Frugttørrer fra Netto

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden - 11 år 4 måneder siden #4045 af Quest
Besvaret af Quest på emne Frugttørrer fra Netto
På Lofoten folkehøiskole tørrede vi altid mad i tørreskab til alle ture. Og det var mange. Der har jeg lært det. Hjemme har jeg hidtil tørret i ovn på 50C med åben låge.
Har i varmeskab (30C) tørret:
Kød: Tun, stegt bacon, stegt hakket oksekød.
Grønt: Kogt brokolli, blancherede porer, kogte grønne bønner, kogte kidneybønner, kogte ærter, kogt selleri, kogte kikærter, kogte røde linser, frisk tomat, gulerødder, løg.

Ingredienserne blandes med tørrede krydderier (fx basilikum, hvidløgspulver, karry, paprika, CHILLI!!! :woohoo: , sort peber, minus salt og oregano som tilsættes derude), sådan cirka, omtrent, på slump, som du har erfaring og vil have retten, efter hvordan du laver den derhjemme.
Før de skal spises på tur skal de enten blødes op først eller koges op. Sidstnævnte kræver ret meget brændstof i længden.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Quest.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden - 11 år 4 måneder siden #4046 af Quest
Glemte kylling for helvede. Kylling steges og tørres. Er lidt trevlet men mums.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Quest.

Mere
11 år 4 måneder siden #4047 af Anastasia
Besvaret af Anastasia på emne Frugttørrer fra Netto
bacon!! YES bedste nyhed længe :)

Mere
11 år 4 måneder siden #4054 af CHH
Besvaret af CHH på emne Frugttørrer fra Netto

Quest skrev: På Lofoten folkehøiskole tørrede vi altid mad i tørreskab til alle ture. Og det var mange. Der har jeg lært det. Hjemme har jeg hidtil tørret i ovn på 50C med åben låge.
Har i varmeskab (30C) tørret:
Kød: Tun, stegt bacon, stegt hakket oksekød.
Grønt: Kogt brokolli, blancherede porer, kogte grønne bønner, kogte kidneybønner, kogte ærter, kogt selleri, kogte kikærter, kogte røde linser, frisk tomat, gulerødder, løg.

Ingredienserne blandes med tørrede krydderier (fx basilikum, hvidløgspulver, karry, paprika, CHILLI!!! :woohoo: , sort peber, minus salt og oregano som tilsættes derude), sådan cirka, omtrent, på slump, som du har erfaring og vil have retten, efter hvordan du laver den derhjemme.
Før de skal spises på tur skal de enten blødes op først eller koges op. Sidstnævnte kræver ret meget brændstof i længden.

Hvilke erfaringer har du med holdbarhed af de forskellige tørrede ting? Hvor mange gram (kød og grøntsager) plejer du at tage med til aftensmad? Og hvor lang tid tager det at tørre grøntsager?

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #4055 af Quest
@CHH
Har ingen erfaring med holdbarheden, da det altid har været vinterture jeg har brugt det, samt at det bliver spist på tur umiddelbart efter det er lavet.
Har ikke tid på hvad de forskellige ting tager om at tørre. De tørrer bare under regelmæssig, koordinering (hvad jeg regner med der tager længst tid) og tjek.

Har desuden også prøvet kalkun, men jeg syntes ikke rigtig det smager af noget i en gryderet.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #4056 af Quest
Nåhja gram kød:

200 g kød som råvare. Det bliver så væsentligt mindre efter tilberedning, men ernæringen bevares.

Forskellig slags kogt kål er også rigtig godt at tørre - og sundt.

Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder