sætte dig udenfor akutmodtagelsen på sygehuset og så trykke den lidt på maven så den stikker - sker der ikke noget andet end du har ondt i fingeren kører du bare hjem igen, ellers ringer du på klokken
Den giver jeg videre til biologilæreren på skolen, så han har lidt "hands on" undervisning til det kommende skoleår; det er vist det der hedder "Learning by doing"

De bedste hilsner
Rasmus
God ide! Undervisningsministeren har jo lovet børnene en mere "spændende" skoledag

Gurli.
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Jeg har stadig plads til én, måske to...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333