Fast food – To go

Mere
10 år 11 måneder siden #6277 af danboron
Besvaret af danboron på emne Fast food – To go
Malte :)

Om morgenen kan jeg bage mine pandekager mens jeg laver mere kaffe - og stadig udskyde opvasken til jeg er færdig med at hygge og pakke lejr ..
Det er det jeg mener med funktion & smag før vægt - jeg kunne aldrig drømme om at arbejde med begreber som "lettest" og "hurtigst" før trivsel .. det gør jeg ca 300 dage om året på arbejde - på tur er tiden min egen

Jamen, SELVFØLGELIG, skal funktion og trivsel, vægtes højere end vægten. :pinch:

Man skal da ALDRIG vælge noget, BARE fordi det er let. Det har Quest da også understreget flere gange...

Og i drømmetrådene har Quest flere gange afvist den letteste løsning, og valgt en lidt tungere, men garanteret god, løsning...
SELV om det var den Ultra Fanatiske Ulle, der skulle have det med. ;)

OG Quest har da også igen og igen understreget, at udstyret skal tilpasses den enkeltes erfaringer, evner, og krav, til turen.

Signalet er klart. VÆGTEN ser han ALTID på, men den er ALDRIG den første, eller eneste faktor. For DET ville være VILDT uansvarligt, og utilfredsstillende.
Derfor ADVARER han mod at hoppe ukritisk på alle de falske reklamer, men læse reviews, og spørge erfarne, før man køber "ugens UL-tilbud".

Men, ser du to forskellige grydesæt, der kan det samme, og koster det samme, og du mener de ville være lige gode, til DIT behov...
...SÅ ville du vel vælge det letteste sæt....?

Selv om du ikke er gramjæger, eller er træt af vægten på oppakningen.?

;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Quest

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #6278 af Terje
Besvaret af Terje på emne Fast food – To go
Den "ændrede vandretidsplan" stammer fra " How to go lighter " af Glen Van Pesky.

Han taler for at komme afsted uden morgenmad, bare spise en energibar, drikke morgenkaffe senere på formiddagen, spise aftensmad sidst på eftermiddagen, og så vandre videre til det bliver mørkt.

Jeg har selv ikke prøvet at skippe morgenmaden eller morgenkaffen endnu. Men har prøvet at sejle videre i kajak efter at have spist aftensmad ca. kl. 18 - og så lige have et par timers sejltid mere.

Man skal selvfølgelig gøre det der passer én - men det skader jo ikke at tænke "ud af boxen" og måske prøve noget nyt. Men ligefrem skippe morgenkaffen? :unsure:

Jeg tager ikke på tur for at gå en masse kilometer, synes 15 - 22 km om dagen er rigeligt til mig - men hvis du skal gå rigtigt langt er der nok kilometer at hente i "den ændrede vandretidsplan".

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Terje.
Følgende bruger(e) sagde tak: Quest, danboron

Mere
10 år 11 måneder siden #6279 af Bonden
Besvaret af Bonden på emne Fast food – To go
Jeg har svært ved at se, hvorfor al den UL snak skal indover tråden. Så vidt jeg forstår, argumenteres der for en "ny" måde at forholde sig til sin mad på, på tur. Men den er da vidst ikke særlig vægt betinget..?

Personligt har jeg altid brugt begge modeller, efter behov. Omend det aldrig har slået mig, at titulere eller kategorisere det som en "teknik". Det er ofte omstændighederne, der afgør, hvordan jeg bærer mig ad. En flot solskinsdag kalder på længere pauser og mere "nydning" end en blæsende regnvejrsdag. Ambitioner om lange distancer hænger bedre sammen med mad på farten osv osv.

For mig at se, er "hvad for mad har jeg til rådighed" en noget større forudsætning end " hvor meget vejer resten af mit grej"..

Følgende bruger(e) sagde tak: Quest, danboron

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #6295 af Quest
Besvaret af Quest på emne Fast food – To go

Ljunggren skrev: Måske kan man her tillade sig at konkludere at UL hænger sammen med rastløshed og jagen efter oplevelser, mens vi der ikke er UL'ere er ligeglade med vægten idet vi alligevel er ligeglade med hvor langt vi kommer frem!

Måske er det også her forståelse for hvad vi hver i sær finder rigtigst ligger begravet sammen med årsagen til at vi aldrig bliver enige!

Nu nævnte jeg intet om tempo, andet end "at være på farten" og fast food.
Det udelukker jo ikke andre muligheder. Så vi er måske ikke der uenige om noget som helst.

Tiden er blot en tanke, eller slet ingenting.
-Albert Einstein.

Ganske vidst har jeg krudt i røven, nogen gange. Tror på at jeg har et skud i skyderen, så det er med at få det brugt. Men kendte du mig personligt, ville du også vide at jeg, for det meste, er en sindig jyde. Nogen vil sige at ro er min største force. Men kedlig er jeg ikke :silly: .
Ovenstående har jo, i princippet, intet med UL at gøre. Det er bare en lille del af min livsstil.
Ja der skal ske noget, nogen gange, og sport er sundt, er der nogen der siger. ;)

Livet...?

Ikke i overhalingsbanen tak.

It makes you, and it breaks you.
- Henry Rollins

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #6297 af Quest

Troels_Lee skrev: @Quest

Bare af ren nysgerrighed. Hvor langt går du på dine ture pr dag? og hvor mange dage er du afsted?

Herhjemme to til fem dage.
I fjeldet, to uger helst.

Dagende er forskellige. Den ene dag ligner ikke den anden. Sådan er mit liv ikke. Der sker noget nyt, hver dag. Tur er bare for fedt på den måde ikke?

I det hele taget tager jeg én dag af gangen.

Km er slet ikke vigtigt :) . Det er oplevelser til gengæld. :cheer:

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #6298 af Quest

Ljunggren skrev: Jeg undrer mig over at Quest hele tiden skal have eller får påført beskyttelse og beskæftigelse af Dan - kan Dan ikke bare svare for sig selv og lade Quest gøre det samme?

Dan forsøger bare at få jer andre til at forstå hvad jeg mener :) . For han forstår mig bare rigtig godt - og læser mig som jeg gerne vil læses.

Det kan i ikke tage fra ham!!!

Han er for cool, syntes jeg. Bare jeg kunne svare så venligt som ham.

Men jeg er ikke så flink som han er.

For nogle af jer har det altså med at gå i kødet på mig - er det ikke sandt? Dan må godt "forsvare" mig, for han er meget bedre til det end jeg er.

Så kommer vi heller ikke op at toppes, fordi han allerede har sagt på en god måde hvad hen mener jeg mener.

Vi er blevet venner herinde. Ville i ikke gøre det for jeres venner?

Han står op for sin ven.

Tid til at oprette siden: 0.261 sekunder