- Modtagne Tak: 39
Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
stokrenden skrev: Olympus Tough TG-1 iHS er dog det bedste vejrbestandige lommekamera, men prisforskellen på det og AW100 er efter min mening for stor i DK.
Den model har jeg også været lun på i et stykke tid, Bla. fordi at det får så gode andmeldelser.
Så håber jeg nissepigen HAR læst ønskeseddelen

Mvh. Morten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

For min egen del har jeg løst problemet med å skaffe et kamera som har utskiftbare AA batterier. Så har jeg valget mellom å ha med noen ekstra Eneloop oppladbare batterier som jeg synes er helt fine. De holder svært godt i kulda. Jeg har også hørt at engangsbatterier av Litium-typen skal være gode i kulda, det har jeg ikke sjekket selv enda.
Det er nå så mange år siden jeg sjekket hvilke kameramodeller som leveres med utskiftbare AA batterier, men det er bare å "gurgle"

Otto
Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.
- Naturbob
-
- Gæst
-
De to ekstra batterier kan bæres tæt på kroppen.
En uskreven regel er også, at man tager batteriet ud af kameraet, når det ikke bruges. Så med mindre du vil have kameraet hængende om halsen hele tiden, kunne du også have alle tre batterier tæt på kroppen.
Sådan livrem og seler.......
Du kunne måske også spørge en rutineret vintervildmarksfarer Lars Monsen - både om hvilket kamera, og problematikken omkring batteriet. Han har både hjemmeside og er på Facebook.
Rigtig god tur.
- Hammelstrup
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 20
Ljunggren skrev: Er et "almindeligt spejlreflekskamera" et analog kamera?
Den er jeg også nysgerrig om?
Mon der menes mindre dSLR huse? Til mit hus koster et batteri fx. 800,- stk. Hvilket jo ikke er møj billigt.
Til mit koster det nu kun lige under 400, men man kan også finde uoriginale batterier på f.eks. ebay til ca. 5$Hammelstrup skrev:
Ljunggren skrev: Er et "almindeligt spejlreflekskamera" et analog kamera?
Den er jeg også nysgerrig om?
Mon der menes mindre dSLR huse? Til mit hus koster et batteri fx. 800,- stk. Hvilket jo ikke er møj billigt.

Meeeen, hvis man vil have flere end 24 billeder (ja bevares, man kan jo skifte film meeen..) så er rådet om flere batterier og så skiftevis i lommen og kameraet det bedste.
Mit 5D mark II har klaret -17 grader, men her stod mit gamle 350D af.. dog tog det ikke langtid at varme batteriet op.. højest 1 min. så værre er det heller ikke hvis uheldet skulle være ude.
Vh Christian
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333