- Modtagne Tak: 121
Fast food – To go
Bonden skrev: Jeg har svært ved at se, hvorfor al den UL snak skal indover tråden. Så vidt jeg forstår, argumenteres der for en "ny" måde at forholde sig til sin mad på, på tur. Men den er da vidst ikke særlig vægt betinget..?
Hej Bonde
Måske fordi tråden begynder med denne sætning:
Efter jeg er blevet UL'er har jeg lært en ny måde at bruge min tid på, når jeg er på tur.
venligst
Martin
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
Malte59 skrev:
Bonden skrev: Jeg har svært ved at se, hvorfor al den UL snak skal indover tråden. Så vidt jeg forstår, argumenteres der for en "ny" måde at forholde sig til sin mad på, på tur. Men den er da vidst ikke særlig vægt betinget..?
Hej Bonde
Måske fordi tråden begynder med denne sætning:
Efter jeg er blevet UL'er har jeg lært en ny måde at bruge min tid på, når jeg er på tur.
venligst
Martin
Det er hele humlen. Et enkelt ord, som jeg går op i, og vupti, handler det lige pludselig om noget helt andet

Hvorfor skriver vi ikke om vores måde at fordele måltider, tid o.a. på, i stedet for at kives om de ord?
Skulle jeg have undladt at skrive at det var der igennem jeg lærte fra, hvordan jeg gør?
Retorisk spørgsmål, der ikke skal svares på.
Har i en alternativ måde hvorpå i gør tingene, fx vasker op, opbløder maden eller noget helt tredje?

Quest, tak, for de pæne ord.
De reddede tråden fra et LAAANGT indlæg fra mig....

Men lad mig tilføje, en pointe.

Der er gode Trads, der elsker at vandre langt, i rask tempo, og som også bryder hurtigt op om, morgenen.
DE må da krumme tæer, når de ser andre Trads latterliggøre UL-folk, fordi de gør det samme...
OG, JEG har, om jeg så må sige, en fod i hver lejr... (endnu).
Så det er da sandelig også på egne veje, at jeg svarer....
Eller, skulle jeg sige, på ULs vegne...
Det virker nogle gange underligt, at hvis JEG skriver noget om UL, så......
forsvarer jeg Quest..... Jaja, det GØR jeg da.....nogengange...
Men andre gange taler jeg bare som mig selv, som selvstændig person, med mine PERSONLIGE holdninger, og erfaringer. OGSÅ om UL...
Og JEG vælger at tro at det IKKE var fjentligt ment, at der blev stillet visse spørgsmål, i starten af denne tråd.
Og DERFOR fortjener de et ordentligt svar...,
også selv om svarene ER givet, flere gange tidligere.
Jeg tror mange, stadig er usikre, men nysgerrige, om UL. Fair nok.
Selvom, det er Quest, der har påtaget sig den opgave, at reklamere for UL, og KLART, er een af dem, der er LÆNGST fremme i sin rejse, OG har solid Trad-erfaring at bygge på, så HAN er en af de bedste, til at bedømme nyt grej, og komme med ny inspiration....
så ER der andre herinde, der også ved en del om det, og som også gerne vil hjælpe en smule.
VI føler os, som nogen der uddeler gratis gaver, til dem, der er interesseret.
Hvorfor er det ikke OS folk håner, hvis de håner UL...???
OG...... Fyyyy, Ljunggren, DU var den FØRSTE der drejede emnet væk fra mad på turen, til at snakke om at UL hænger sammen med rastløse ben.....
Men, det ER en misforståelse, fra din side......

Sku vi SÅ ikke snakke om mad igen ?
JEG er i hvert fald sulten nu.
Jeg tror, jeg bare tager et let måltid.... Light-leverpostej, med UL-løg på, mens jeg rastløst ...... NEJ.... stille og roligt, venter på gode ideer, til....
Smartere mad, på farten...

- Fjeldabe
-
- Gæst
-

Det er en forkortelse for Traditionel, i modsætning, til UL.
Trad-metoder, er dermed de gode gamle metoder, man lærte som spejder, osv.
DET, som var det HELT almindelige, MÅDEN, de fleste gjorde tingene på
UL-metoder, er de små ændringer, der opstår, når man vil nøjes med en meget skrabet oppakning.
Det fleste af disse "metoder", er dog ikke opfundet af UL-folk....
Eksempel. Nogle vælger, at lade den tykke lejrtrøje blive hjemme.
Og, istedet for at sidde og fryse i lejren, i de kolde morgen- og aftentimer, vælger de, at GÅ sig varme.
Og holde pauser undervejs, NÅR det er varmt NOK.
Og DET er baggrunden, for denne tråd.
AT spise lidt, MENS man vandrer, eller i pauser, undervejs.
DET kan bruges af alle, men er særligt aktuel, når den varme trøje ligger derhjemme.

Det har vi da lidt mange tråde der handler om.
Det kunne da være meget sjovt/interessant med lidt forskellige input om "food to go".
Herhjemme dyrker jeg godt nok "slow food" gerne ti timer til en lammekølle.

Men med udsigt til en dagsetape hvor det kniber med at nå det ønskede overnatningssted kunne jeg godt tænke mig inspiration til gode måder at klare spisningen undervejs.
Det her er en opfordning til at vende tilbage til det jeg opfatter som trådens emne

Skotte
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333