Frugttørrer fra Netto

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden - 11 år 2 måneder siden #4012 af Quest
Besvaret af Quest på emne Frugttørrer fra Netto
Har også lige købt en Netto frugttørrer. Fik den til 99,- da den øverste bakke var mindre beskadiget (noget jeg kunne rep med et stykke tape :woohoo: ). Glæder mig til at teste den.

Syntes vi løbende skal holde den her tråd kørende med vores resultater, hver især.

Tak til alle der kom med inspiration. Ikke mindst KenG. Cool!! :)

Ps: Der fulgte forresten fire genanvendelige vakuumposer med, samt udsugnings"sprøjte".
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Quest.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #4024 af Anastasia
Besvaret af Anastasia på emne Frugttørrer fra Netto
Jeg har tørret gulerødder og champignoner.. og bananer, men dem kunne jeg ikke li ;) Er pt igang med at tørre løg :)

Nogen der har turde give sig i kast med kød endnu??

Mere
11 år 2 måneder siden #4027 af JK
Besvaret af JK på emne Frugttørrer fra Netto
Æbler, hindbær, tomater og kødsovs - hindbær skal stå i 48 timer, det andet er klar på 24 timer.

Mere
11 år 2 måneder siden - 11 år 2 måneder siden #4036 af Anastasia
Overvejer selv jerky.. Har planer om en efterårstur, hvor det kunne være godt med lidt protein :)
Opskrift har vi her på sitet
www.outsite.org/index.php/forum/kokkengr.../1864-beefjerky#3090

Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Anastasia.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #4040 af Quest
Besvaret af Quest på emne Frugttørrer fra Netto
Tænker selv på at lave jerky.
Undgår helst stivelse i min mad; de fire storslemme; majs, hvede, kartofler, ris. Ikke fordi jeg ikke spiser det, men jeg vil helst undgå det. Elsker pizza. Uden at skulle prædike: Det er ikke hvad vi mennesker er skabt til at spise. Det feder og jeg vil gerne holde mig slank.
Derfor er det også en kæmpe fordel at kunne lave sin egen turmad.
Sidst jeg tørrede mad selv var til en vintertur i 2011. Havde alt for meget mad med, fordi jeg var gået ud fra gram, set i forhold til frysetørrede retter, der er fyldt med stivelse. Det hjemmetørrede mættede simpelthen så meget at jeg havde rester næsten hver dag. Og jeg er en grovæder. Så blandede jeg de tilovers blivende rester sammen hver tredje dag.
Som UL pakker er det så endnu en fordel for mig, at jeg kan tage mindre gram mad med, end havde det været stivelse det meste.

Mere
11 år 2 måneder siden #4042 af Anastasia
@quest
Jeg må indrømme jeg er heller ikke den store fan af stivelse. Du må lige dele lidt erfaringer, hvad har du tørret. Hvor har du hentet inspiration?

Tid til at oprette siden: 0.230 sekunder