Fast food – To go

• rune1974
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6344 af rune1974
Besvaret af rune1974 på emne Fast food – To go
Jeg har brugt de hjemmelavede mülsibarer som Quest linkede til, og kan kun anbefale dem. Syntes de giver et godt energi boost, så er de gode både som snack og måltid hvis det skal være.
De vejer dog mere end købe barer, men det er vist vundet på energi mængden i dem.
Tror egentlig det var Marlon der kom med opskriften på det gamle outsite.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6345 af Quest
Besvaret af Quest på emne Fast food – To go
Hjemmelavet marcipanbrød rullet om nougat er også godt, og meget nærende.
Bruges Anton Berg's chokolademarcipan, sammen med alm. giver det lige et ekstra pift.
Ruller selv dem ind i husholdningsfilm, så kan jeg pakke dem sikkert ned igen, når jeg ikke lige spiser det hele.

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6349 af Quest
Måske tråden skulle have heddet "Easy eating - to go" :cheer:

• Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6354 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne Fast food – To go
@Quest. Kommentar til dit oplæg:

Det er det der med et meget beskrivende ord hedder erfaring.

Du har erfaret hvad der passer til dig.

Der er ingen grund til at gøre det til noget religiøst. Det er såmænd bare erfaring.

I min optik går du bare glip af en masse oplevelser i nuet, når du ikke er i bevægelse. Til hverdag er vi på farten hele tiden, og den der kan stoppe op og være i nuet får en masse oplevelser med hjem, og lader op.

Jeg kan sådan som jeg læser det (ligesom Ljunggren) ikke se den dybere mening med at piske af sted, mens du spiser, og piske af sted uden ordentligt brændstof.

For mig er en del af oplevelsen i naturen f.eks. at stå op og sidde på shelterkanten med en kop kaffe og nyde at naturen vågne.

Jeg kan ikke fordrage færdiglavet tørkost, så skal jeg på Skåneleden en weekend, slæber jeg gerne laksefiletter, champignon, rød peber og bulgur med til en lækker ret til aftensmad.

At vandre på et marcipanbrød, kan vist få enhver ernæringsekspert op i det røde felt. Det holder du ikke til 2 uger i fjeldet, og længere er den ikke. Men er det en ”konkurrence” om, hvor lidt mad man kan nøjes med? Den konkurrence kan få fatale følger at tabe, hvis du vandrer alene i fjeldet, og bliver dårlig, fordi du kun har fyldt kulhydrater på kroppen som brændstof.

Mere
11 år 2 måneder siden #6358 af CHH
Besvaret af CHH på emne Fast food – To go

Quest skrev:

stokrenden skrev: Ang mad
Dem her postede Martin9 for at halvt år siden. Har ikke prøvet dem, men det er lige efter mit hovede. Faktisk er der ingen müsli i :)
outsite.org/index.php/kunena/kokkengrej-.../1090-musli-staenger

Jeg bliver altså lige nødt til at fluekneppe her, for müsli er vel bare havregryn, med nødder og tørret frugt og det er da netop det der er i de stænger :)

Følgende bruger(e) sagde tak: Quest

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden - 11 år 2 måneder siden #6359 af Quest
@Naturbob

For lige at starte fra bunden.
Hvem har sagt at marcipan ikke er nærende? Det er sukker og mandelmasse. Endog meget bevendt, så længe det bliver fysisk forbrændt. Der er lavet undersøgelser om, at vi kunne leve længe på lige netop marcipan, var det ikke fordi der ville gå fire dage før vi aldrig rørte stadset igen, af bare kvalme. Sundt fedt og usundt sukker.

For at blive ved morgenmaden; hvem har sagt et marcipanbrød og ikke?:

- En energibar
- Et marcipanbrød
- Et antal gram nødde- og frugtblanding, alt efter appetit.

Nuet er det samme, for du og jeg, bare vi er til stede i det. Uanset hvordan vi lever nuet, på vandrestien eller i lejren.
Da vores forfædre (må vi aldrig glemme dem) løb rundt og jagede, skulle de også være på.
Selvom en mountainbiker har fart på, skal vedkommende da i allerhøjeste grad være til stede i nuet, for ikke at komme galt afsted.
Hver ting til sin tid.

Hvor kommer religion ind i billedet? Fordi jeg er all in på en livsstil? At min livsførelse smitter af på mit friluftsliv (som ja, er uadskillelige).

Hvem har sagt at "vi" jager igennem hverdagen? Det gør nogen måske.
Taler for mig selv her. Er så "heldig" at jeg kan bestemme mine egne arbejdstider, til en hvis udstrækning. Også fordi jeg er meget spartansk.

Slap lidt af her i julen og nyd de gode ting, ikke stress og jag. Giv en knuser til børnene, børnebørnene osv.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Quest.

Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder