Videokamera

Mere
7 år 7 måneder siden #22764 af Milho
Besvaret af Milho på emne Videokamera
Palle, der er også nogle vandrestave med skrue i toppen, netop til kameraer. Jeg skal lige lave lidt research imorgen, så skal jeg nok linke :)

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Panie, Kaj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
7 år 7 måneder siden #22765 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Videokamera
Jeg bruger et Nikon Coolpix AW-110 og overvejer at opgradere til et AW-120. Disse er vand og stødsikre, så jeg kan have den i bukselommen på tur. De vejer ca. 200 gram.

Min telttest af Nordisk Halland 2 LW er optaget med min AW-110'eren og den klarer det OK. 120'eren skulle dog være en del bedre.

I mellemklassen er der et systemkamera såsom Nikon 1 AW1, som næsten er i DSLR kvalitet, men stadig kun vejer lidt over 300 gram. Jeg prioriterer dog kompaktheden i AW-110 og 120 :)

• Kaj
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
7 år 7 måneder siden #22770 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Videokamera
er ret sikker på at sådan en "gorilla-fætter" ryger med i rygsækken....:-) !!! I øvrigt vil jeg lige sige at det kræver sin processor i pc'en når der anvendes redigeringsprogram, så det skal man tage højde for. Min hustru er lige nu ved at redigere film fra 2014 GR20 Korsika, og, har lige været nede med sin pc, for der måtte da være noget galt med den, når den arbejder så langsomt......!!! det ender nok med en ny pc.....!

Venlig hilsen
Kaj

Mere
7 år 7 måneder siden #22771 af Milho
Der skal noget til at drive redigeringsprogrammer. Det gælder også billederedigering :)

Kan kun sige Mac Mac Mac til sådan noget :D Selvom det selvfølgelig er mange penge for et æble der er bidt af...

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj, Pelle2415

Mere
7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #22774 af Urban packrafter
Besvaret af Urban packrafter på emne Videokamera
Følger lige lidt med her. Jeg har i lang tid tænkt at jeg skulle opgradere Urban Packrafter filmudstyret fra min kærestes Samsung NX100 og til noget som også kan have en ekstern microfon på. Men de er bare så vildt dyre de der kvalitetskameraer.

Ift filmredigering kan jeg varmt anbefale final cut Pro x til mac.

Og inden der går for meget udstyrsnørderi i den vil jeg bare lige nævne, at man kommer rigtigt langt ved at købe en ekstern microfon til at supplere sit actioncamera eller sit billige kamera. Derudover mener jeg også at er langt vigtigere, at koncentrerer sig om at fortælle en interessant historie, filme en og klippe det sammen til en spændende film. :-)
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Urban packrafter. Begrundelse: Autokorrekturfejl
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj, Pelle2415

Mere
7 år 7 måneder siden #22776 af Milho
Første dag på fotoskolen. Du sidder der med dit sprit nye kamera. Forventningerne er store. Lærerne proklamerer at der allerede i dag vil være den første fotoudfordring.

Så de tager ens kamera og giver en et engangskamera.

I pausen blev måder at slå lærerne ihjel på diskuteret og stemningen var trykket...

Pointen var dog rigtig rigtig god: Det er ikke kameraet men fotografen der tager billedet!

Det er helt korrekt at historien, vinklen, hvad man vil formidle der er det vigtigste. Top Gear ville ikke have været her så længe uden, The Simpsons det samme og Søren Rye... eller vent... Altså det jeg mener er... hvis man nu... arr pis...

Er vi væk fra udstyret og skal vi ind i fortæller rollen, så er det vigtigste at tænke på hvorfor man egenlig vil filme? Hvad vil man fortælle seeren? Har man overhovedet noget at fortælle? Er det til "familiealbummet" eller til offentligheden?

Jeg kan kun sige: planlæg. Tænk over det du vil filme og gennemtænk situationer.

En vandretur:

Man starter måske derhjemme med lidt skud af at man pakker. Så lidt undervejs, hvis nu man skal med fly eller bil. Når man står ved starten af ruten og tager de første skridt.
Men man skal ikke glemme lejrhyggen eller den kedelige nedpakning, regnvejrsdagen eller når det blæser vildt.
Dokumenter det man ser og gør og klip så det hele ned til 3-5 minutters film :) Så er der succes. Krydr måske med lidt speak og musik.

Og sidst men ikke mindst: Skyd skyd skyd! Heller for meget end for lidt og husk at film detaljerne. Jeg har altid for lidt film med hjem...

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas, Urban packrafter, Kaj, Pelle2415

Tid til at oprette siden: 0.248 sekunder