Nye ideer til Outsite

Hvor er Outsite på vej hen?

Mere
9 år 4 måneder siden #15149 af gronlund
Besvaret af gronlund på emne Hvor er Outsite på vej hen?

Søgaard skrev: Mange tak Gronlund for dit indlæg. Du har ret i, at vi endnu ikke har mange banner-bytninger med vores sponsorer. Det er en god idé, som vi vil tage med os i det videre arbejde.

Det er klart, at Outsite i kraft af sin tilstedeværelse på nettet ikke i dag har fysisk materiale, som vores sponsorer kan udlevere til deres kunder. På Outsites træf ´14 præsenterede vi imidlertid en lille folder med uddrag af de guidede ture. Den blev modtaget godt, og vi vil arbejde videre med den slags.

Jeg skal sige, at vi er rigtigt glade for, at vores sponsorer fra tid til anden i f.eks. deres nyhedsbreve henviser til Outsite og til de videoer, vi lægger ud i Outsites kanal på Youtube .

Hvis du søger i Google, vil du ofte finde højtplacerede links til Outsite. Det har vi i kraft af bl.a. det livlige forum,

Har du i øvrigt gode ideer til, hvordan vi kan "markedsføre" Outsite, er du - og andre selvfølgelig - mere end velkommen til at komme med dem. Send gerne dine ideer i vores kontaktformular . For forhånd tak.

Efterprøvede lige din oplysning om at søge på Google: Prøvede med Fjeldvandring, ganske rigtigt kom den et link til OutSite. Det var en omtale af en tur til Lapland, måske ikke lige den bedste introduktion (tekst) for en der ikke kender OutSite.
Derfor er mit forslag: Find ud af hvad der skal til for at Google finder en "velkomst-tekst" fra OutSite som det første på Google søgningen, med en beskrivelse af dette fantastiske site. Det vil måske trække flere ind.

Always have a Dream..!!
Forget about the plans
that didn’t seem to work out right,
but don’t forget to always have a dream

Har du brug for lidt Tips & Trix til brug på fjeldvandring og vandreture, er du velkommen til at besøge min hjemmeside: www.hvorfordet.dk
Søger du oplysninger om...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 4 måneder siden #15157 af Milho
Besvaret af Milho på emne Hvor er Outsite på vej hen?
Det er ikke så lige til og igen er det :)
Hele siden har en meta beskrivelse som den tekst du ser på Google hedder.
Men alle menuer, kategorier og artikler har også en tekst. Derfor er det helt individuelt hvordan den tekst ser ud ud fra hvad du søger efter.
Der er iøvrigt også forskel på hvem der søger. Altså om det er dig eller mig. F.eks alt efter om man er logget ind på Google eller ej.

Men hvilke sider Google indeksere, bestemmer Google selv. Dog kan man hjælpe på vej med SEO optimering.

Google har næsten lige "tildelt" Outsite 40% flere flere visninger og dermed også flere besøg. Det er bl.a fordi forummet her er så aktivt og at vi laver SEO på siden løbende.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: gronlund

Mere
9 år 4 måneder siden #15159 af Milho
PS: dog er der mange der alligevel bliver overasket og rigtig glade for endelig at have fundet Outsite. Jeg havde det på sammen måde da jeg fandt siden efter ca. 1 års søgen. Der måtte jo være en sådan side i Danamrk?
Tilsidesat overvejede jeg at lave en selv, men fandt den så heldigvis.

Det er blevet bedre, men stadig ikke godt nok, men jeg arbejder på det.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: gronlund

Mere
9 år 4 måneder siden #15161 af LHL
Besvaret af LHL på emne Hvor er Outsite på vej hen?
Nu har jeg gået og tænkt lidt over denne tråd og det som er skrevet.

Først og fremmest så er det et kæmpe arbejde som er blevet lagt i moderniseringen af sitet og det er meget flot.

Jeg har hængt på i vel en 4-5 år efterhånden og der er nogle som er faldet fra og nye som er kommet til - sådan er det alle steder.

Jeg følger lidt med på fjellforum.no også og er aktiv på utsiden.se - jeg synes ikke der er den store forskel når man lige træder et par skridt tilbage og kigger på det. Der er selvfølgelig en grund til at jeg er aktiv på utsiden.se også, og det er naturligvis fordi jeg har særinteressefællesskab :) med nogle der, som har en enorm og inspirerende viden. Men dybest set, så er det også Tordenskjold soldater som tegner utsiden.se - alle spørgsmål og artikler angående fjelde de besvares besvares eller skrives stort set af de samme 4-5 personer, og så er der en periferi af yderligere 10-15 personer som ind i mellem giver sig til kende.

Angående annoncer og sponsorer, så er det fint med mig - et forum som dette har da gjort mig opmærksom på disse små niche firmaer, som jeg ellers ikke ville kende til, og som ikke lige popper op på en google søgning.

Jeg kan ikke helt forstå at Niels (NOB) ikke synes det giver noget, jeg erindre adskillege som har skrevet om hans produkter her, og på det seneste Outsite træf, hvor en af de nye Outsite medlemmer deltog, der havde hun lige købt en Aarn rygsæk (som vist kun forhandles af Niels.

Der bør måske formuleres et lille sæt politikker eller etiske regler for hvordan annoncører eller sponsorer skal/kan begå sig.

Umiddelbart virker det forkert hvis nogen kan lave skjult reklame for deres egne produkter . . . men det virker heller ikke helt logisk at hvis man ikke er sponsor, så kan man godt omtale sine egne produkter.

Hvis man arbejder i Spejdersport, men ikke har nogen direkte økonomisk interesse, må man så godt omtale Spejdersport produkter uden at gøre opmærksom på man arbejder i Spejdersport ?

Et lille sæt retningslinier ville måske være gode.

Jeg synes det er fint at der er kommet lidt mere fokus på fællesture osv, fordi det er der mange som har en interesse i. Det er også rigtig hyggeligt med det årlige outsite træf og andre traditioner såsom den jydske vintertur (som jeg gerne ville deltage på, men jeg fik ikke søgt jysk pas i tide :) )

Angående retning outsite er på vej hen, så har jeg ikke tænkt over om det var på vej i nogen bestemt retning, andet end at på et tidspunkt var der kolosal hype omkring Opdagverden osv og det virkede næsten som en fusion var under opsejling, men så døde det pludselig totalt. Det kunne have været rart med en redaktionel orientering om hvad det egentlig gik ud på, måske den også har været der, beklager hvis jeg har overset den.

mvh Lars
Følgende bruger(e) sagde tak: Søgaard, Malte59

Mere
9 år 4 måneder siden #15167 af Mursejleren
Hejsa :P

Tak for en god side, før, nu og forhåbentlig også fremover!
Når jeg signer ind på siden så slår det mig, efter de nye spons, at der er meget fokus på det kommercielle og ikke så meget på forum, hvilket i grunder bare er at se på siden og konstaterer dette. Ved ikke hvad der ligger til grund for en så omfattende udvikling af siden, men nøj der sker squ noget (god arbejdsindsats) ikke at jeg er enig i de valg der bliver taget (for det er der jo nogle der bliver nød til) men som helhed kan jeg godt forstå NOB da fokus fra det oprindelige er fortrængt, uden omsvøb, det er jo en beslutning der er taget for at få det til at løbe rundt (har ingen ide om budgettet) Dette er som alt andet, når tingene ændre sig (måske en selv) bliver det jo anderledes og det er da godt med stor tilgang, måske... men ihvetifal er det godt med nye energier fra nye medlemmer, for ellers er jeg bange for at det ville støve en hel del herinde... efterhånden :)
frit lejde fra Mursejleren :dry:

Nota bene: alt sagt i dybeste harmoni med humor og gode vibrationer :whistle:

Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Matthew

Mere
9 år 4 måneder siden - 9 år 4 måneder siden #15173 af Milho
Hej Mursejler,
Kan du uddybe ang. forummet? Det er interessant at vide hvad vi kan gøre bedre her?

Vh Christian
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved Milho.

Tid til at oprette siden: 0.226 sekunder