Fotokritik/fotohjælp?

Mere
10 år 9 måneder siden - 10 år 9 måneder siden #7908 af Outsite.dk
Skal vi have et fotokritik/fotohjælp modul på Outsite?

Hvis der er folk der savner lidt hjælp/kritik til deres billeder, så kan man lægge billdedet ind og modtage kommentarer osv. Hvad siger I til denne idé?

Se en prøve på hvad programmet kan her.. (testside..).

Venlig hilsen
Outsite.org
...frisk luft på nettet!
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved Outsite.dk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #7909 af Jens
Besvaret af Jens på emne Fotokritik/fotohjælp?
Hmmmm. Min umiddelbare mening er at dette bør høre hjemme på en decideret foto site og ikke på Outsite.

Det er sikkert rigtigt at mange Outsitere også gør det i foto, men der er også mange af os som har bil og som godt kunne tænke sig hjælpe til reparation af denne.....

/Jens
Følgende bruger(e) sagde tak: Outsite.dk

Mere
10 år 9 måneder siden #7911 af DKW
Besvaret af DKW på emne Fotokritik/fotohjælp?
Umiddelbart vil jeg sige ja. Knaldgod idé. Men måske mere som en generel foto-tråd, end decideret "hjælp"-tråd.

Kan sagtens se et foto-forum af en eller anden art ville være mere nærliggende til den slags ting, men så alligevel ikke, for hvad er behovet? "hjælp, jeg kan ikke få et ordentligt billede af mit barn i stuen"
eller
"jeg har leget lidt med et panorama-billede af xxxx, men hvordan var det nu liiige...."

Og så generelt at dele billeder af whatever, hvor man også lige får en lille kommentar med på vejen om hvad folk ser i billederne, hvad der måske kunne gøres bedre/anderledes osv.

Fælles for os herinde, er nok at vi tager billeder under de forhold der nu engang ér, når vi er afsted, og så prøver at få det bedste ud af det.

Hvor mange brugere på fotoforums rundt omkring (så vidt jeg kan bedømme det i hvertfald) enten undlader at tage billeder fordi forholdene ikke er så skidegode til det, eller ændrer på forholdene med massiv brug af kunstlys osv osv.

I don't know. Og hvorvidt jeg ville bruge det ved jeg heller ikke.

Mere
10 år 9 måneder siden #7912 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Fotokritik/fotohjælp?
Jeg hælder nok også mest til 'tråd-forslaget' med QA og gode forslag.

Måske der et sted kan være en link til f.eks. den i øvrigt gode side, du Christian henviser til. Linken kunne vises ved tryk på 'medier' og indskrives på samme måde som den forklarende tekst ved 'turbeskrivelser'.

Vh Søgaard
Følgende bruger(e) sagde tak: DKW, Outsite.dk

Mere
10 år 9 måneder siden #7913 af DKW
Besvaret af DKW på emne Fotokritik/fotohjælp?
udmærket idé med linket Søgaard. Helt enig.

Mere
10 år 9 måneder siden #7914 af Outsite.dk
Besvaret af Outsite.dk på emne Fotokritik/fotohjælp?
Tak for input! :)
Siden jeg henviser til er en jeg har rodet med for sjov, men det var nu for at vise hvordan det kunne se ud på Outsite.

Min idé er selvfølgelig at det er outdoor relaterede billeder og altså ikke billeder af "mormor til jul".
Ligegyldigt vejrforhold forhold kan man vel altid lærer mere.

Debat tråds ideen er rigtig god og kræver kun nogle nye kategorier og bortset fra at EXIF data ikke automatisk kommer med over så kan det jo sagtens bruges!

Venlig hilsen
Outsite.org
...frisk luft på nettet!

Tid til at oprette siden: 0.243 sekunder