Frugttørrer fra Netto

• finnj
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #8583 af finnj
Besvaret af finnj på emne Frugttørrer fra Netto
Da jeg så starten på denne tråd, fór jeg ud og købte en Netto frugttørrer. Det gjorde en af mine vandrevenner også, men hun havde forventet noget avanceret med termostat og ventilator, så hun returnerede sin.

Jeg er nu meget godt tilfreds - prøvede at tørre broccoli, gulerod, champignon, snackpeber, stegt aubergine og æble med godt resultat. Under tørringen steg temperaturen fra ca. 40º til 60º efterhånden som vandet fordampede. Jeg prøvede at holde temperaturen nede ved at forøge ventilationen med en "skorsten", et ca. 1 meter højt rør af karton, og oppe ved at vikle et håndklæde omkring som isolering. Muligvis unødvendige tiltag. Da temperaturen i lang tid ligger omkring 40º, hvor bakterier stortrives, ville jeg nok være betænkelig ved at tørre kød - men det er en teoretisk indvending.

Severin frugttørreren til 408 kr + forsendelse, som der er link til ovenfor, synes jeg lyder som et rigtig godt tilbud - den er med termostat (tror jeg nok) og ventilator.

Jeg skal på en 14 dages vandreferie i Sarek til sommer, der skal jeg ihvertfald have en masse hjemmetørrede grønsager og frugt med. Af kød plejer jeg at tage vacuumpakket røget skinke med fra den økologiske slagter i Holbæk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 8 måneder siden #8644 af Anastasia
Besvaret af Anastasia på emne Frugttørrer fra Netto
Jeg havde forleden 3 æbler til overs der havde ligget i bunden af en frugt skål og skammet sig.. de var blevet lidt bløde :(

Så jeg lavede en omgang æblegrød, som jeg herefter tørrede... GENIALT! Smager fortrinligt bare som snack foreløbig. Men på tur tilsæt vand igen og så med et par makroner til. Nam Nam tænker jeg :)

Fruit leather er det nye sort :)

Mere
10 år 8 måneder siden - 10 år 8 måneder siden #8703 af JensB
Besvaret af JensB på emne Frugttørrer fra Netto
Jeg har samme model, som den Ljungren linker til.
Den tørrer jeg både kød og grøntsager på og har kun oplevet gode resultater. Jeg brugt de tørrede produkter på de fleste af mine ture de sidste par år. Har endnu aldrig oplevet, at produkterne blev for gamle, uanset at de enkelte gange har været mere end 1 år gamle!
Jeg steger altid kødet, inden jeg strimler og tørrer det!

Mere om min brug af tørremaskinen på denne side: jensesvandringer.dk/artikler/forberedelse-til-tur.html .

Min eneste anke er, at jeg set i bakspejlet nok ville have valgt metalbakker i stedet for plastbakker, da metalbakkerne har et mere fintmasket net, så grøntsagerne ikke falder igennem. I plastbakkerne er det nødvendigt at bruge noget gaselignende bakkeindlæg for at undgå dette.

Mvh. Jens

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved JensB.

Mere
10 år 8 måneder siden #8704 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Frugttørrer fra Netto
Hold da helt op, hvor din side kører hurtigt nu. Markant anderledes end ved flytningen. Super informativ side. Tak

Vh Søgaard

Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder