Nye ideer til Outsite

Kort med beskrevne vandreruter

Mere
6 år 9 måneder siden #27386 af Milho
Besvaret af Milho på emne Kort med beskrevne vandreruter
Der findes lette måder at gøre det på. Vi er f.eks. ved at udvikle et kort med alle skove i Danmark hvor man må overnatte i hængekøje: www.outsite.org/friluftsliv/kort-med-haengekoeje-spots

Kortet indeholder også lokationer i skove hvor nogle har været og derfor kan beskrive. Kortet kræver bare man klikker på et punkt og så skriver tekst og vælger ikon samt farve på ikon.

Samme kort kan også indeholde vandreture osv.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Brøndum

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 9 måneder siden #27387 af SVDK
Besvaret af SVDK på emne Kort med beskrevne vandreruter
Fin oversigtskort i har der. Mangler bare at man kan hente et GPX fil så man kan få dem på gpsén. Så på OpenStreetMap at der er begyndt at komme flere shelter, bålsteder og meget mere der. Lidt fedt for OpenStreetMap er gratis og er efterhånden ligeså god som topografisk kort til gps. Så kan man også bruge kortet til ruteberegning i bil, cykel på cykelsti og ikke mindst vandring med mange skovstier og andet. Så OpenStreetMap er en god match til de ruter og waypoint man kan finde til udendørs ture :-)

Følgende bruger(e) sagde tak: Brøndum

Mere
6 år 9 måneder siden #27388 af Milho
Du kan hente hele kortet ned eller selv tilføje punkter.
Du kan endda bruge Google Maps eller Earth. Ydermere kan du se din position i forhold til lejren/skoven og få Google til at guide dig derhen.

Kml eller kmz filer ka du lave om til GPS eller mange andre lokationsfiler med et gratis program der hedder GPSBabel.

Vh Christian

Mere
6 år 9 måneder siden - 6 år 9 måneder siden #27417 af morten
Besvaret af morten på emne Kort med beskrevne vandreruter

Milho skrev: Jamen du har helt ret. Det har været på vores ønskeliste længe. Vi forsøgte os i foråret med at få lavet et kort, men blev desværre snydt på målstregen og mistede penge :(

Da der ikke er for mange af dem, må vi vente lidt. Men vi kan da godt offentliggøre at vi leder efter en der ville kunne kode (PHP) et :)

Det kan være, I kan få lidt inspiration fra det GMapsKML plugin jeg har lavet til CMSMadesimple og bruger på min hjemmeside til at vise kort med ruter og billeder. dev.cmsmadesimple.org/projects/gmapskml

Det bruger Googles API til at vise et Google-kort med mulighed for overlay af norske fjeldkort via Statkart.

Eksempel her .

Udfordringen bliver nok at lave et enkelt interface der kan bruges i backenden.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved morten.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pihlen

Mere
6 år 9 måneder siden #27419 af Milho
Bortset fra højdekurverne (der dog også er fede at have med) så kan Googles eget kort det samme. Måske man kan hive koden til at vise højdekurver ud?

Vh Christian

Mere
6 år 9 måneder siden #27421 af JensB
Besvaret af JensB på emne Kort med beskrevne vandreruter
Jeg kan nu ikke se højdekurver på Mortens kort, men derimod et højdediagram efter kortet. Det er noget andet!

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html

Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder