Brænde på lejrpladser i Søhøjlandet

• Holck
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
  • Fjeldvandring, havkajak, kano, klatring, telemark, langrend m.m. Udd. havkajakinstruktør 1 i DGi samt kanoinstruktør i Kanosamrådet
Mere
7 år 1 måned siden #25446 af Holck
Jeg er i den kommende forlængede weekend turleder for 17 personer på en kanotur fra Klostermølle - Silkeborg.
Er der nogen der ved om der forefindes brænde på lejrpladserne Skimminghøj ved Ry og "De små fisk" ved Silkeborg?
Det er nogen år siden jeg sidst har været på de to lejrpladser, så jeg husker det ikke.
Tak for hjælpen

"Friluftsliv er det rike liv med enkle midler" Arne Næss, miljøfilosof

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 måned siden - 7 år 1 måned siden #25447 af JensB
Skimminghøj har jeg aldrig overnattet på. Men da det er en officiel kanoplads, hvor man betaler et gebyr for at overnatte, går jeg da også ud fra, at man får en ydelse for pengene.

Så mon ikke, I kan regne med det!?

Ved De små Fisk er der brændeskjul, hvor Silkeborg Kommune fylder op ugentligt, ved jeg. Men jeg ved også, at der gennem en uge oftest kommer mange besøgende på denne plads. Derfor kan brændslet være brugt op, når I kommer. Men der bliver i hvert fald fyldt op hver uge.

God tur! Jeg skal i øvrigt selv ud med en vandregruppe i samme område i samme periode. Bruger pladserne ved hhv. Alling Vest og Korsdalhus i Nordskoven og den sidste nat Østre Gåsekær.

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved JensB.

• Holck
  • Emne forfatter
  • Bruger
  • Bruger
  • Fjeldvandring, havkajak, kano, klatring, telemark, langrend m.m. Udd. havkajakinstruktør 1 i DGi samt kanoinstruktør i Kanosamrådet
Mere
7 år 1 måned siden #25449 af Holck
Tak for det Jens.
Vi har en smule brænde med til Skimminghøj, og er det helt skidt så må vi jo gå op i Kvickly i Ry og købe brænde. Du har ret, når man betaler 35 kr. pr. person, så må man også satse på at brænde er en del af det man får igen.
Vi satser på at der er brænde ved de små fisk.

Vi overvejede faktisk også Alling Vest, så hvis der er mange folk på Skimminghøj, så kan det være vi dukker op.
Østre Gåsekjær var også i spil, der er mange gode lejrpladser i Søhøjlandet.

"Friluftsliv er det rike liv med enkle midler" Arne Næss, miljøfilosof

Mere
7 år 1 måned siden #25450 af JensB
Østre Gåsekær er en absolut favoritlejrplads; men den er booket stort set alle weekends i sommerhalvåret. Man skal være i god tid!

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html

Tid til at oprette siden: 0.202 sekunder