- Modtagne Tak: 8
Thermokrus/mug erfaringer
11 år 3 uger siden #5349
af keld
Thermokrus/mug erfaringer blev oprettet af keld
Er der nogen der har gjort nogle erfaringer med thermokrus også kaldet mug.
Mine krav:
Skal kunne holde kaffen varm nogle timer.
tæt, også når den ligger ned.
Skal kunne tåle saltvand.
Ikke alt for stor og klodset.
Jeg har bl.a. set på disse, fra lifeventure og primus :
kajakgaarden.dk/Thermal-Mug
www.friluftslageret.dk/Product.aspx?PId=1025345
Så, har du erfaringer med en af disse krus, eller med et andet krus som jeg bør se nærmere på, så byd emdelig ind.
Mine krav:
Skal kunne holde kaffen varm nogle timer.
tæt, også når den ligger ned.
Skal kunne tåle saltvand.
Ikke alt for stor og klodset.
Jeg har bl.a. set på disse, fra lifeventure og primus :
kajakgaarden.dk/Thermal-Mug
www.friluftslageret.dk/Product.aspx?PId=1025345
Så, har du erfaringer med en af disse krus, eller med et andet krus som jeg bør se nærmere på, så byd emdelig ind.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
11 år 3 uger siden #5350
af Jens
Besvaret af Jens på emne Thermokrus/mug erfaringer
Jeg har Lifeventure kruset. Det holder kaffen varm i en 2-3-4 timer hvis man ikke tager låget af. Det har aldrig lækket væske, men omvendt forsøger jeg også altid at holde det nogenlunde lodret når det ligger i taske el.lign. Just in case....
Jeg bruger det både på vinterture og i haven forår/efterår og har ikke rigtig noget negativt at udsætte på det udover at lakken, forholdsvis let bliver ridset.
/Jens
Jeg bruger det både på vinterture og i haven forår/efterår og har ikke rigtig noget negativt at udsætte på det udover at lakken, forholdsvis let bliver ridset.
/Jens
Følgende bruger(e) sagde tak: keld
11 år 3 uger siden #5351
af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Thermokrus/mug erfaringer
Hejsa
Har et life venture thermal, som du linker til .Holder fint kaffen varm et par timer, er tæt lige meget om det ligger ned. Ulempe er at låg skal skrues af for at drikke, men fylder ikke så meget til gengæld . låg kan skrues fra hinanden og et te brev eller lidt sukker kan opbevares der, om det tåler at ligge i saltvand tror jeg intet metal har godt af, men er et krus jeg har haft glæde af i 3 år nu !!
Vil ikke have et med tryk knap, som primus model ,da de har tendens til at blive utætte med tiden, har jeg oplevet et par gange med stål termo kander.
mvh Kim
Har et life venture thermal, som du linker til .Holder fint kaffen varm et par timer, er tæt lige meget om det ligger ned. Ulempe er at låg skal skrues af for at drikke, men fylder ikke så meget til gengæld . låg kan skrues fra hinanden og et te brev eller lidt sukker kan opbevares der, om det tåler at ligge i saltvand tror jeg intet metal har godt af, men er et krus jeg har haft glæde af i 3 år nu !!
Vil ikke have et med tryk knap, som primus model ,da de har tendens til at blive utætte med tiden, har jeg oplevet et par gange med stål termo kander.
mvh Kim
11 år 3 uger siden #5352
af CHH
Besvaret af CHH på emne Thermokrus/mug erfaringer
Jeg har også et LifeVenture krus og har vel efterhånden haft det i 3 år. Holder fint på varmen og har aldrig oplevet at det har lækket.
11 år 3 uger siden - 11 år 3 uger siden #5353
af Pia
Besvaret af Pia på emne Thermokrus/mug erfaringer
Jeg har et lifeventure, som også kommer med i kajakken. Mangler dog en måde at fastgøre kruset, så det ikke bare sidder under en elastik.
Jeg tænker det må være muligt at finde en elastik/gummiring med karabinhane.
Men pakning og krus tåler fint saltvand, nu gennem et år.
Jeg tænker det må være muligt at finde en elastik/gummiring med karabinhane.
Men pakning og krus tåler fint saltvand, nu gennem et år.
Sidste redigering: 11 år 3 uger siden ved Pia.
11 år 3 uger siden #5375
af mikkel
Besvaret af mikkel på emne Thermokrus/mug erfaringer
indenfor forsvaret er det den alle bruger og jeg selv inkl. Fælles for næsten alle er dog at de er trætte af låget der med tiden ved daglig brug begynder at lække og dermed mister den funktionen at kunne ligge i en jakke lomme eller lign. Jeg har selv efter flere våde bukselommer endnu engang skiftet min ud da den er begyndt at lække. Det er ikke i selve skrueåbninger men oppe i låget der er lavet som en overtryksventil og derfor efter min overbevisning ikke kan bruges som opbevaring af noget da der er hul ned til selv koppen igennem to små huller.
en fin kop så længe den virker, plus er den slanke profil, let at åbne med og uden handsker og så at den er prisbillig, negativ er at den med tiden mister evnen til at holde tæt.
Det skal siges at jeg endnu ikke har fundet en anden model der holder 100% tæt.
en fin kop så længe den virker, plus er den slanke profil, let at åbne med og uden handsker og så at den er prisbillig, negativ er at den med tiden mister evnen til at holde tæt.
Det skal siges at jeg endnu ikke har fundet en anden model der holder 100% tæt.
Tid til at oprette siden: 0.241 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333