Erfaring på kajak fra Seabird søges,

Mere
10 år 9 måneder siden #2694 af Berk
Jeg overvejer at købe en Seabird kajak Expedition LV. Er her nogle med erfaringer fra netop den kajak, som de ønsker at dele.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #2830 af Icebump
Jeg købte en Seabird Expedition i 3-lags plast for 3 år siden. Den svarer vel til HV modellen de sælger i dag. Jeg har bestemt ikke fortrudt købet. Den overfylder stort set de tekniske detaljer som de bruger i beskrivelsen. Den er meget stabil i al slags vejr og holder en fin kurs og fart. Min har virkelig fået nogle tæsk i rigtigt hårdt vejr.
Jeg kan kun anbefale den. Hvis man er nybegynder er det den ultimative kajak. Plast modellen giver mulighed for at lande kajakken på alle tænkelige underlag. Sand, sten el klippe. Man er ikke så nervøs for at kajakken bliver beskadiget.
Jeg overvejer dog selv at udskifte min gamle plast model med en i glasfiber. Den vil nok være en snert hurtigere i vandet samt lettere at løfte op på bilen :-)

"Ufuldbyrdet er dit liv, hvis du ingen byrde har båret." (BBN 1981)

Mere
10 år 9 måneder siden #2832 af Outdoorfreak.dk
Hej...

Jamen jeg er ejer af 2 Seabird kajakker, Seabird Expedition og en Seabird Northsea dog er begge kajakker i semicarbon og ikke plast. Flere af mine kajak kammerater har Seabirds og der er en enkelt plast imellem og kan tilslutte mig denne skare af folk der syntes om dem.
Expedition modellen er en god kajak der er til de hele,tur,længere ture eller bare en smut på vandet både for øvet og nybegyndere. Når det er sagt ville jeg vælge en glasfiber eller semicarbon hvis du ikke skal padle direkte op på stranden men feks lægger ud fra en alm strand,for en HTTP(plast) er godt nok samme størrelse men vejer lidt mere og har lidt mindre "glid" i vandet.
Har du erfaring med at padle skulle du prøve lidt andre af deres modeller ;-)

Har du brug for mere info eller hjælp kan du smide mig en PM

Just add nature and life.

Mere
10 år 9 måneder siden #2895 af Berk
Tak for svarene. Det lyder til at være rigtig fint, og jeg havde den også i tankerne ret længe. Jeg endte med at købe en Prijon Baracuda i stedet, da jeg havde brugt den tidligere og befandt mig godt i den, og fik et tilbud der var lidt svært at sige nej til. Købte også en Prijon Motion til kæresten, så nu ser vi om det er noget. Så nu tænker jeg en tur rundt om Fur og den nye kajakrute rundt om Djursland inden sommerferien slutter.

Tid til at oprette siden: 0.199 sekunder