Fast food – To go

Mere
11 år 6 måneder siden #6309 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Fast food – To go

Skotte skrev: Men med udsigt til en dagsetape hvor det kniber med at nå det ønskede overnatningssted kunne jeg godt tænke mig inspiration til gode måder at klare spisningen undervejs.
Det her er en opfordning til at vende tilbage til det jeg opfatter som trådens emne :whistle:
Skotte

Jeg tror, at en grund til at en tråd hurtigt kører af sporet kan være, at trådens emne hurtigt bliver udtømt.
Jeg tror, at alle med lidt erfaring har oplevet kolde, våde og blæsende morgener, hvor det at pakke og komme hurtigt afsted så langt var at foretrække - fremfor udsigten til at lave pandekager i apsis til et i forvejen kondensplaget telt!
Af samme grund er det vist næsten umuligt at købe en rygsæk, der ikke er adapteret med små lommer på hoftebæltet til medbringelse af energi-, müsli- og ckokolade barer efter behov. Hvis man husker at anbringe dem der i passende mængder - og man samtidig har drikkedunken indenfor rækkevidde .. så er det vist ikke ret megen teknik tilbage i at indtage dem mens man går!

venligst
Martin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 6 måneder siden - 11 år 6 måneder siden #6310 af danboron
Besvaret af danboron på emne Fast food – To go
Hej Skotte ;)

Tænderne løber jo i vand, ved at læse dit indlæg.... :)

Og straks, vil jeg foreslå, at du skærer tynde skiver af lammet, og tørrer dem i ovnen. Og smider dem i fryseren, til næste tur.

Så kan du nyde langtidsstegte lammechips, mens du vandrer. :woohoo:

Eller, hælde vand på, og lave lammestuvning.... i middagspausen... :cheer:

Og Malte.... ;)
...jamen, siden du SNYDT, og har trænet i forvejen, i den vanskelige kunst, at "spise på farten", ville det være super, hvis du fortalte lidt om hvilke barer der er gode, ;) og hvilke der er for.... meget, og hvis du har andre råd om emnet.

Jeg har aldrig prøvet at spise på farten, og når folk skriver, at de spiser nødder og chokolade, så...... er jeg lige ved at blive dårlig, bare ved tanken, om at fylde maven, med den slags.. :unsure:

Jeg ville da have smurt en rigtig (simpel) madpakke, og så stoppe op et sted, og spise den.

På den anden side, er det hamrende upraktisk, at slæbe rygbrød og pålæg, med, til en uges ferie...

Så JEG kunne GODT bruge adskillige gode beskrivelser, om hvordan.. og hvad..
andre gør...

;)
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved danboron.
Følgende bruger(e) sagde tak: Quest, Malte59

Mere
11 år 6 måneder siden #6311 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Fast food – To go

Malte59 skrev:
Jeg tror, at en grund til at en tråd hurtigt kører af sporet kan være, at trådens emne hurtigt bliver udtømt.
Jeg tror, at alle med lidt erfaring har oplevet kolde, våde og blæsende morgener, hvor det at pakke og komme hurtigt afsted så langt var at foretrække - fremfor udsigten til at lave pandekager i apsis til et i forvejen kondensplaget telt!
Af samme grund er det vist næsten umuligt at købe en rygsæk, der ikke er adapteret med små lommer på hoftebæltet til medbringelse af energi-, müsli- og ckokolade barer efter behov. Hvis man husker at anbringe dem der i passende mængder - og man samtidig har drikkedunken indenfor rækkevidde .. så er det vist ikke ret megen teknik tilbage i at indtage dem mens man går!

venligst
Martin

Nej der er ikke særlig meget teknik i indtagelse af maden.
Men der er da efter min mening stadig meget man kan diskutere.

Som eksempel kan f.eks nævnes müslibarer. Er der nogen der har en god opskrift på
hjemmelavede müslibarer? Hvilke "købe-müslibarer" er sundest? Hvilke er billigst?
Hvilke har den bedste smag. (personligt foretrækker jeg banan-chokolade barerne fra Aldi.

Det samme kan gøres med Trail Mix, Beef Jerky, osv.

b
Følgende bruger(e) sagde tak: Quest, danboron

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden - 11 år 6 måneder siden #6316 af Quest
Besvaret af Quest på emne Fast food – To go

Malte59 skrev: Jeg tror, at alle med lidt erfaring har oplevet kolde, våde og blæsende morgener, hvor det at pakke og komme hurtigt afsted så langt var at foretrække - fremfor udsigten til at lave pandekager i apsis til et i forvejen kondensplaget telt!

venligst
Martin

Du rammer måske ned i noget helt definerbart der.
Vil måske hellere sige den teknik jeg bruger, er at det fjerner (og på den måde optimerer) brugen af teknikker, for at spare tid :)
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Quest.

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #6318 af Quest

Ljunggren skrev:

Quest skrev:

Ljunggren skrev: Jeg undrer mig over at Quest hele tiden skal have eller får påført beskyttelse og beskæftigelse af Dan - kan Dan ikke bare svare for sig selv og lade Quest gøre det samme?

Vi er blevet venner herinde. Ville i ikke gøre det for jeres venner?

Han står op for sin ven.

Nej!
Jeg finder det faktisk dybt underligt!

Det må du godt syntes. :)
Vi har ikke en aftale om at stå op for hinanden, eller stå op for en sag. Det er bare kommet naturligt.
Som administrator har du jo også været inde og sige "så så drenge og piger, skulle vi lige tage og få en god tone" eller noget lignende. Det er ligeledes fra Dans side i alles interesse at vi forstår en anden vinkling eller mening. Uanset om det er mig han står op for, en idé eller emne, eller hvad det er.
Som han har skrevet tidligere, ville han stå op for andre, når nogen behandler dem unfair (ikke at jeg føler noget unfair er sket her, men emnet blev drejet væk fra hvad det handler om).

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #6319 af Quest

Ljunggren skrev: Jeg forstår bare ikke hvorfor der skal spares tid når man dyrker friluftsliv! Men det er måske heller ikke det du foretager dig derude?

Jamen så skal jeg ikke tænke så meget, på noget jeg ikke vil gå så meget op i, men mere være til stede derude.
provianten hygger jeg mig jo med herhjemme, med at gå og lave og organisere.

Tid til at oprette siden: 0.195 sekunder