Nye ideer til Outsite

Hvor er Outsite på vej hen?

Mere
9 år 4 måneder siden - 9 år 4 måneder siden #15060 af Milho
Besvaret af Milho på emne Hvor er Outsite på vej hen?
Hvor Outsite er på vej hen, bestemmer brugerne jo i den forstand, at de der kommentere eller laver artikler/test/anmeldelser af udstyr.

Hvis vi tager de seneste "Hvad er jeres erfaringer med dette produkt" eller "Hvilken sovepose skal jeg købe" Så er det da folk med erfaringer, der svarer, eller folk der har noget andet lign. måske billigere ala "du kan også overveje dette..".

Forummet har længe levet sit eget liv. I november var der stort set ingen indlæg, hvor der nu er rigtigt mange. Faktisk så mange, at de hurtigt forsvinder fra de 5 seneste på forsiden. Så det kan være, at vi skal gå tilbage til den gamle, der viste ti.
Forummet er det vigtigste på Outsite! Ture og alt andet kommer laaaangt bagefter. Men så længe der er masser af indlæg, så er der ingen grund til at blande sig fra redaktionens side, eller hvad mener I?

Vi kommer desværre lidt tilbage til det med de penge, det kræver at drive et site som dette, og hvor de penge skal komme fra.
I skal vide, at vi taler rigtig meget om dette, for vi nægter brugerbetaling!

Men hvad kan man så gøre?

Guidede ture? Tja, der er jo mange af de "gamle", der kommer med. Udsagn har været, at det er for at lære nye områder at kende og samtidig komme på flere ture, fordi man ikke skal bruge så langtid på at planlægge. Man møder jo bare op. Guiden forbereder turen og får siden tur og mad betalt, og så er der ikke meget tilbage, men det skal der heller ikke nødvendigvis være.

Hvad kan man mere? Tjo, bede brugerne om en skærv.. alt fra 10 kr. til ?? kr. er jo fint og velkommen.

Mere? Tja sponsorer. Jeg ved faktisk ikke, hvornår Outsite fik sponsorer, men det var før min tid.

Lige nu roder vi med en bedre login, da vi er nået derned i bunken, hvor efterspørgslen på en login, der husker en fra gang til gang kan blive lavet, men det koster jo også penge.

Så kommer det store spørgsmål: Skal vi droppe udviklingen, sløjfe samarbejdet med vores sponsorer og samarbejdspartnere og koge Outsite ned til at være et forum og intet andet?

Kan man ikke have både guidede ture og et forum?

Tak i øvrigt for gode konstruktive indlæg fra NOB og Fjeldaben

Vh Christian
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved Søgaard.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 4 måneder siden #15075 af SpejderGEAR.dk
Outsite er for mig et rigtig godt samlingspunkt for friluftsinteresserede og grunden til at vi hos SpejderGEAR.dk støtter er egentlig lige så simpel:

Vi vil gerne støtte dette gode formål, så særligt nybegyndere men også erfarne friluftsfolk har et samlingspunkt på nettet, hvor der kan hentes inspiration og gode råd.

Om der så kommer klik ud af det, er egentlig af mindre betydning for os: reklamekroner kan bruges bedre hvis dette var formålet.

Jeg synes allerede Outsite er kommet langt i forhold til for få år siden, og glæder mig til at se hvorhen siden rejser i fremtiden.

Rigtig god sommer til jer alle

Peter
/SpejderGEAR.dk
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Ljunggren, Søgaard, DKW

Mere
9 år 4 måneder siden #15082 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Hvor er Outsite på vej hen?
Hmm hvor skal vi hen du !!!

Er selv semi gammel bruger på outsite og har nok været mere aktiv tidligere herinde.
Både på debatten og på ture, dette har der været forskellige årsager til.
Men intet af opbygning af sitet at gøre.
Har fået gode råd igennem tiden herinde og gode svar samt sjove debatter.
Dette gælder faktisk også blandt outsite sponsorer, tidligere og nuværende.
Man ved jo også godt at de selvfølgelig også har et lille købmand's gen med.
Men syntes generelt de har været ærlige i deres svar.

Så sponsore hører nok med til at drive sitet.

Guidet tur kan jeg godt som gammel bruge finde på at tage med på pga begrænset tid til planlægning, da tur for mig er at komme ud og koble hjern fra og være offline. Så kan man jo få lov til at gå lidt for sig selv og tænke ingenting ;-) Er nemt som hankøn :-)

At debatten måske er blevet begrænset skyldes måske at det ikke altid er raket videnskab at tage på tur og købe nyt grej.
Turene er jo ofte i forholdsvis begrænset lokaliteter. Det sydlige Sverige , Lapland og diverse offentlige kendte ruter i dk.
På grej siden er det jo også begrænset for hvilke nyheder der kommer og hvad egentlig er et nødvendigt behov for tur.
Jo der kommer nye jakker nye farver nye typer gasbrænder etc etc, men i bund og grund kan det jo intet som model fra 5 år siden ikke kunne.

Kan kun opfordre til at turen og lysten til at dele set med andre er i højsædet.
Enten som åbne eller lukket invitation samt dem som nyder solo turen laver en lille beskrivelse eller foto session af denne.

Endelig at nemme/gode DIY løsninger deles.

God debat og gode oplevelser ude til alle :-)

Mvh

Kim
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, Søgaard, DKW

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
9 år 4 måneder siden - 9 år 4 måneder siden #15087 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Hvor er Outsite på vej hen?

kelberg skrev: At debatten måske er blevet begrænset skyldes måske at det ikke altid er raket videnskab at tage på tur og købe nyt grej.
Turene er jo ofte i forholdsvis begrænset lokaliteter. Det sydlige Sverige , Lapland og diverse offentlige kendte ruter i dk.
På grej siden er det jo også begrænset for hvilke nyheder der kommer og hvad egentlig er et nødvendigt behov for tur.

Jeg tror måske du rammer noget af det jeg savner fra "gamle dage", Kim. Tidligere har jeg fået råd om bjergbestigning i Kaukasus via Outsite, jeg har fundet nogle stykker som jeg har gået luftige alpine ture med i Norden, vinterture på fjellet og jeg har fundet inspiration til ture i Afrika, Sydamerika og Østen.
Når jeg ser i gennem debatten i dag, handler det om begynder rådgivning og udstyr. Det er bare ikke super interessant for en 35årig som har planlagt sine egne fjellturer i 20år, har et relativt godt overblik over udstyrsverdenen og ved hvilket type udstyr han har brug for de fleste gange.

Hvorfor er der ikke flere "erfarne eventyrer" som træder frem i debatten i dag? Det kan jeg ikke svare på, og det kan være tilfældigt. Men jeg ved det ikke er fordi "alle de gamle" ikke er aktive på forum/debatter, for jeg "møder" flere gamle Outsite folk på andre fora og debat sider.
Udefra, fra mit perspektiv, virker det som om sitet stille og rolig har valgt(?) en profil som hovedsageligt henvender sig til nybegyndere, og så er der en "fast" folk af rutinerte fjeldgeder, som giver gode svar - og anbefaler en fællestur...

Jeg kan ikke lade være med at nævne www.fjellforum.no - tjek det - lysår fra sitet her har ikke endret sig noget af betydning siden det startede, men der er bare utrolig meget mere interessant i dabatten... og det er det som betyder noget for mig...
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved Fjeldabe.

Mere
9 år 4 måneder siden #15097 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Hvor er Outsite på vej hen?
Jeg er som ny bruger super glad for at have opdaget Outsite. Skønt med et gratis sted, så fyldt med forskellige mennesker, der har en fælles passion men forskellige tilgange, og som øser af deres erfaringer og diskuterer og forholder sig dybere til deres omverden end det generelt er tilfældet i vores hektiske samfund i dag. Jeg har aldrig hængt ud på FB, men det gør jeg her på Outsite indimellem :-)

Jeg sætter stor pris på det store arbejde redaktionen gør med at drive sitet og invitere til gratis træf en gang om året. Det var en fantastisk weekend. Dejligt at møde nogle af jer IRL :-) Jeg er ikke i tvivl om, at det er en stor opgave at drive sitet og at det kræver nogle indtægter og derfor betaler jeg med glæde et bidrag, når jeg deltager på ture og sætter pris på, de leverendører der støtter sitet :-) :-) :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, Søgaard

• Lars Nyhuus Henriksen
  • Gæst
  • Gæst
9 år 4 måneder siden #15101 af Lars Nyhuus Henriksen
Besvaret af Lars Nyhuus Henriksen på emne Hvor er Outsite på vej hen?
Et stilfærdigt skulderklap til redaktionen. Jeg er ikke i tvivl om hvor meget energi og tid I har lagt i sitet. Det kræver bestemt respekt og en anelse af taknemlighed.

Vh Lars

Tid til at oprette siden: 0.223 sekunder