Kort over sygdomme i verden

Mere
8 år 2 måneder siden #19540 af Milho
Jeg faldt over dette kort og tænkte at nogen af jer der skal på eventyr kunne bruge det til noget.
Kortet viser sygdomme i verden og hvor udbredte forskellige typer er. Det overraskede mig faktisk at hepatitis a er i norden? Er det ikke sådan noget man bliver vaccineret imod?

Any way, til dem der kan bruge det: s.wsj.net/public/resources/documents/WSJ...ldDisease_090609.pdf

Vh Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 2 måneder siden - 8 år 2 måneder siden #19541 af stokrenden

Milho skrev: Det overraskede mig faktisk at hepatitis a er i norden? Er det ikke sådan noget man bliver vaccineret imod?

Hepatitis A smitter jo hovedsageligt gennem fødevarer. Der var en sag for et par år siden, hvor man mistænkte frosne bær for at være smittebærer af Hepatitis A, og et enkelt udbrud kan jo let fordreje statistikken:

www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/05/01/173848.htm

Så det er nok ikke farligere at tage til Norge, end det er at spise en portion frosne jordbær fra det lokale supermarked.

b
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved stokrenden.

Mere
8 år 2 måneder siden - 8 år 2 måneder siden #19544 af morten
Besvaret af morten på emne Kort over sygdomme i verden

Ljunggren skrev: Det er hipatitis B man bliver vaccineret for nå man skal til østn.

Nej det er Hepatitis A, da den smitter via mad mv. Hepatitis B smitter via blod og seksuel kontakt. Ofte vælger man dog en kombinationsvaccine der dækker både hep. A + B.

De officielle anbefalinger fra Statens Seruminstitut kan findes på:
rejser.ssi.dk/rejser/

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved morten.

Tid til at oprette siden: 0.199 sekunder