Frugttørrer fra Netto

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #4550 af Quest
Besvaret af Quest på emne Frugttørrer fra Netto

JK skrev: Jeg har tunet min lidt op, ved at fjerne bundpladen, som dækker varmelegemet. Derefter har jeg lagt sølvpapir i bunden under varmelegemet, sådan at mere af varmen reflekteres opad - helt uden ansvar for, at det måske kan brænde hytten ned :dry:

Hvad er effekten i forhold til?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 4 måneder siden #4553 af Outdoorfreak.dk
Kunne ikke lade være med at købe en i den lokale Netto...altså en frugt tørrer og jeg glæder mig til at få den prøvet.... og til den pris er det jo til at forholde mig til hvis den ikke virker helt efter planen ??? ;)
Kan se folk allerede er ved at "tune" den for at optimere den,men hvis man kan tørrer mad i en hjemmelavet tørrer med en 40-60 watts pære så burde den fra Netto også virker med sine 90 Watt. :lol:

Nu har jeg ikke de store erfaringer med at tørre mad...men hvordan kan man se det er færdig..feks frugt,grønsager og kød..? :dry:

Just add nature and life.

Mere
11 år 4 måneder siden - 11 år 4 måneder siden #4568 af KenG
Besvaret af KenG på emne Frugttørrer fra Netto
Selvom det var mig der startede denne tråd er det først nu jeg har fået afprøvet maskinen og jeg kan meddele at det er også muligt at tørre sin egen suppe. Jeg har med succes fået tørret en hjemlavet linsesuppe. Det var en ret kraftige suppe inden tørring men var lidt tyndere i konsistensen efter rehydrering - men smagen var tæt på originalen. Det tog ca. et døgn med suppen spredt på bagepapir på tre af pladerne, og med tomme plader inde imellem. De resulterende flager og klumper bliver til pulver efter en tur i en hakkemaskine.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved KenG.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #4705 af Quest
Har også lige tørret "snackpeber" peberfrugt. De er lidt anderledes, mere fyldige, end når de er tørret i ovn, selvom de ikke fylder meget heller.

Er ved at prøve med agurk, frisk smager det lidt alá squash i varm mad.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Quest.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #4741 af Quest
Tørret agurk er let sprødt, smager som en mærkelig, lidt ind imellem sødt og let krydret snack, med en lille smule bitter eftersmag, som er svært at definere. :huh:

Ikke noget jeg har smagt før. Prøver at tørre noget mere og så krydre med enten chilli eller noget sødt.

Mere
11 år 3 måneder siden #4776 af pro2type
Besvaret af pro2type på emne Frugttørrer fra Netto
Der var en enkelt tilbage i butikken, som jeg fik for en halvtredser. Igang med kartofler og svampe.

Tid til at oprette siden: 0.190 sekunder