Kemisk vandrensning

Mere
11 år 11 måneder siden #1346 af JK
Kemisk vandrensning blev oprettet af JK
Hvad er erfaringerne med kemisk vandrensning? Mine er at klor smager så dårligt at det næsten er udrikkeligt, men jeg har ikke prøvet så mange andre, da jeg endtilnu har haft tillid til min rensepumpe og kogning - men hvis jeg nu vil spare på brændstoffet så...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 11 måneder siden #1348 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Sv: Kemisk vandrensning
Jeg bruger selv micropur forte fra Katadyn til vandrensning. Til sidst tilsætter jeg Micropur AntiChlorine, som neutraliserer klor.

Jeg synes ikke vandet får nogen bismag, når man husker at tilsætte antichlorine tilsidst.

b

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #1349 af Quest
Besvaret af Quest på emne Sv: Kemisk vandrensning
Hej JK
Har selv prøvet Coghlans klor rensetabletter. Syntes nu ikke at det var så forfærdeligt igen, selvom det ikke smager godt.
Hvor havde du tænkt dig at det skulle bruges?
Backpackinglight.dk har Travelsafe to-komponent vandrensningsvæsker, der skal kombineres for at hvirke. Kender ikke til det selv, men har læst en del om at tilsvarende produkt. Har overvejet at prøve det herhjemme, når der lige er lidt langt til næste vandtrug.
Er der nogen der ved om det er en god idé.
Blev engang rimelig kvalm og svimmel ved at drikke fra en dam (det var nok en andebæ der ikke var tyndet helt ud ;) ) på Trækstien (tror jeg det var).

Mere
11 år 11 måneder siden #1351 af trold
Besvaret af trold på emne Sv: Kemisk vandrensning
Kan huske jeg så et klip med nogle sugerørs lignende vandrensnings rør der var i brug i Afrika. Nogen der kender dem ?

Trold ;)

Mere
11 år 11 måneder siden #1352 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Sv: Kemisk vandrensning

trold skrev: Kan huske jeg så et klip med nogle sugerørs lignende vandrensnings rør der var i brug i Afrika. Nogen der kender dem ?

Trold ;)

Du tænker nok på LifeStraw?

b

Mere
11 år 11 måneder siden - 11 år 11 måneder siden #1353 af MS
Besvaret af MS på emne Sv: Kemisk vandrensning

Quest skrev: ...Har overvejet at prøve det herhjemme, når der lige er lidt langt til næste vandtrug.
Er der nogen der ved om det er en god idé.
Blev engang rimelig kvalm og svimmel ved at drikke fra en dam...

En ekstra "gevinst" ved vand under åben himmel i Danmark, er at der er en lille hilsen fra landbruget og industrien.
Så vit som jeg har researchet, er det kun aktive kulfiltre der har en effekt mod de ingrediensser - og der er selfølgelig også undtagelser med den type filtre, afhængigt af hvilke stoffer der er tale om.

Det kunne måske forklare din evt. stikirendeksplosion :)

Mvh. Morten
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved MS.

Tid til at oprette siden: 0.163 sekunder