- Modtagne Tak: 102
Nyt hybridkamera -> HVILKET?
11 år 2 måneder siden #2260
af Jens
Besvaret af Jens på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Tak JK. Jeg havde også selv mistænkt dette, for ved jo at både min telefon og min GPS er et stykke tid om at finde positionen og det skulle da være mærkeligt, om et kamera var bedre. Dvs. i praksis er det nok DE FÆRRESTE billeder, som vil have korrekt GPS position, for normalt tænder jeg, tager et billede eller to og slukker igen. Dvs. det med GPS er nok ikke en særlig væsentligt krav mere!!
Hva' med lys/blænde. Har fået at vide, at jeg skal være opmærksom på at kameratet har lavest mulig blænde. Hellere fx 1:2-4 end 1:3.5-5.5. Imidlertid har nogen af de dyre kameraer ret høj blænde (fx Olympus PEN E-P3, 1:3.5-5.6) mens billigere som Nikon coolpix P300 (som i øvrigt skulle være et rigtig godt kompaktkamera) har 1:1.8-4.9??
Hvor væsentligt er det med max blænde og hvorfor kan dyre kameraer have højere blændetal end billigere og formodentlig dårligere kameraer??
Hva' med lys/blænde. Har fået at vide, at jeg skal være opmærksom på at kameratet har lavest mulig blænde. Hellere fx 1:2-4 end 1:3.5-5.5. Imidlertid har nogen af de dyre kameraer ret høj blænde (fx Olympus PEN E-P3, 1:3.5-5.6) mens billigere som Nikon coolpix P300 (som i øvrigt skulle være et rigtig godt kompaktkamera) har 1:1.8-4.9??
Hvor væsentligt er det med max blænde og hvorfor kan dyre kameraer have højere blændetal end billigere og formodentlig dårligere kameraer??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- stokrenden
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 226
11 år 2 måneder siden #2261
af stokrenden
Lumix FT serien har været bedre end Olympus Tough serien de sidste par år (har selv et Lumix FT2.)
Olympus er dog kommet tilbage på tronen med Olympus Tough TG-1 iHS, som er det "Tough" kamera jeg vil anbefale.
b
Besvaret af stokrenden på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
jacobask skrev: Det er ikke systemkamera, men et rigtigt godt alternativt til olympus tough serien er panasonics FT3 og FT4 som skulle tage bedre billeder, men stadigt kan holde til en del.
/ask
Lumix FT serien har været bedre end Olympus Tough serien de sidste par år (har selv et Lumix FT2.)
Olympus er dog kommet tilbage på tronen med Olympus Tough TG-1 iHS, som er det "Tough" kamera jeg vil anbefale.
b
11 år 2 måneder siden #2262
af morten
Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Besvaret af morten på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Nej ikke noget manuelt, det er jeg også selv alt for doven til.
Fidusen er at have den håndholdte GPS tændt hele tiden (mens man vandrer, fotograferer). På Garmins gemmes der normalt en GPX log på SD-kortet. Den indeholder tid og position. EXIFindeholder også tid. Dette kan GeoSetter mfl. bruge til at indsætte position i EXIF. Det foregår helt automatisk.
Det er hvad, jeg bruger, og det fungerer helt perfekt.
Fidusen er at have den håndholdte GPS tændt hele tiden (mens man vandrer, fotograferer). På Garmins gemmes der normalt en GPX log på SD-kortet. Den indeholder tid og position. EXIFindeholder også tid. Dette kan GeoSetter mfl. bruge til at indsætte position i EXIF. Det foregår helt automatisk.
Det er hvad, jeg bruger, og det fungerer helt perfekt.
Morten
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Følgende bruger(e) sagde tak: Jens
11 år 2 måneder siden #2263
af morten
Morten
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Besvaret af morten på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Blænden siger noget om, hvor meget lys objektivet kan lukke ind, samt hvor meget baggrundssløring du kan opnå. Men det er ikke så enkelt at sammenligne ikke-dSLR kameraer, da blænde 2,8 på en lille sensor er noget helt andet end på en større sensor.
Morten
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
- BjørnR
-
- Gæst
-
11 år 2 måneder siden #2264
af BjørnR
Besvaret af BjørnR på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Prøv at tage et kig på Nikon AW100
activfoto.dk/product_info.php?cPath=46_1_16&products_id=1754
Det skulle dække alle dine behov
activfoto.dk/product_info.php?cPath=46_1_16&products_id=1754
Det skulle dække alle dine behov

11 år 2 måneder siden #2265
af memo
Besvaret af memo på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Efter at ha set og prøvet mit brors nye kamera er dette mit valg og jeg skal selv ha anskaffet mig et når tegnebogen igen er fyldt. 20x zoom er sku dejligt når man er udendørs!
206gr
20x optisk zoom
Leica lense
GPS
2600,-
www.mydigitalphotos.dk/panasonic-lumix-dmc-tz30/
206gr
20x optisk zoom
Leica lense
GPS
2600,-
www.mydigitalphotos.dk/panasonic-lumix-dmc-tz30/
Tid til at oprette siden: 0.225 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333