Fast food – To go

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6323 af Quest
Besvaret af Quest på emne Fast food – To go

Ljunggren skrev: Det at få mad på turen er da en del både af turen og det at være derude. Det andet virker på mig som om det mere handler om hele tiden at være i bevægelse og få det hele overstået så hurtigt som muligt og ikke give sig selv tid til at være i det!

Sådan kan det vel godt læses. Men det er ikke det jeg har skrevet, eller rettere, det står der ikke.
Maden er ikke, for mig, så vigtig at skulle tilberede derude. Det gør jeg herhjemme. Nyder da maden, også det at gøre den klar. Fx aftensmaden under en pause. Men vil HELLERE nyde udsigten til en hel masse natur. Det kan jeg så gøre mens jeg forbereder og spiser, fordi maden er enkel.

Nu bruger jeg helst spritbrænder, hvilket tager længere tid end fx gas. Så kan jeg læse kort imens, planlægge rute, organisere morgendagens proviant (ned i hoftbæltets lommer ;) ), se på et træ, et fjeld, et egern eller en ren. Hvorfor bruger folk gas? Fordi det er enkelt og sparer tid.
Så kan jeg være mere til stede. Uanset hvad jeg laver eller hvilket tempo jeg går i. På vinterture bruger jeg mulifuel, men sådan én skal man sgu være OBS på hele tiden.

Sporten er heller ikke det primære, men den dukker lejlighedsvis op.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden - 11 år 2 måneder siden #6326 af Quest

Ljunggren skrev: Du skriver vel tingene som vi skal læse dem?
Det andet er jo noget embedsmænd og politikere bruger! Altså at skrive kryptisk og så rette til når der kommenteres!

Men din kommentar hjalp ikke min forståelse så jeg vil spørge om noget andet og laden den hvile lidt!

Hvor mange km vandrer du om dagen?

Kryptisk. Et noget gotisk ord ;)
Skriver det jeg skriver, så kan man så vælge at tolke eller mistolke, forstået på den måde at lægge mig ord i munden. Det står frit for. At afspore emnet ved at gribe et enkelt ord og køre det ud af en streng.

Har jo netop ikke nævnt noget om kilometer eller noget, bare det at være afsted, at vandre. Elsker at gå, elsker at hvile, få mig en tipoldefar, for så kan jeg gå noget mere. Uanset tempo.

Du ved at somme tider kommer man ikke ret langt fordi terrænet ikke er til det. Det gør ikke noget, fordi jeg går. Gågågå dejligt.

Går gennemsnitligt mellem tre og fem km i timen. En dag hvor jeg har gået rigtig langt, i mine øjne, resulterer måske med en næste dag, hvor jeg sover længe og/eller starter stille ud.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Quest. Begrundelse: gennemsnitligt

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden - 11 år 2 måneder siden #6332 af Quest
Du har ret i at det er afsenderen der har ansvaret for at formulere sig grundigt. Det mener jeg så at jeg gør, mere end de fleste.
Men det er modtageren der bestemmer budskabet. Og denne har også et ansvar, for at svare i god tro.
Det her handler om en teknik, eller mangel på samme, som jeg bruger. Ikke om hvor mange km jeg kan gå, men om det at få gået en masse.
At det så er vigtigt for andre hvor mange km jeg går, siger jo i virkeligheden intet om mig, men mere om den der spørger.
At det er vigtigt for dem. Det er ok. :)
Det er der så startet en tråd om:
outsite.org/index.php/kunena/vandring/1953-laengde-pa-etaper
Der vil man ikke kunne læse sig til hvad jeg gør, for det er ikke en vigtig del af mit budskab om at effektivisere.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Quest.

Mere
11 år 2 måneder siden #6333 af Georas
Besvaret af Georas på emne Fast food – To go
Fast food to go eller ej, det kommer vel an på så meget....

Mit personlige vandremønster er meget forskelligt afhængig af om jeg vandrer alene eller sammen med andre. For et års tid siden var jeg med konen i Sydspanien, og her fik jeg overtalt hende til at gå en tur omkring byen Ronda, der ligger klemt inde mellem bjergene i en sydvestlig udløber af Sierra Nevada. Vi gik ikke særligt langt, men turen handlede jo bare om at være sammen og slappe lidt af, være væk fra en stresset hverdag. Der var ikke noget spare tid eller fast food to go her. Undervejs spiste vi på en restaurant med udsigt til bjergene. Det var en superhyggelig dag, vi havde været i naturen, men først og fremmest været sammen, snakket og hygget os:

Når jeg vandrer alene er det noget helt andet. Der gider jeg ikke sidde alt for længe og kigge ud i luften, der skal ske noget, og jeg kan godt lide at gå langt. Jeg har boet fire år i Wales, og her var jeg ude i bjergene cirka hver tredje weekend, altid med kun en eller to overnatninger. Og næsten altid alene. Det er jo fedt at gå alene; man kan få vendt nogen ting grundigt igennem oppe i hovedet, og så synes jeg det er dejligt bare at gå, så fast food to go er lige mig, men kun når jeg vandrer alene:

Jeg har også opdaget at distancerne altid bliver længere når jeg vandrer alene. Rastløsheden kommer og der skal ske noget, det er nok forklaringen.
En alene dag for mig ville typisk forløbe således:

1. Vågne og drikke kaffe samt spise lidt knækbrød (varmt thevand på termokanden,) + flaske med almindeligt vand.
2. Pakke og afsted, lommer fyldt med fem snickers
3. vandre, gumle snickers og drikke vand i en køre cirka fire timer.
4. Kort pause med stadig lun the samt knækbrød med et eller andet snask på
5. Vandre, drikke vand spise den sidste snickers.
6. Slå lejr, aftensmad og sove.

Mange fjeldhilsner
Georas

De bedste hilsner
Rasmus
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden - 11 år 2 måneder siden #6342 af Quest

stokrenden skrev: Nej der er ikke særlig meget teknik i indtagelse af maden.
Men der er da efter min mening stadig meget man kan diskutere.

Som eksempel kan f.eks nævnes müslibarer. Er der nogen der har en god opskrift på
hjemmelavede müslibarer? Hvilke "købe-müslibarer" er sundest? Hvilke er billigst?
Hvilke har den bedste smag.

Det er jo lige netop det der er, en masse at diskutere. :cheer: Indlæget var ment som inspiration, som sædvanlig, så jeg ville ikke trække den ene eller anden form ned over det, men blot nævne UL, fordi det var derigennem jeg fandt ud af teknikken. Men det var ikke godt nok, for så var der nogen der kunne misforstå det.
Ærgerligt men sådan går det indimellem :)
Nogen vil have en kasse at komme det i, andre vil af med kasserne.

Ang mad
Dem her postede Martin9 for at halvt år siden. Har ikke prøvet dem, men det er lige efter mit hovede. Faktisk er der ingen müsli i :)
outsite.org/index.php/kunena/kokkengrej-.../1090-musli-staenger

En om beef jerky som Rasmus andersen postede:
outsite.org/index.php/kunena/kokkengrej-...urmad/1864-beefjerky

Organic Food Bars syntes jeg er rigtig gode. De er ikke så søde, mere nærende end slik agtig. Men dyre.
www.okologisk-supermarked.dk/shop/bars-157c3.html

Søstrene Grene har nogle rigtig gode øko kokosbarer med chokolade overtræk, som er noget billigere ;)
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Quest.

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6343 af Quest
9bar er også rigtig gode - og dyre
www.9bar.com/products/

Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder