- Modtagne Tak: 7
Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
10 år 11 måneder siden #6589
af Freke
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Nyt kamera til vintertur - hvilket ? blev oprettet af Freke
Hej, som overskriften siger så skal jeg ud og købe mig et nyt kamera som skal bruges på min tur til Pasvik i uge 7.
Da det jo med sikkerhed bliver en kold tur og jeg selvfølgelig gerne vil have billeder med hjem så går mine tanker i retning af et af de mindre lommekamera. Mest fordi jeg har en idé om at holde det tæt på kroppen med henblik på at det ikke går død for strøm under turen.
Men hvilket skal jeg vælge ? Jeg er ikke nogen fotohaj men vil bare gerne have lidt gode billeder fra turen og de kommende ture.
Da det jo med sikkerhed bliver en kold tur og jeg selvfølgelig gerne vil have billeder med hjem så går mine tanker i retning af et af de mindre lommekamera. Mest fordi jeg har en idé om at holde det tæt på kroppen med henblik på at det ikke går død for strøm under turen.
Men hvilket skal jeg vælge ? Jeg er ikke nogen fotohaj men vil bare gerne have lidt gode billeder fra turen og de kommende ture.
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Hammelstrup
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 20
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #6591
af Hammelstrup
Besvaret af Hammelstrup på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Jeg har selv kig på
Nikon Coolpix AW100
som kan klare ned til en -10 grader, i følge Nikon. Derud over er det vandtæt og stødsikkert samt skulle kunne tage imod en masse jord og støv.. Det er med GPS, geo-tagging og andre sjove ting.
Jeg har set lidt video skudt med det på YouTube, hvilket jeg synes har set okay ud til prisen.
Om det er godt eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Har ikke ejet et pocket i mange år, og har ellers kun gjort mig i Canon.
Jeg har set lidt video skudt med det på YouTube, hvilket jeg synes har set okay ud til prisen.
Om det er godt eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Har ikke ejet et pocket i mange år, og har ellers kun gjort mig i Canon.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Hammelstrup.
- stokrenden
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 226
10 år 11 måneder siden #6592
af stokrenden
b
Besvaret af stokrenden på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Nikon Coolpix AW100 er helt sikkert det vejrbestandige lommekamera, som er bedst til prisen i øjeblikket.
Olympus Tough TG-1 iHS er dog det bedste vejrbestandige lommekamera, men prisforskellen på det og AW100 er efter min mening for stor i DK.
Olympus Tough TG-1 iHS er dog det bedste vejrbestandige lommekamera, men prisforskellen på det og AW100 er efter min mening for stor i DK.
b
10 år 11 måneder siden #6593
af Freke
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Besvaret af Freke på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Hej, tak for tilbagemeldingen det ser meget interessant ud med det Nikon. Det vil jeg lige kigge nærmere på.
Hilsen
Brian
Hilsen
Brian
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #6610
af keld
Besvaret af keld på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Hvis det skal være i den billigere prisklasse, så kan jeg anbefale dette kamera:
Kodak easy share
Den er set på nettet til 450,-
Tager ok billeder, ikke noget fancy. Se f.eks. billederne her
Video virker også hvis ikke det er solskind.
Den er vandtæt, men har ikke kunnet finde noget om hvor koldt den kan tåle at have det.
Den drives af 2 almindelige AA batterier
Kodak easy share
Den er set på nettet til 450,-
Tager ok billeder, ikke noget fancy. Se f.eks. billederne her
Video virker også hvis ikke det er solskind.
Den er vandtæt, men har ikke kunnet finde noget om hvor koldt den kan tåle at have det.
Den drives af 2 almindelige AA batterier
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved keld.
10 år 11 måneder siden #6611
af Freke
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Besvaret af Freke på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Jeg tror det bliver Nikon for prisen synes jeg er ok og det ser ud til at kunne holde til at komme med på tur. Og det vigtigste for mig nemlig det med ned til minus 10 grader. Så burde det være nemmere at holde god levetid på batterierne når det bliver koldt for det gør det med sikkerhed

Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Tid til at oprette siden: 0.226 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333