Hvilket dslr bruger I? Hvilke objektiver?
- finnj
-
- Gæst
-
9 år 9 måneder siden - 9 år 9 måneder siden #10976
af finnj
Besvaret af finnj på emne Hvilket dslr bruger I? Hvilke objektiver?
Jeg tilslutter mig også Renés synspunkt - som der står i min første fotobog, som jeg fik i konfirmationsgave: "Det store kamera holder man af, det lille tager man med".
Men jeg savner en mere konstruktiv tilgang til valget af kamera. Hvilke motivtyper interesserer en? Hvor kort/lang brændvidde er ønskelig? Hvor stor/lille dybdeskarphed er ønskelig? Hvor ringe lysforhold skal man beherske? Hvor hurtigt skal kameraet være skudklart? Hvor vejrbestandigt og robust skal det være? Hvor meget må det veje/fylde/koste? Hvad skal billederne bruges til - skal de printes ud i 10×15, eller skal de offentliggøres i Opdag Verden og National Geographic? Altsammen spørgsmål, hvis svar er af betydning for, hvad der konkret skal forstås ved "godt grej".
Men jeg savner en mere konstruktiv tilgang til valget af kamera. Hvilke motivtyper interesserer en? Hvor kort/lang brændvidde er ønskelig? Hvor stor/lille dybdeskarphed er ønskelig? Hvor ringe lysforhold skal man beherske? Hvor hurtigt skal kameraet være skudklart? Hvor vejrbestandigt og robust skal det være? Hvor meget må det veje/fylde/koste? Hvad skal billederne bruges til - skal de printes ud i 10×15, eller skal de offentliggøres i Opdag Verden og National Geographic? Altsammen spørgsmål, hvis svar er af betydning for, hvad der konkret skal forstås ved "godt grej".
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved finnj. Begrundelse: Ekstra punkt indføjet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.185 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333