Fast food – To go

Mere
11 år 2 måneder siden #6391 af CHH
Besvaret af CHH på emne Fast food – To go

PingHansen skrev:

CHH skrev: Jeg plejer nemlig også selv at gå uden om stivelsen :P

Jeg vil lige minde jer om, at der er flere slags stivelse, med forskellig indflydelse på kroppen.

Havre er vist ikke en af de værste ;)

Om havre er bedre end andre slags stivelse skal jeg ikke kunne sige, men kroppen har altså ikke behov for alle de kulhydrater, selvom det da er en nem måde at få energi på når man er på tur!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #6393 af CHH

PingHansen skrev:

CHH skrev: men kroppen har altså ikke behov for alle de kulhydrater, selvom det da er en nem måde at få energi på når man er på tur!

Kroppen har faktisk brug for temmelig mange kulhydrater. Vores opgave er at give den de rigtige - både de korte og de lange. Er det ikke ca. 71 % vi skal have?

Lad være med at begå samme fejl som dem der er fedt-forskrækkede. Kroppen, og især hjernen, har brug for fedt. Ca. 8 % af kosten skal være fedt.

Og får vi for meget protein, så går vi i stykker ;)

Der er vi så nok uenige. Kroppen består så vidt jeg ved af ca. 10% protein, 20% fedt, 2 % kulhydrat og så ellers vand og lidt andet for resten, så hvorfor skal vores kost så være 70% kulhydrat? De kulhydrater man har brug for bør man kunne få fra frugt og grønt (disse har desuden et lavere glykæmisk indeks der ikke får vores blodsukker til at stige så hurtigt).
Med hensyn til fedt og protein har du helt ret. Man skal bare helst spise det "gode" fedt ;)

Mere
11 år 2 måneder siden #6394 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Fast food – To go
Traditionelt plejer man vel at sige 45-65% kulhydrat, 10-35% protein og 20-30% fedt.

Så er der selvfølgelig nogle diæter der vender det hele på hovedet :huh:

b
Følgende bruger(e) sagde tak: kelberg

Mere
11 år 2 måneder siden #6398 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Fast food – To go
Hvis vi for alvor går i gang med diskussionen om hvordan vores kost i almindelighed bør være sammensat kan vi da virkelig blive uenige :evil:
Jævnfør blot "stenalderkost"-debatten.
En slutning fra hvordan vores krop er sammensat til hvordan vores kost bør være sammensat mener jeg er en fejlslutning - den fulde konsekvens måtte da være at vi skal gå over til kannibalisme :evil:
Hvad også køer m.fl. burde! :lol:
Skotte
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron

Mere
11 år 2 måneder siden #6399 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Fast food – To go
Åhh nej tak, ikke den diskussion om kost bør være !! Medmindre man er på tur 180 dage om året er dette vist ikke relevant for ens helbred !!
Så spis hvad du vil med eller uden fiber protein stivelse sukker også videre på tur , men ikke nogen prædiken om hvad der er korrekt tak !!
mvh Kim

Mere
11 år 2 måneder siden #6401 af CHH
Du har helt ret Kim. Den kost man spiser på en tur på en uges tid eller to bør ikke have effekt på ens overordnede helbred, og det er nok ikke i denne tråd man skal diskutere stenalderkost :)

Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder