Videokamera
7 år 11 måneder siden #22822
af morten
Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Besvaret af morten på emne Videokamera
Jeg er generelt imponeret over kvaliteten fra kompaktkameraerne og mobilkameraer i high end telefonerne. Men netop ifht. lysfølsomheden, så kan kompaktkameraerne ikke konkurrere med spejlrefleks der har både større sensor og normalt større blændeåbning i objektiverne. Dvs. væsentligt bedre ISO performance.
4K stillbilleder er en gimmick. 4K er "kun" ca. 8 megapixels.
4K stillbilleder er en gimmick. 4K er "kun" ca. 8 megapixels.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
7 år 11 måneder siden #22823
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Videokamera
Enig Morten og iPhone 6 kameraet er faktisk imponerende. Sjovt med 260 fps.
Vh Christian
7 år 10 måneder siden - 7 år 10 måneder siden #22857
af Bak69
Vi ses derude...
mvh.
Peter Bak
Besvaret af Bak69 på emne Videokamera
Jeg har et Ricoh WG-4 som jeg er ganske godt tilfreds med. Det gælder både video og foto kvaliteten...
www.ricoh-imaging.dk/da/digitale-kompakt.../RICOH-WG-4-GPS.html
www.ricoh-imaging.dk/da/digitale-kompakt.../RICOH-WG-4-GPS.html
Vi ses derude...
mvh.
Peter Bak
Bilag:
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Bak69.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj
7 år 10 måneder siden #22874
af Kaj
Venlig hilsen
Kaj
Besvaret af Kaj på emne Videokamera
......Ingen tvivl....det er en jungle, men, tror det ender med et kamera/video mix, og, så gopro'en til de udfordrende ting, hvor det er umuligt at bruge håndholdt.
jeg har haft Olympus siden start 80'erne, og, de objektiver kan jeg gøre brug af, hvis jeg anskaffer et nyt digitalt OM 5, mark II. Så er der ingen autofokus, men, kunne blive fristet til deres 12-40 F2,8.....pisse lækker optik, men,øv, skal vinde i lotteriet.... Desværre koster det på vægten, men, dog i den lave ende...incl. objektiv, rem m.v. ca 1.000 gram.
jeg har haft Olympus siden start 80'erne, og, de objektiver kan jeg gøre brug af, hvis jeg anskaffer et nyt digitalt OM 5, mark II. Så er der ingen autofokus, men, kunne blive fristet til deres 12-40 F2,8.....pisse lækker optik, men,øv, skal vinde i lotteriet.... Desværre koster det på vægten, men, dog i den lave ende...incl. objektiv, rem m.v. ca 1.000 gram.
Venlig hilsen
Kaj
- Urban packrafter
-
- Bruger
-
7 år 10 måneder siden #22884
af Urban packrafter
Besvaret af Urban packrafter på emne Videokamera
Så, nu har jeg købt et Nikon D3300 spejlrefleks kamera, da det var på tilbud (2770kr). Jeg syntes umiddelbart, at det var et godt kompromis mellem pris, kvalitet og relativ lav vægt. Derudover opfylder det mit eget primære ønske om en ekstern mikrofonindgang.
Der fulgte et 18-55mm objektiv med, men på et tidspunkt skal jeg sandsynlig ud og købe et med større blænde og mindre zoom (ala 50mm f/1.
.
Selvom Canon 5D mark II og tilsvarende ser super lækre ud, men jeg syntes, at det er for mange penge at ofre på et kamera. Ca. samme pris som en alpacka packraft.
Jeg kan forøvrigt varmt anbefale hjemmesiden learnaboutfilm.com/ både omkring filmteknik og til udstyrstips for billig filmproduktion.
Der fulgte et 18-55mm objektiv med, men på et tidspunkt skal jeg sandsynlig ud og købe et med større blænde og mindre zoom (ala 50mm f/1.

Selvom Canon 5D mark II og tilsvarende ser super lækre ud, men jeg syntes, at det er for mange penge at ofre på et kamera. Ca. samme pris som en alpacka packraft.
Jeg kan forøvrigt varmt anbefale hjemmesiden learnaboutfilm.com/ både omkring filmteknik og til udstyrstips for billig filmproduktion.
7 år 10 måneder siden #22889
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Videokamera
Semi-pro kameraer som 5D serien har andre fordele. Jeg har haft mit med i orkan, sne, slud og kraftig regn - hængende ude.
Semi-pro kameraer samt L-serien af objektiver er det der kaldes "Weatherproof" og jeg mener at de kan klare 10 mm. regn i timen. I orkanen var der mere og det resulterede i at joystickets ene position ikke virkede lige efter. Da vandet var løbet ud virkede det dog igen.
Det er alle pengene værd for mig at jeg kan filme/tage billeder i al slags vejr
Jeg lever dog delvist også af at være fotograf, så det er klart at det kan betale sig. Så fra 2770 kr. med objektiv til 19000 kr. uden objektiv er selvfølgelig ikke det værd som "alm. dødelig".
Semi-pro kameraer samt L-serien af objektiver er det der kaldes "Weatherproof" og jeg mener at de kan klare 10 mm. regn i timen. I orkanen var der mere og det resulterede i at joystickets ene position ikke virkede lige efter. Da vandet var løbet ud virkede det dog igen.
Det er alle pengene værd for mig at jeg kan filme/tage billeder i al slags vejr

Vh Christian
Tid til at oprette siden: 0.224 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333