- Modtagne Tak: 12
Sikkerhedsudstyr til kanotur
6 år 5 måneder siden #29669
af mette2927
Sikkerhedsudstyr til kanotur blev oprettet af mette2927
Hvilket sikkerhedsudstyr vil I tage med i kanoen på en tur på sø og å ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Fri, Luft og Liv
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 21
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #29670
af Fri, Luft og Liv
Besvaret af Fri, Luft og Liv på emne Sikkerhedsudstyr til kanotur
Er det en sommertur i DK i dagslys og 1-3 meter til kanten, tur mellem krodiller i Florida?
Selvfølgelig redningsvest, men hvor sikker vil du være, hjelm kan diskuteres. Håndpumpe til at tømme vand med. Myggeting. Noget der kan bruges som ekstra paddleting.
Robust vandtæt flyde kasse til vandtæt mobil (hvis der er dækning) og selvfølgelig vandtætte poser til udstyr. Snor i ting kan diskuteres du kan blive viklet ind i det. Kort lamineret. Test at solcreme kan klare vand.
Nu har jeg mest erfaring fra kajak, så ved ikke om der findes overdækning til kanoer. Til hvis du falder i og skal have varmen, er det om sommeren så bare "sko med huller i" til at gå i land med og måske et letvægsthåndklæde, men
hvis det kan blive koldt, så er der flere mere eller mindre avanceret ting man kan have med, just in case, udover skiftetøj og tarp for læ, hvis der kommer uventet uvejr.
Ellers samme som ved vandring, Micky Mouse plaster/compete eller hele operationsstuen, alt efter evner.
Ved større "sø" hvor der er langt til land og skibe kan det blive relevant med diverse signalting: røg og lys, evt. svømmefødder, hvis du går all in.
Er I flere kanoer afsted, så overvej noget radioting, er der lidt afstand og vind hører man halvdelen af hvad folk råber.
Selvfølgelig redningsvest, men hvor sikker vil du være, hjelm kan diskuteres. Håndpumpe til at tømme vand med. Myggeting. Noget der kan bruges som ekstra paddleting.
Robust vandtæt flyde kasse til vandtæt mobil (hvis der er dækning) og selvfølgelig vandtætte poser til udstyr. Snor i ting kan diskuteres du kan blive viklet ind i det. Kort lamineret. Test at solcreme kan klare vand.
Nu har jeg mest erfaring fra kajak, så ved ikke om der findes overdækning til kanoer. Til hvis du falder i og skal have varmen, er det om sommeren så bare "sko med huller i" til at gå i land med og måske et letvægsthåndklæde, men
hvis det kan blive koldt, så er der flere mere eller mindre avanceret ting man kan have med, just in case, udover skiftetøj og tarp for læ, hvis der kommer uventet uvejr.
Ellers samme som ved vandring, Micky Mouse plaster/compete eller hele operationsstuen, alt efter evner.
Ved større "sø" hvor der er langt til land og skibe kan det blive relevant med diverse signalting: røg og lys, evt. svømmefødder, hvis du går all in.
Er I flere kanoer afsted, så overvej noget radioting, er der lidt afstand og vind hører man halvdelen af hvad folk råber.
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Fri, Luft og Liv.
- Fri, Luft og Liv
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 21
6 år 5 måneder siden #29692
af Fri, Luft og Liv
Besvaret af Fri, Luft og Liv på emne Sikkerhedsudstyr til kanotur
Glemte at nævne fløjten, men altså hvis det er en tur på Gudenåen på sommerdage, så ville jeg ikke bekymre mig så meget.
- Teltnørden
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 0
6 år 5 måneder siden #29694
af Teltnørden
Besvaret af Teltnørden på emne Sikkerhedsudstyr til kanotur
Hej mette
På mit kano instruktør kursus blev vi opfordret til altid at medbringe følgende når vi var ude som instruktør eller leder.
Førstehjælpsgrej
Kort som er lamineret
Kompas
Evt. Gps
Termokande med varm the eller kaffe
Snacks
Tørt og varmt tøj
Pandelampe hvis man skule drive ud
Alle bære rednings vest med fløjte
Et sæt reperationgrej til kano, lyder underligt men på kanoinstrutør 2 kurset er det et krav.
Envidere anbefale sejlads styrelsen at man ved kyst sejlads medbringer to hvide og to røde håndblus, hvilket man jo lige så godt også kan medbringe til søer
På mit kano instruktør kursus blev vi opfordret til altid at medbringe følgende når vi var ude som instruktør eller leder.
Førstehjælpsgrej
Kort som er lamineret
Kompas
Evt. Gps
Termokande med varm the eller kaffe
Snacks
Tørt og varmt tøj
Pandelampe hvis man skule drive ud
Alle bære rednings vest med fløjte
Et sæt reperationgrej til kano, lyder underligt men på kanoinstrutør 2 kurset er det et krav.
Envidere anbefale sejlads styrelsen at man ved kyst sejlads medbringer to hvide og to røde håndblus, hvilket man jo lige så godt også kan medbringe til søer
Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333