Nyt hybridkamera -> HVILKET?

Mere
10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #2266 af Jens
Besvaret af Jens på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Tak til jer alle for svar og forslag.
Så vidt jeg kan se er alle forslag hidtil dog kompaktkameraer. De er hamrende attraktive for man får meget funktionalitet i en lille størrelse.
MEN, jeg bilder mig altså ind at man får markant bedre billeder med et hybridkamera! Primært grundet den større billedchip, som lukker mere lys ind.
Nogle af de hybridkameraer, som jeg har kigget på:
- Sony Alpha NEX-F3
- Olympus PEN E-PL3
- Samsung NX200
- Nikon 1 V1

Spørgsmål: De fleste af ovenstående og andre hybridkameraer har opgivne vægte omkring de 300g. Ikke så attraktivt som kompaktkameraerne, men ok. MEN er det INKLUSIV objektiv, eller kommer det oven i? Nogen som ved det?
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved Jens.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• BjørnR
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #2268 af BjørnR
Besvaret af BjørnR på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?

Jens skrev: Tak til jer alle for svar og forslag.
Så vidt jeg kan se er alle forslag hidtil dog kompaktkameraer. De er hamrende attraktive for man får meget funktionalitet i en lille størrelse.
MEN, jeg bilder mig altså ind at man får markant bedre billeder med et hybridkamera! Primært grundet den større billedchip, som lukker mere lys ind.
Nogle af de hybridkameraer, som jeg har kigget på:
- Sony Alpha NEX-F3
- Olympus PEN E-PL3
- Samsung NX200
- Nikon 1 V1

Spørgsmål: De fleste af ovenstående og andre hybridkameraer har opgivne vægte omkring de 300g. Ikke så attraktivt som kompaktkameraerne, men ok. MEN er det INKLUSIV objektiv, eller kommer det oven i? Nogen som ved det?

300gram er for huset alene. Og huset er den lette del :) Mit råd.. Køb et mindre DSLR og få et rigtigt kamera. Jeg har svært ved at se fordelene ved de hybrider kontra et rigtigt spejlreflex

• BjørnR
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #2269 af BjørnR
Besvaret af BjørnR på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Tag feks et Nikon D3200, Ca. 505 g med batteri og hukommelseskort, men uden kamerahusdæksel; ca. 455 g (kun kamerahus). Og det har altså en helt igennem fantastisk sensor på 24 megapixel.

Mere
10 år 10 måneder siden #2270 af Vendelbo
Besvaret af Vendelbo på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Jeg har et Sony Nex 3, har lige haft det på lillemors gamle bagevægt, og det lander på små 500 gram med 18-55 objektivet. Jeg er meget glad for kameraet, købte det for at kunne tage bedre billeder under dårlige lysforhold, hvilket det leverer. Dog er jeg ikke imponeret af batterilevetiden, som ligger på omkring 160 billeder, og en ret hurtig "spontan" afladning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jens

Mere
10 år 10 måneder siden #2271 af Milho
Besvaret af Milho på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Du kan få programmer der sætter GPS op imod dine billeder og sammenligner tid og dato og på den måde får du den nøjagtige position hvor billedet er taget. Programmerne er anmeldt i en "So ein ding".

Køb ikke Sony eller Samsung (og værre Casio!), de har elendige farveprofiler og du bliver hurtig træt af at se på de falske farver. Vælg Nikon eller Olympus (eller Canon).

Vh Christian

Mere
10 år 10 måneder siden #2274 af Outdoorfreak.dk
Bare du IKKE køber en Fuji FinePic XP...det er virkeligt et lorte kamera..!!
Var sikker på 14 MP og GPS masser af fede muligheder...men nej,det tager virkelig dårlige billeder ved "svag lys"...langsom udløser hastighed fra knappen er trykket ned...med GPS'en tændt er der MEGET kort batteritid,dårlig inde...GPS er ok hurtig til at finde positionen og den fungere ok når det er dækket af hvidt af sne og det fryser ude...hvis det ikke var for de små knapper... :angry: :angry:

Just add nature and life.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jens

Tid til at oprette siden: 0.235 sekunder