- Modtagne Tak: 7
Køb af kano - hvilken ?
10 år 1 uge siden #10050
af Freke
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Køb af kano - hvilken ? blev oprettet af Freke
Hej, jeg er jagt efter en kano men det er noget af en jungle at finde rundt i. Skal man vælge plast, alu., glasfiber eller Ally fra Bergans ?
Kanoen skal bruge til ture på forskellige søer her på sydfyn og i uge 31 tur med min søn på 4 år i Sverige. Kanoen giver jo mulighed for at have børn med hvilket er svært på 100 km vandring.
Umiddelbart virker Bergans Ally 15´ som et godt valg men når jeg så ser at den koster 12.000 mens man kan få en 450 cm glasfiber til 4900 så bliver jeg i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg kan godt se at det er smart man kan pakke en Ally sammen men så igen gider jeg jo ikke pakke den frem og tilbage hver gang jeg vil ud en formiddag.
Hvad bruger i andre og hvilke erfaringer har i med det i nu har ?
Kanoen skal bruge til ture på forskellige søer her på sydfyn og i uge 31 tur med min søn på 4 år i Sverige. Kanoen giver jo mulighed for at have børn med hvilket er svært på 100 km vandring.
Umiddelbart virker Bergans Ally 15´ som et godt valg men når jeg så ser at den koster 12.000 mens man kan få en 450 cm glasfiber til 4900 så bliver jeg i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg kan godt se at det er smart man kan pakke en Ally sammen men så igen gider jeg jo ikke pakke den frem og tilbage hver gang jeg vil ud en formiddag.
Hvad bruger i andre og hvilke erfaringer har i med det i nu har ?
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 1 uge siden #10078
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Køb af kano - hvilken ?
Jeg har en Pelican Bayou 160. Det er en ordenlig flyder.
Med 25 kg. er det ikke til at rokke ud af stedet hvis det blæser.
Den er også mest lavet til jagt/fiskeri samt riverraft, da den er lavet ud af noget patenteret plastic der selv retter sig ud igen ved buler. Den er godkendt op til 4 Hk motor og er flad bagi til montering.
Det er selvfølgelig ikke sådan en I skal have.
Jeg ville personligt selv blive træt af en folde kano, jo mindre den skulle bruges til vandring hvor man ikke kunne undgå at have den med (hvis ruten gik forbi en sø man skulle over etc.). Men her ville jeg nok stadig overveje det kraftigt pga. vægten.
En 2-3 personers i alu virker fint og er et godt bud.
Men I kan sikkert også hygge jer i en plast/glasfiber kano.
Med 25 kg. er det ikke til at rokke ud af stedet hvis det blæser.
Den er også mest lavet til jagt/fiskeri samt riverraft, da den er lavet ud af noget patenteret plastic der selv retter sig ud igen ved buler. Den er godkendt op til 4 Hk motor og er flad bagi til montering.
Det er selvfølgelig ikke sådan en I skal have.
Jeg ville personligt selv blive træt af en folde kano, jo mindre den skulle bruges til vandring hvor man ikke kunne undgå at have den med (hvis ruten gik forbi en sø man skulle over etc.). Men her ville jeg nok stadig overveje det kraftigt pga. vægten.
En 2-3 personers i alu virker fint og er et godt bud.
Men I kan sikkert også hygge jer i en plast/glasfiber kano.
Vh Christian
10 år 1 uge siden #10084
af Jens
Besvaret af Jens på emne Køb af kano - hvilken ?
Jeg tror ikke at der er nogen fornuftig grund til at købe en aluminiumskano med mindre man skal bruge den til udlejning eller i øvrigt forventer at den får mange tæsk.
Til almindeligt brug må plast eller glasfiber være at foretrækker. Her er udvalget også meget større og dermed også lavere priser.
Christian, en 3-4P kano på 25kg vil jeg da betragte som meget LET!
Synes det er svært at få en fornuftig størrelse kano under 32-34kg uden at prisen bliver alt for høj.
/Jens
Til almindeligt brug må plast eller glasfiber være at foretrækker. Her er udvalget også meget større og dermed også lavere priser.
Christian, en 3-4P kano på 25kg vil jeg da betragte som meget LET!
Synes det er svært at få en fornuftig størrelse kano under 32-34kg uden at prisen bliver alt for høj.
/Jens
10 år 1 uge siden #10105
af Freke
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Besvaret af Freke på emne Køb af kano - hvilken ?
Tror det bliver en plast kano jeg går efter så nu er det bare med at finde en til fornuftig pris.
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
- okj
-
- Gæst
-
10 år 1 uge siden #10109
af okj
Besvaret af okj på emne Køb af kano - hvilken ?
Pas på med billige glasfiberkanoer, jeg har set rigtig mange der var dårlig kvalitet i glasfiberarbejdet, og som var havde dårlige sejlegenskaber.
Tid til at oprette siden: 0.214 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333