Videokamera

• Kaj
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
7 år 7 måneder siden #22750 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Videokamera
he he, ja, der kan man se....krav er SÅ forskellige. Her vægtes det hele i kilo og gram, og, det må ikke være for tungt til lange ture. I øvrigt har jeg bemærket...på Monte Rosa Route og på GR 20, at, de som slæber rundt på tunge kameraer ofte skal have rygsækken af, inden der kan tages foto....med et let kamera, kan det hænge fremme, over skulderen, så man kan "trække, og fotografere" på under 1+0 sekunder.

Venlig hilsen
Kaj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Kaj
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
7 år 7 måneder siden #22751 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Videokamera
Der skulle stå under 10 sekunder...

Venlig hilsen
Kaj

Mere
7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #22753 af Georas
Besvaret af Georas på emne Videokamera
Så, hvis man nu er nybegynder indenfor kamera og film verdenen, og gerne vil have et nogenlunde letvægtskamera med på fjeldet til at lave en OK lille film, hvad vil I så anbefale?
GoPro?
DSLR?
Andet?

De bedste hilsner
Rasmus
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Georas.

Mere
7 år 7 måneder siden #22758 af Milho
Besvaret af Milho på emne Videokamera
@Kaj: Der findes mange måder. Jeg har mit siddende foran, så jeg altid kan skyde/filme. Jeg har en karabiner siddende i skulderstroppen, så hvis jeg skal ud på smalle stier, f.eks. i fjeldet, så kan jeg klikke kameraet fast så det ikke svinger fra side til side.

Der findes også smarte klik-systemer hvor man benytter skruen i bunden af kameraet (det man normalt bruger til stativ) og så har man tilsvarende klik-system på bæltet/andre steder.

@Georas: Et alm. lommekamera. At filme i f.eks. fuld HD er ikke så vanskeligt mere og selv små kameraer kan som regel filme i ok kvalitet.

@Begge to: Det man skal tænke på her, er så f.eks. at have et lille stativ med, evt. de der "gorilla-stativer": www.kamerahuset.dk/product/joby-gorillap...g-til-gopro-jb01300/
Med disse man kan hurtigt stabiliserer kameraet på jorden/sten og filme sig selv (soloture), men også for at få den bedste kvalitet. Når man filmer mens man går bliver det hele hurtigt meget rystet (se nogle af Outsite TVs film fra vandreture), men selvom man står stille kan det hurtigt også blive meget rystet. Til nogle ting går det, men andre er det klart bedst med stativet.

Hvis man vil spare de ca. 100 g., så kan det være godt at finde en sten/klippe at stabiliserer sig selv op af. Læg hånden man holder kameraet med, op ad stenen, så stenen virker son stativ. Skal det gå lidt stærkt og er der ingen sten i nærheden, så sæt dig ned og brug dit knæ.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas, Kaj, Pelle2415

Mere
7 år 7 måneder siden #22761 af Panie
Besvaret af Panie på emne Videokamera
Som total novice indenfor kamera feltet spørger jeg lige forsigtigt ; Hvis man skal købe et lille handy kamera man også kan spænde på evt. vandrestave el. lign, er det så kun Go Pro der dur ? Jeg har nemlig kigget på dette her som en gammel kammerat anbefalede. Jeg høvlede ham ned (mest for sjov, for han skulle ikke have ret) og sagde at det da kun var Go Pro der dur. Hva´ siger I til denne her ; contour.com/cameras/contour2

Mere
7 år 7 måneder siden #22763 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Videokamera

Panie skrev: Som total novice indenfor kamera feltet spørger jeg lige forsigtigt ; Hvis man skal købe et lille handy kamera man også kan spænde på evt. vandrestave el. lign, er det så kun Go Pro der dur ? Jeg har nemlig kigget på dette her som en gammel kammerat anbefalede. Jeg høvlede ham ned (mest for sjov, for han skulle ikke have ret) og sagde at det da kun var Go Pro der dur. Hva´ siger I til denne her ; contour.com/cameras/contour2

Der er ingen grund til at købe et actionkamera, som f.eks. GoPro, hvis det blot er til at spænde fast på vandrestave. Så kan man nøjes med et almindeligt lommekamera og sådan en her: thestickpic.com/

b
Følgende bruger(e) sagde tak: Panie, Pelle2415

Tid til at oprette siden: 0.235 sekunder