- Modtagne Tak: 102
Køb af kano - hvilken ?
10 år 1 uge siden #10112
af Jens
Besvaret af Jens på emne Køb af kano - hvilken ?
Især til børn vil jeg anbefale dig en kano som er forholdsvis fladbundet. Det gør at den er langt mere krængningsstabil og der skal forholdsvis meget rumsteren rundt i kanoen til før den vipper.
Til gengæld er en rundbundet kano mere stabil mht vind og især bølger, men den "ruller" markant mere og det er børn ofte ikke så glade for.
En kano uden den traditionelle høje "indianer-stævn/hæk" er også langt bedre i sidevind end indianermodellen, hvor stævn og hæk nærmest virker som sejl.
Til gengæld er en rundbundet kano mere stabil mht vind og især bølger, men den "ruller" markant mere og det er børn ofte ikke så glade for.
En kano uden den traditionelle høje "indianer-stævn/hæk" er også langt bedre i sidevind end indianermodellen, hvor stævn og hæk nærmest virker som sejl.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 1 uge siden #10117
af Freke
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Besvaret af Freke på emne Køb af kano - hvilken ?
Hej, ja det med flad bund havde jeg læst ville være en god idé. Tænker på at købe den her kano
www.kajak.dk/kanoer-turkano-pelican-turkano-p-1827.html
Den er da rimelig i pris og ser ud til at opfylde de krav jeg har.
www.kajak.dk/kanoer-turkano-pelican-turkano-p-1827.html
Den er da rimelig i pris og ser ud til at opfylde de krav jeg har.
Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
- THH
-
- Gæst
-
10 år 6 dage siden #10141
af THH
Besvaret af THH på emne Køb af kano - hvilken ?
Ser fin ud, selvom jeg ville vælge en der var lidt større. Fordelen ved Kano/kanotur er at det netop ikke behøver at være UL og man har mulighed for at tage en hel del ”gear” med.
Jeg har selv en Nova Craft Heida, som jeg er meget glad for. Stabiliteten er ikke så stor i denne, men OK og ændre sig ikke så meget i selv ret store bølger. Har været på tur med mine døtre som nu er 5 & 8 år til Fegen søerne Sverige, de seneste 2 år, men i år har vi lige været på Kongeåen.
Jeg kan anbefale at ro med pagaj, når man ror med mindre børn. Dette gør det meget nemmere at ro i sidevind, bølger, mm. Jeg ved godt at det er lidt ”snyd”, men det fungerer godt. Pagajen som jeg bruger, er 230 cm. Hvilket vil være meget langt til en kajak. Tror det vil passe perfekt med en pagaj på 235 cm.
God fornøjelse
Jeg har selv en Nova Craft Heida, som jeg er meget glad for. Stabiliteten er ikke så stor i denne, men OK og ændre sig ikke så meget i selv ret store bølger. Har været på tur med mine døtre som nu er 5 & 8 år til Fegen søerne Sverige, de seneste 2 år, men i år har vi lige været på Kongeåen.
Jeg kan anbefale at ro med pagaj, når man ror med mindre børn. Dette gør det meget nemmere at ro i sidevind, bølger, mm. Jeg ved godt at det er lidt ”snyd”, men det fungerer godt. Pagajen som jeg bruger, er 230 cm. Hvilket vil være meget langt til en kajak. Tror det vil passe perfekt med en pagaj på 235 cm.
God fornøjelse
10 år 6 dage siden - 10 år 6 dage siden #10143
af MortenA
Besvaret af MortenA på emne Køb af kano - hvilken ?
Har selv en Inkas 525 (ja - det er den du kan leje alle vegne). og vil da gerne slå et slag for den:
- Holdbar
- Rimelig pris (tilfældig side hvor jeg lige checkde: 11 KKr)
- Stabil og let at sejle
- Rummelig (man KAN være 4, 3 m oppakning)
- DNV godkendt
og jeg kunne blive ved. Det er nok ikke et tilfælde at den er udlejningsstedernes favorit. Der er også en del ekstraudstyr. Den er nok tung (38 kg) så der skal nok en vogn til hvis den skal over land.
Den findes også i en 465 udgave som jo så er mindre, lettere (32 kg) og billigere (ikke meget). Sågar en 465L som kommer ned på 28 kg - men jeg ved ikke rigtig hvad forskellen er. 465 L kan faktisk fås for under 10 KKr fra ny.
- Holdbar
- Rimelig pris (tilfældig side hvor jeg lige checkde: 11 KKr)
- Stabil og let at sejle
- Rummelig (man KAN være 4, 3 m oppakning)
- DNV godkendt
og jeg kunne blive ved. Det er nok ikke et tilfælde at den er udlejningsstedernes favorit. Der er også en del ekstraudstyr. Den er nok tung (38 kg) så der skal nok en vogn til hvis den skal over land.
Den findes også i en 465 udgave som jo så er mindre, lettere (32 kg) og billigere (ikke meget). Sågar en 465L som kommer ned på 28 kg - men jeg ved ikke rigtig hvad forskellen er. 465 L kan faktisk fås for under 10 KKr fra ny.
Sidste redigering: 10 år 6 dage siden ved MortenA.
Tid til at oprette siden: 0.217 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333