Myggespray, DEET - bør man bruge det?

Mere
5 år 11 måneder siden #29591 af torqui
Hejsa,

emnet er sikkert berørt før, så jeg vil starte med at undskylde, hvis jeg har overset en lignende tråd.

MEN, turen går til Norge (Telemark) om 1 måned. 2 voksne og 3 børn (9, 12 og 5). Vi skal bo i en hytte omgivet af skov og søer.

DEET må jo ikke sælges i DK, og det er der måske en grund til. Og generelt er jeg imod for megen "kemi" - Men, jeg hader også at blive ædt af myg.

Jeg bor tæt ved den tyske grænse og overvejer at købe følgende produkt der får stor ros i tyske tests:
www.shop-apotheke.com/arzneimittel/28305...-pumpzerstaeuber.htm

Hvad er jeres holdning til brugen af myggemidler der indeholder DEET?

På forhånd tak og god dag til alle.

Torben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #29594 af Skotte
Så vidt jeg ved er grunden til at deet ikke sælges i Danmark at der ikke er gennemført en godkendelsesprocedure (sådan en koster), og altså ikke at det er undersøgt og fundet farligt.
DEET er et af de effektive midler. Ofte klarer jeg mig med at sprøjte/smøre tøj og udstyr. Jeg er ikke en af dem som myggene kaster sig over og mit bedste myggebeskyttelsesmiddel er at medbringe min kone, myggene foretrækker nemlig at æde hende først.
Skotte
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, gronlund

Mere
5 år 11 måneder siden #29596 af torqui
Hej alle,

tak for jeres svar. Jeg kører til Tyskland og køber noget "Anti Brumm Forte" så.

vh
Torben

Mere
5 år 11 måneder siden #29597 af Fri, Luft og Liv
Havde noget med fra DK på New Zealand, det virkede ikke en dyt, så købte jeg noget lokalt dernede, det var virkeligt effektivt både der og i sydnorge.

Til husbehov kan alm. deo. tillige have en effekt, hvis det er på kroppen, i hvert fald her i DK, andre der har erfaring med det?

Mere
5 år 11 måneder siden #29610 af mobilos
Ja, det er korrekt. DEET er godkendt i Norge, Sverige og Tyskland, hvor man kan købe det frit på apoteker og andre steder. I Sverige er der tit sådan at hvis man køber 3 stk, så betaler man kun for de 2.
Til børn kan man købe DEET med lidt mindre opløsning 20% eller 30%.

Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

Mere
5 år 11 måneder siden #29617 af Skotte
Den der med at deo skulle have en virkning (over for myg) er der vist ikke meget hold i.
Skotte

Tid til at oprette siden: 0.217 sekunder