Safari i afrika - hvilken linse?

• lifeofdaniel
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #32778 af lifeofdaniel
Besvaret af lifeofdaniel på emne Safari i afrika - hvilken linse?
Tak for svaret og billederne Brian! Mit første indlæg blev ikke gemt, så nu prøver jeg igen, men det bliver nok lidt kortere...

Summasummarum har jeg været forbi kamerahuset og til mit a6300 anbefalede de det samme objektiv, jeg havde linket i starten. De mente et 300 mm var overkill til mit kamera, da det ikke er fuld frame og hos Sony koster objektiver i den størrelse mindst 10.000 (hvilket er noget mere end selve mit hus..). Det virker dog til 300mm er den størrelse, der skal til (mindst). Gid der var billige Tamron alternativer til Sony - måske jeg ender med at opgradere kameraet inden, jeg skal afsted..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
4 år 5 måneder siden #32780 af Pihlen
Tqmron laver også 300mm objektiver til Sony, til ca 3000 kr.
Evt her (kender ikke Sony, så tjek at det passer):
www.elgiganten.dk/product/foto-video/kam...ign&utm_content=all#

Det kamera jeg havde med var nu heller ikke fullframe. Desværre.

Mvh. Brian

Mere
4 år 5 måneder siden #32781 af fætter guf
Jeg er Canon mand så min viden om Sony er begrænset. Jeg ved dog at man kan købe en adapter så canon ef mount passer på Sony.
På flere spejlrefleks kameraer skal man gange brændviden med en faktor så får man et tal der vil svare på brændviden til et 35mm kamera.
Så for at sammenligne skal man kende dette tal for alle setups. Mit gæt er at De fine billeder er taget med et crop kamera med en faktor 1,6 så 300mm bliver til 480mm.
En brændvide fra 70mm til 600mm eller mere ville jeg gætte på ville være Tilstrækkelig uden at være prangende. En monopod i kulfiber vil du blive glad for, den er meget lettere end et stativ og giver en hel del stabilitet.
Jeg har en tendens til at opleve min ferie gennem kameraet, husk at “glemme” at kameraet fra tid til anden.

• lifeofdaniel
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #32782 af lifeofdaniel
Tak!
Der står til Sony Alpha i specifikationerne, så det burde det. Det var bare ham i kamerahuset der sagde, at Tamron ikke lavede til Sony, men så vil jeg tage forbi Elgiganten :-)

• lifeofdaniel
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #32783 af lifeofdaniel
Tak for dit besyv, fætter guf.
Jeg kiggede faktisk selv på en monopod den anden dag - især fordi jeg går meget op i videografi. Nu tænker jeg, du mest bruger det til foto, også er jeg lidt nysgerrig på hvordan du bruger monopoden. Stiller du den på jorden som et stativ?

Mere
4 år 5 måneder siden #32784 af fætter guf
Monopod er ikke noget jeg bruger, men noget jeg må nøjes med. det er noget skrammel til det meste. ved panorerings billeder (billede af ting i fart med fartstriber i baggrunden) er det dog bedre end et stativ efter lidt træning.
monopod anvendes som "stylte"/stativ, som vægtstand/lod. det stabiliserer normalt kun i en akse, men den akse man har mest tendens til at ryste i, en optik på et par kilo skader bestemt ikke når man bruger monopod.

Tid til at oprette siden: 0.223 sekunder