Bioethanol

Mere
11 år 7 måneder siden #4384 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Bioethanol
Var inde hos Borup Kemi og se på sikkerhedsdatablade på deres Husholdningssprit 93% og BioEthanol (brændstof til biopejse)

Hos Borup viser det sig at der er 80% ethanol eller mere i BioEthanol,
mens der er 93% ethanol i Husholdningssprit. Begge indeholder 2% Butanon (Gør at man ikke har lyst til at drikke det...)

Hvilket giver mening, BioEthanol skal helst ikke sode... derfor 10 ~ 13% vand i...

Det paradoksale er at 1 l husholdningssprit står til ca. kr. 15, mens BioEthanol står til ca. kr. 20 pr. l... :blink:

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Følgende bruger(e) sagde tak: Quest, danboron

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #4388 af Quest
Besvaret af Quest på emne Bioethanol
@Dan
Godt vi kom på sporet igen.
God økologisk tanke; handel lokalt ;)

@Erik
Tak for de hårde facts. Var selv lige ved at gå ind og tjekke priser, men det er jo nu omsonst.

Tak for at fjerne de illusioner, uden at tilbyde mig nye. Dermed skyder jeg ikke foden af mig selv også :evil: .

Mere
11 år 7 måneder siden #4479 af MortenA
Besvaret af MortenA på emne Bioethanol - og prisen...
Føler mig så lidt snydt da jeg netop i weekenden købte 3 l sprit som jeg bruger til at frostsikre rør i mit sommerhus: 198 SKR!!!!!

Så er 20 kr/l stadig en go' pris :-) Og man kan ikke engang købe sprit i supermarkeder mere i SE - kun i byggemarkeder, farvehandlere o.l.

Mere
11 år 7 måneder siden - 11 år 7 måneder siden #4484 af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne Bioethanol

Quest skrev:

Skotte skrev: "Når det er det samme, blot CO2 frit! så vælger jeg Bio. Helt klart."
Hvem var det lige der luftede sin moral?
Fordomsfuld? Hvem
.???
Skotte

Vedkender mig at være både fordomsfuld og moralsk. Men jeg vedkender mig ikke at trække min holdning ned over hovedet på nogen.
At jeg gerne vil gøre en forskel, hvor lille den end er i dette tilfælde, vil jeg under ingen omstændigheder have en gang moraliseren ud over mig for at ytre.

Ikke for at bære ved til bålet (og forøge co2 udslippet) men jeg synes da gerne du normalt vil anvise klare holdninger til alt muligt... Rangers indlæg som startede dette konstaterer vel blot at det er dyrt på co2 regnskabet at flyve, jeg kan ikke se hvordan han forsøger at trækket noget ned over hovedet på nogen?

for at blive i terminologien synes jeg du "tænder" lige lovligt hurtigt

Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden ved tohmahawk.

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #4487 af Quest
Besvaret af Quest på emne Bioethanol
@Tohmahawk

Vil du ikke bære ved til bålet så lad da være :)
Det ligger implicit i Rangers indlæggets kapring (også fra dig og Skotte), at det er rettet mod mig som person og ikke emnet. Personfnider.
Hvordan skal jeg ellers tolke det?
Har jeg uret i et eller andet så kom med det, så længe det holder sig til emnet. Vil gerne lære noget her, men lad være med at komme med en remse om hvor dobbeltmoralsk jeg er, når jeg ikke er ude efter nogen personer eller noget andet skidteras.
Er ikke vred på dig eller de andre for det her (er næsten aldrig vred over noget :) og da slet ikke ret længe), men tænk over hvad i sigter på før i skyder. For jeg skyder igen, som du har bemærket. Det kaldes nosser :cheer:

Mere
11 år 7 måneder siden #4492 af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne Bioethanol
@Quest

Du vrøvler nu, jeg har lagt mærke til et par gange at du er rimelig sensitiv overfor kommentarer til dine indlæg.. forklar mig hvordan man kommenterer noget du skriver så du ikke opfatter det som rettet mod din person?

Som jeg læser Rangers indlæg kan jeg ikke se, det nogen steder hverken im- eller eksplicit er rettet mod din person. Hvad er det i hans indlæg du læser som rettet mod din person? Jeg er heller ikke vred overhovedet, synes bare du skal slappe lidt af da du kan virke lidt bidsk indimellem (og det er ikke tegn på nosser, men noget helt andet) ;-)

Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder