- Modtagne Tak: 226
Fast food – To go
- Marlon
-
- Gæst
-
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #6403
af Marlon
Besvaret af Marlon på emne Fast food – To go
Jeg ser lidt hist og her i denne tråd jeg lige vil give mit input til:
Muesli bar opskriften fra det gamle outsite var med condensed milk og det synes jeg ærlig talt var knoldtot at lave.
Her er en simpel opskrift, som jeg lige har lagt ud på facebook outsite gruppen. Jeg lavede dem i går og vigtig er at lade dem køle af natten over, så er de bare gode om morgenen. Jeg har lige spist en masse af dem til at ro en full marathon på ergometer
Nem mueslibar:
100gr smør, 250 gr fin havregryn, 250 gr grov havregryn, 400 gr honning, 100 gr nødder efter eget valg, 100 gr solsikkekerner, 100 gr sesamfrø, 100 gr tørret frugt efter eget valg, 1 spiseske citronsaft, kanel.
Smelt smørret over svag varme og steg havregrynene gyldent i det. Tilføj honning og karamellisere helheden ganske let. Resten af ingredienserne tilsættes og rør rundt indtil hele massen er gyldent.
Fordel massen på bagepladen, belagt med bagepapir. Massen tørres i ovnen ved 150 grader i 10-20 minutter. Køl ned i 15 minutter før den skæres ud i portioner. Portioner skal nedkøles natten over!
Vedrørende mad bliver der givet lidt forskellige bud på hvad man bør spise.
Sundheds styrelsens anbefalinger, for den almindelige voksne uden specielle krav til hverdag, vægttab eller andet hensynskrævende, hedder:
Protein: til muskelaktivitet
15% af dit daglige energibehov
Det hedder fra minimum 0,8 til maks 1,7 gram pr kilo kropsvægt, afhængig af den mængde træning du dyrker/dag
Fedt: Vigtig vitaminkilde og reserve
Minimum 20 gram om dagen i 1-1-1 fordeling af det mættede, flerumættede og polyumættede fedt
Maks 30 % af dit daglige energibehov
Kulhydrater til hjerne og nerve aktivitet, samt vigtig vitaminkilde.
55 % af dit daglige energibehov.
Dette er den korte version og gennemsnits tal!
Klart har du brug for de gode kulhydrater til energikilde til herneaktivitet på tur. Det nytter ikke noget udelukkende at "fodre" musklerne. På tur, såvel som i den almindelige dagligdag er det vigtig at have et stabilt blodsukker. Der er ingen grund til på tur at spise "bare" sukker for at få en hurtig blodsukker stigning.
Velbekomme
Muesli bar opskriften fra det gamle outsite var med condensed milk og det synes jeg ærlig talt var knoldtot at lave.
Her er en simpel opskrift, som jeg lige har lagt ud på facebook outsite gruppen. Jeg lavede dem i går og vigtig er at lade dem køle af natten over, så er de bare gode om morgenen. Jeg har lige spist en masse af dem til at ro en full marathon på ergometer

Nem mueslibar:
100gr smør, 250 gr fin havregryn, 250 gr grov havregryn, 400 gr honning, 100 gr nødder efter eget valg, 100 gr solsikkekerner, 100 gr sesamfrø, 100 gr tørret frugt efter eget valg, 1 spiseske citronsaft, kanel.
Smelt smørret over svag varme og steg havregrynene gyldent i det. Tilføj honning og karamellisere helheden ganske let. Resten af ingredienserne tilsættes og rør rundt indtil hele massen er gyldent.
Fordel massen på bagepladen, belagt med bagepapir. Massen tørres i ovnen ved 150 grader i 10-20 minutter. Køl ned i 15 minutter før den skæres ud i portioner. Portioner skal nedkøles natten over!
Vedrørende mad bliver der givet lidt forskellige bud på hvad man bør spise.
Sundheds styrelsens anbefalinger, for den almindelige voksne uden specielle krav til hverdag, vægttab eller andet hensynskrævende, hedder:
Protein: til muskelaktivitet
15% af dit daglige energibehov
Det hedder fra minimum 0,8 til maks 1,7 gram pr kilo kropsvægt, afhængig af den mængde træning du dyrker/dag
Fedt: Vigtig vitaminkilde og reserve
Minimum 20 gram om dagen i 1-1-1 fordeling af det mættede, flerumættede og polyumættede fedt
Maks 30 % af dit daglige energibehov
Kulhydrater til hjerne og nerve aktivitet, samt vigtig vitaminkilde.
55 % af dit daglige energibehov.
Dette er den korte version og gennemsnits tal!
Klart har du brug for de gode kulhydrater til energikilde til herneaktivitet på tur. Det nytter ikke noget udelukkende at "fodre" musklerne. På tur, såvel som i den almindelige dagligdag er det vigtig at have et stabilt blodsukker. Der er ingen grund til på tur at spise "bare" sukker for at få en hurtig blodsukker stigning.
Velbekomme

Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Marlon.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- stokrenden
-
- Bruger
-
Less
Mere
10 år 11 måneder siden #6407
af stokrenden
b
Besvaret af stokrenden på emne Fast food – To go
Er der egentlig nogen herinde, der fik smagt burger på dåse inden den blev taget af markedet?
b
10 år 11 måneder siden #6409
af kelberg
Jens lavede en anmeldelse af den på det gamle outsite, og var vist ikke imponeret
mvh Kim
Besvaret af kelberg på emne Fast food – To go
stokrenden skrev: Er der egentlig nogen herinde, der fik smagt burger på dåse inden den blev taget af markedet?
Jens lavede en anmeldelse af den på det gamle outsite, og var vist ikke imponeret

mvh Kim
Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333