Videokamera

• Kaj
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
7 år 11 måneder siden #22796 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Videokamera
..virkelig flot film med indhold... :)

Venlig hilsen
Kaj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 11 måneder siden - 7 år 11 måneder siden #22816 af Morten J
Besvaret af Morten J på emne Videokamera
Jeg gjorde også de samme overvejelser, og kiggede også på et dslr, men det blev et gopro 4 S. Umiddelbart synes jeg det er rigtig rart at man bare kan smide det i rygsækken, og at man ikke behøver at være så forsigtig når huset er på. Det fylder intet. Plus at det er vandtæt og smudsafvisende. Idag ville jeg nok have valgt en black edition istedet for en silver, da den kan skyde 1080p med helt op til 120fps plus 4k. Silver kan kun gå 60fps, og skal indstilles til 720p hvis du ønsker mere end de 60fps. ;)

Jeg blev overrasket over den nye nightlapse funktion, som jeg ikke havde de store forventninger til, men at kan kan klemme den kvalitet ned i et så lille objektiv imponerede mig. Fordelen ved et gopro frem for et alm digitalkamera, er at du kan have et par friske battery backpacks med i rygsækken, du lige sætter bag på kameraet når det mister pusten..

MEN et dslr er øverst på ønskelisten, plus et steadycam monteret. Men så snakker vi maange penge.. :)
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Morten J.

• Kaj
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
Mere
7 år 11 måneder siden #22818 af Kaj
Min egen søgen er ikke endt....nu har jeg fået den ide, både at spare vægt, og opgradere samtidig - ved at anskaffe et kompaktkamera, som samtidig tager video i en god kvalitet. F.eks. har Panasonic et Lumix DMC LX100 som får meget fine anmeldelser.....lækker Leica optik F1,8 - 2,8 og en 4/3" MOS censor.... Canon har en zoomstærk fætter i samme klasse, og, det er i den retning min søgning har fokus pt.... :) :) :)
Men, ingen beslutning er taget endnu. www.mydigitalphotos.dk/anmeldelse-panasonic-lumix-dmc-lx100/

Venlig hilsen
Kaj

Mere
7 år 11 måneder siden #22819 af Milho
Besvaret af Milho på emne Videokamera
Et hybridkamera er en god idé, da du så kan skifte objektiverne. Ved at Ljunggren har et han er glad for.

Jeg syntes ikke kameraet performer særlig godt ved film (Panasonic et Lumix DMC LX100). Da han kører, er himlen helt udbrændt og allerede her klarer et GoPro (selv ældre versioner) det bedre. Hvis du udelukket filmer på manuel (god idé, da du somregel skal sætte lukker på 1/50 og kameraer har det med at vælge andre lukkertider), så burde du kunne få et lidt pænere resultat.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj

• Kaj
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
Mere
7 år 11 måneder siden #22820 af Kaj
...alle rewievs siger nogenlunde det samme...og, de mener det er lige så godt som DSLR, og med bedre lysfølsomhed, så når lyset er svagt har det endda et forspring ifht. DSLR kameraer....ex her: JP test af 5 professionelle kompaktkameraer...
Hvis vi skal vælge et kamera, der kan få os til at lægge spejlreflekskameraet væk, så er det dette. Panasonic LX100 er simpelthen et så fuldkomment kamera, at manglerne fuldstændig drukner i positive egenskaber. Man kan få flere megapixels andetsteds – 13 MP er ikke meget at prale af i vore dage – men kombinér det med 4K-video (og 4K-stillbilleder), Wi-Fi, 11 fps skudhastighed, elektronisk søger og lysstærk zoom, og der begynder at tegne sig et billede.

LX100 har en 24-75 mm zoom med god lysstyrke på f/1.7-2.8, hvilket ingen objektiver til spejlreflekskameraer kan matche. Store hjul til lukkertid og eksponeringskompensation samt blændering er ikke almindeligt i denne klasse. Det er 4K-video og en stor 4/3 tommes billedsensor heller ikke. Det giver teoretisk set bedre billedkvalitet.

Venlig hilsen
Kaj

Mere
7 år 11 måneder siden #22821 af Milho
Besvaret af Milho på emne Videokamera
Arrr, der er jeg slet slet ikke enig og 4K billeder er heller ikke imponerende, hvis man på den måde sammenligner med DSLR :)

Any way, GoPro er bedre end hvad Panasonic kameraet kan, men GoPro har dårligere objektiv - ingen tvivl her.

Hybrid har i øvrigt den fordel at chip og objektiv er meget tæt på hinanden. Det gør at der ikke er så meget lensflare og lys "forstyrrelser" som f.eks. i DSLR.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj

Tid til at oprette siden: 0.232 sekunder