- Modtagne Tak: 226
Drikkesystemer
- stokrenden
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #7145
af stokrenden
b
Drikkesystemer blev oprettet af stokrenden
Vand er jo noget vi alle skal have, også når vi er på tur, så jeg tænkte at det kunne være spændende at høre om folks erfaringer med vandopbevaring, med forskellige drikkesystemer, og måske også lidt om vandrensning.
Det er selvfølgelig forskelligt hvor meget vand man har brug for alt efter hvor man rejser, og hvornår. Ofte kan man nøjes med en flaske på 0,5-1 liter, men mit eget "standard" setup er følgende:
Et WXP 3L drikkesystem fra Source: Source WXP 3
Jeg har også en lille smart adapter fra Source, der hedder UTA, som gør det muligt at fylde systemet uden at skulle tage det ud af rygsækken:
Jeg har også altid en 1 liters flaske med, da den er lettere at hælde af til madlavning, og den er også god at have som sikkerhed, hvis drikkesystemet skulle springe læk.
Det er selvfølgelig forskelligt hvor meget vand man har brug for alt efter hvor man rejser, og hvornår. Ofte kan man nøjes med en flaske på 0,5-1 liter, men mit eget "standard" setup er følgende:
Et WXP 3L drikkesystem fra Source: Source WXP 3
Jeg har også en lille smart adapter fra Source, der hedder UTA, som gør det muligt at fylde systemet uden at skulle tage det ud af rygsækken:
Jeg har også altid en 1 liters flaske med, da den er lettere at hælde af til madlavning, og den er også god at have som sikkerhed, hvis drikkesystemet skulle springe læk.
b
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved stokrenden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 10 måneder siden #7147
af Boreal
Besvaret af Boreal på emne Drikkesystemer
Jeg har altid et MSR Miniworks vandfilter og en Nalgene flaske med på tur. Filteret er lidt stort og tungt, men det er robust og 100% pålideligt.
Det smarte ved MSR filteret er, at det kan skrues direkte på Nalgene dunken. Så behøver man ikke stå der og balancere med de 2. Jeg har også fundet deciliter inddelingen på Nalgenen praktisk, når jeg skal bruge et præcis mængde af et eller andet til madlavning.
Jeg har også en vandsæk fra MSR, en 2 liters Dromedary + hydraslangen, men det er sjældent jeg bruger den. Jeg syntes aldrig der er langt mellem vandet her i skandinavien, så det er sjældent jeg gider slæbe en vandsæk med. Der er federe og lettere modeller på markedet, men det jeg kan lide ved Dromedaryen er, at filteret kan også skrues direkte på den. Det er genialt!
Det smarte ved MSR filteret er, at det kan skrues direkte på Nalgene dunken. Så behøver man ikke stå der og balancere med de 2. Jeg har også fundet deciliter inddelingen på Nalgenen praktisk, når jeg skal bruge et præcis mængde af et eller andet til madlavning.
Jeg har også en vandsæk fra MSR, en 2 liters Dromedary + hydraslangen, men det er sjældent jeg bruger den. Jeg syntes aldrig der er langt mellem vandet her i skandinavien, så det er sjældent jeg gider slæbe en vandsæk med. Der er federe og lettere modeller på markedet, men det jeg kan lide ved Dromedaryen er, at filteret kan også skrues direkte på den. Det er genialt!
- frodejensen
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 2
10 år 9 måneder siden #8513
af frodejensen
Besvaret af frodejensen på emne Drikkesystemer
Jeg er topglad for Deuters Streamer 3.0, jeg fylder mest fra bække og vandløb, det er rigtig lækkert at posen kan åbnes helt op, både når den skal fyldes, særligt når den skal rengøres.
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333