Frugttørrer fra Netto

Mere
11 år 4 måneder siden #4058 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Frugttørrer fra Netto
@Quest
Skær kyllingekødet (filet) på tværs af fibrene = mindre trevlet
Skotte

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 4 måneder siden #4059 af CHH
Besvaret af CHH på emne Frugttørrer fra Netto

Quest skrev: Nåhja gram kød:

200 g kød som råvare. Det bliver så væsentligt mindre efter tilberedning, men ernæringen bevares.

Forskellig slags kogt kål er også rigtig godt at tørre - og sundt.

Mange tak for dit svar, jeg tror jeg vil prøve at gøre aftensmaden stivelses-fri på min næste tur. Også må jeg vidst hellere eksperimentere lidt med hvor lang tid det tager at få tørret grøntsager :)

• rune1974
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #4061 af rune1974
Besvaret af rune1974 på emne Frugttørrer fra Netto
Quest

Kunne du ikke lægge et par af dine opskrifter op, er nysgerrig efter at se hvad det er du medbringer på mad siden.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #4062 af Quest
Besvaret af Quest på emne Frugttørrer fra Netto

CHH skrev: Mange tak for dit svar, jeg tror jeg vil prøve at gøre aftensmaden stivelses-fri på min næste tur.

Det vil jeg fraråde dig. Da det er de fleste der spiser stivelse som hovedingrediens i deres mad, er man, uden at vide det, afhængig af de sukkerstoffer de indeholder.
Begyndte at ændre mine spisevaner da jeg læste Tor Nørretranders "populærvidenskabelige" bog "Menneskeføde". Fulgte den afgiftning, på to uger, han anbefaler og det var noget af en omvæltning. Sanserne blev skarpere og havde ofte fremmede, nuancerede følelser i den periode. Ved fra andre at man fx kan blive aggressiv, eller få andre trælse følelsesmæssige udsving, ligesom når nogle af de der ryger, prøver at holde op.

Dårlig idé at kombinere tur og ny diet (forstået som spisevaner - ikke kur).

Hans bog "Vild Verden" er også at anbefale, når den anden er læst :)

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #4063 af Quest
Besvaret af Quest på emne Frugttørrer fra Netto

rune1974 skrev: Quest

Kunne du ikke lægge et par af dine opskrifter op, er nysgerrig efter at se hvad det er du medbringer på mad siden.

Det kan jeg jo ikke, da det, som skrevet tidligere, er på skrømt. Og så spiser jeg meget.
Men som regel blander jeg de tørrede ingredienser fx Chilli con carne: oksekød, kål, gulerødder, kidneybønner, grønne bønner, løg, rød peber (det havde jeg også glemt at skrive før :whistle: . Rød peber fylder næsten ingenting tørret :( ), selleri, paprika, chilli, evt. sødmælkspulver. Soltørrede tomater holdes for sig, da de ofte er semi-tørrede. Salt doseres også for sig. De tilsættes derude. Opblødning og opvarmning i vand, voila! Bon appetit!
Mulighederne er mange.
Læs og følg ovenstående indlæg.

Mere
11 år 4 måneder siden #4065 af CHH
Besvaret af CHH på emne Frugttørrer fra Netto

Quest skrev:

CHH skrev: Mange tak for dit svar, jeg tror jeg vil prøve at gøre aftensmaden stivelses-fri på min næste tur.

Det vil jeg fraråde dig. Da det er de fleste der spiser stivelse som hovedingrediens i deres mad, er man, uden at vide det, afhængig af de sukkerstoffer de indeholder.
Begyndte at ændre mine spisevaner da jeg læste Tor Nørretranders "populærvidenskabelige" bog "Menneskeføde". Fulgte den afgiftning, på to uger, han anbefaler og det var noget af en omvæltning. Sanserne blev skarpere og havde ofte fremmede, nuancerede følelser i den periode. Ved fra andre at man fx kan blive aggressiv, eller få andre trælse følelsesmæssige udsving, ligesom når nogle af de der ryger, prøver at holde op.

Dårlig idé at kombinere tur og ny diet (forstået som spisevaner - ikke kur).

Hans bog "Vild Verden" er også at anbefale, når den anden er læst :)

Nu skulle jeg måske have sagt at min næste tur vidst bare bliver en enkelt nat i shelter i min efterårsferie :P (Går ud fra jeg godt kan klare en enkelt aften uden stivelse?)
Jeg har læst en smule om "Paleo-diæt", så jeg kender en smule til det at man har en "skjult" sukkerafhængig. Men jeg tror da jeg vil prøve at læse de bøger du foreslår, for tanken om at slippe af med stivelse virker fristende, selvom jeg dog ikke ved hvordan jeg skal kunne få det til at fungere til hverdag.

Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder