Nyt kamera til vintertur - hvilket ?

Mere
10 år 11 måneder siden #6643 af Draken
Lige en kommentar om at opbevare batterier tæt mod kroppen/varmen.

Sørg for at kun opvarme batterierne og ikke kameraet. Hvis man tager kameraet fra kulde til varme til kulde flere gange, så risikerer man at det dugger/fryser til. Dette gælder også for vejrbestandige kameraer, omend de holder lidt længere :whistle:

Her om vinteren har jeg mit kamera hængende fremme i kulden og batterierne i inderlommerne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #6644 af Otto
Ettersom jeg har dårlig erfaring med vinterdugeligheten til originale batterier som koster mye (700 tror jeg det var), hvordan tror dere at kvaliteten på batterier som koster under en femtilapp er? Jeg gjetter på at kvaliteten står i forhold til prisen, i alle fall i nærheten. Og da er det ikke engang vits å dra med seg disse batteriene ut i marka i det hele tatt :P

Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hammelstrup

Mere
10 år 11 måneder siden #6646 af Milho

Otto skrev: Ettersom jeg har dårlig erfaring med vinterdugeligheten til originale batterier som koster mye (700 tror jeg det var), hvordan tror dere at kvaliteten på batterier som koster under en femtilapp er? Jeg gjetter på at kvaliteten står i forhold til prisen, i alle fall i nærheten. Og da er det ikke engang vits å dra med seg disse batteriene ut i marka i det hele tatt :P

Køb aldrig kopier af batterier! Der er mange fordele ved de originale og store ulemper ved de uoriginale.. Så kort kan det siges..

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Hammelstrup, Malte59

• Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #6648 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Der var en der skrev, at batterier er svinedyre......

Det er de ikke, hvis man har et "almindeligt" digi spejlrefleks = et af de gængse almindelige kameraer, der er til at betale.

Mere
10 år 11 måneder siden #6649 af Hammelstrup
Anyhow. Jeg har haft mit gamle 400D med på et par ture, og synes bare det er for upraktisk. Jeg går glip af alt for mange billeder, da jeg ikke gider finde det frem hele tiden. Derfor jeg har kig på et point and shoot kamera der kan ligge i lommen. Selv om det bliver meget anderledes end dSLR, så er jeg game på nye udfordringer med et pocketcam. Det skal vel bare ses som nye udfordringer! :)

• Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #6650 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?

Hammelstrup skrev: Anyhow. Jeg har haft mit gamle 400D med på et par ture, og synes bare det er for upraktisk. Jeg går glip af alt for mange billeder, da jeg ikke gider finde det frem hele tiden. Derfor jeg har kig på et point and shoot kamera der kan ligge i lommen. Selv om det bliver meget anderledes end dSLR, så er jeg game på nye udfordringer med et pocketcam. Det skal vel bare ses som nye udfordringer! :)

Samme her - det er lidt for bøvlet på de store ture.

Køber et pocket til foråret. Der kommer hele tiden nye og bedre modeller. Jeg har kig på Canon S-serien. Det kan hænge i en nøglesnor om halsen, og inden for blusen/jakken, så det altid er lige ved hånden.

Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder