- Modtagne Tak: 66
Videokamera
7 år 7 måneder siden #22736
af Kaj
Venlig hilsen
Kaj
Videokamera blev oprettet af Kaj
Hej
jeg har tænkt på, at anskaffe et videokamera til vandreturene. Jeg har i forvejen et gopro kamera, men, mangler den lidt bedre kvalitet, zoomfunktion, bedre lyd, bedre opløsning o.m.a.
så jeg er gået lidt på jagt i den jungle.
Er indtil videre lidt forelsket i Panasonic HC-X920, men, vil
høre, om nogen herinde har erfaring med videokamera, og, har lyst til at dele
jeg har tænkt på, at anskaffe et videokamera til vandreturene. Jeg har i forvejen et gopro kamera, men, mangler den lidt bedre kvalitet, zoomfunktion, bedre lyd, bedre opløsning o.m.a.
så jeg er gået lidt på jagt i den jungle.
Er indtil videre lidt forelsket i Panasonic HC-X920, men, vil
høre, om nogen herinde har erfaring med videokamera, og, har lyst til at dele

Venlig hilsen
Kaj
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
7 år 7 måneder siden #22739
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Videokamera
Til Outsite TV bruger vi lidt forskelligt:
GoPro: med drone osv. Jeg synes kvaliteten er lidt la la, men det virker da.
Canon 5D mark II: der filmer rigtig flot. Fordelen ved at bruge et DSLR er at du forholdsvis billige kan skifte objektiver. Mange decideret filmkameraer kan du ikke skifte på og er igen bundet af fast objektiv. Filmkameraer er også meget dyrere fordi der kommer højere EU moms på (Dette er faktisk grunden til at DSLR kameraer kun kan filme i 29:59 min. kunne de filme mere end 30 min. er de defineret som videokameraer og derfor blive dyrere. Man skal alligevel ikke filme i så lang tid... og skal man virkelig, så sætter man kameraet direkte til optager og så er det intet problem).
Professionelle videokameraer: Vi har også professionelle kameraer. Dem benytter vi til store optagelser og der har vi også prof. fotografer på (dem der var på Outdoortræf mødte ham).
Mikrofon: De indbygget mikrofon i både DSLR- og videokameraer er skod. Den mindste vind og så kan man ikke hører hvad der sker eller bliver sagt. Outsite TV har en Røde mic der passer i DSLR kameraets sko. Det hjælper utroligt meget og gør virkelig en stor forskel.
Microport: Til de prof. optagelser benytter vi også microporter der er knaphulsmikrofoner, der gør at tale bliver meget tydelig. Her kan man også optage lyden fra den indbygget mic., der så kan bruges til baggrund.
Jeg kan afsløre at DR, TV2 osv. osv. også benytter DSLR kameraer og da DR HD kom, var det næsten kun optaget herpå (i hvert fald egenproduktionerne og trailer).
Kort sagt vil jeg altså anbefale et DSLR fremfor et videokamera
GoPro: med drone osv. Jeg synes kvaliteten er lidt la la, men det virker da.
Canon 5D mark II: der filmer rigtig flot. Fordelen ved at bruge et DSLR er at du forholdsvis billige kan skifte objektiver. Mange decideret filmkameraer kan du ikke skifte på og er igen bundet af fast objektiv. Filmkameraer er også meget dyrere fordi der kommer højere EU moms på (Dette er faktisk grunden til at DSLR kameraer kun kan filme i 29:59 min. kunne de filme mere end 30 min. er de defineret som videokameraer og derfor blive dyrere. Man skal alligevel ikke filme i så lang tid... og skal man virkelig, så sætter man kameraet direkte til optager og så er det intet problem).
Professionelle videokameraer: Vi har også professionelle kameraer. Dem benytter vi til store optagelser og der har vi også prof. fotografer på (dem der var på Outdoortræf mødte ham).
Mikrofon: De indbygget mikrofon i både DSLR- og videokameraer er skod. Den mindste vind og så kan man ikke hører hvad der sker eller bliver sagt. Outsite TV har en Røde mic der passer i DSLR kameraets sko. Det hjælper utroligt meget og gør virkelig en stor forskel.
Microport: Til de prof. optagelser benytter vi også microporter der er knaphulsmikrofoner, der gør at tale bliver meget tydelig. Her kan man også optage lyden fra den indbygget mic., der så kan bruges til baggrund.
Jeg kan afsløre at DR, TV2 osv. osv. også benytter DSLR kameraer og da DR HD kom, var det næsten kun optaget herpå (i hvert fald egenproduktionerne og trailer).
Kort sagt vil jeg altså anbefale et DSLR fremfor et videokamera

Vh Christian
7 år 7 måneder siden #22741
af Kaj
Venlig hilsen
Kaj
Besvaret af Kaj på emne Videokamera
Takker Christian...jeg prøver at følge op på det.
Venlig hilsen
Kaj
7 år 7 måneder siden #22742
af Milho
Vh Christian
...og så behøver det jo ikke være det dyreste DSLR kamera
De findes jo også nede i det fornuftige leje i forskellige mærker. Jeg vil dog anbefale enten Canon eller Nikon. Min erfaring med andre mærker er at de "faker" lidt her og der på farver, kvalitet osv.

Vh Christian
7 år 7 måneder siden #22744
af Kaj
Venlig hilsen
Kaj
Besvaret af Kaj på emne Videokamera
...ups...så lige vægten af et Nikon kamerahus...uden objektiv...680 gram...tak for kaffe..det kommer altså ikke i min rygsæk...det bliver jo over kiloet med et objektiv på....!!!!...et videokamera vejer 417 gram, mit eget kamera 330 gram incl. batteri, kort og ledning til oplader/computer...tror det bliver den vej valget går.
Venlig hilsen
Kaj
7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #22745
af Milho
Vh Christian
Ok, hvis det er letvægt, så er det også andre ting der gælder 
Jeg har 4-5 kg. foto/videoudstyr med på vandreture, så du skal nok ikke lytte til mig så

Jeg har 4-5 kg. foto/videoudstyr med på vandreture, så du skal nok ikke lytte til mig så

Vh Christian
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Milho.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj
Tid til at oprette siden: 0.229 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333