Hvilken Trangia?
- Outdoor Rødovre
-
- Bruger
-
Jeg synes den store Trangia gryde på 4,5 liter er god at have med.
Mvh Ib, Outdoor Rødovre
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
ALternativt passer en god gammeldags patruljegryde også udmærket ovenpå trangiaen. Den minder egentlig også meget om trangias store gryde.. Så er spritbrænderen bare ikke nok længere.
Outdoor Rødovre skrev: Er er slet ikke nogen, der - som jeg - har oplevet at der bare ikke er plads nok i de 2 gryder, når en familie på 4 skal have mad?
Et Trangia er et minimalistisk køkken, som er konstrurrer til h.h.v. 2 og 3 personer, og det kan godt komme til at knibe, hvis man vil lave en ret, hvor alt tilberedes samlet i en gryde.
Men så må man jo tænke kreativt, og tilrettelægge madlavningen, så retten bliver fordelt i de to gryder og evt. stegepanden. Grøntsager kan holde sig varme meget længe, hvis man beholder kogevandet i gryden, bruger en tallerken på som låg, og lægger en sovepose hen over.
Her skal vi ha' porer, bønner, kartofler, gullerødder og blomkål, med frisk dild på, plus en lille klat smør, dertil nogle lækre fiskefrikadeller, alt sammen baseret på friske råvarer, og tilberedt på et Trangia køkken. - www.mediapix.dk/oversigt/mennesker_&_mil.../_aftensmad-122.html
MVH
NRE
Mange tak for alle de gode svar, jeg har i hvert fald fået det at vide som jeg skulle bruge

Vi har besluttet os for at gå efter modellen med teflonbelægning i både panden og gryderne. Om det bliver med eller uden kedel afhænger af om kedlen fra vores nuværende sæt kan bruges. Men i øvrigt, hvis man bestiller på Amazon.co.uk så kan man få modellen med kedel til ca 500 kr som er den samme pris som modellen uden koster i DK (i den billigste netbutik - og her skal der endda lægges porto oveni, hos Amazon er den gratis)

Jeg kigger nok forbi Friluftslageret eller Spejdersport her i Odense for at tjekke det.
Mht. den store gryde så tror jeg ikke at det er nødvendigt, i hvert fald så længe børnene er så små. Herhjemme bruger vi oftest to grydestørrelser til madlavning: en 1,5 L gryde til suppe, sauce, grøntsagstilbehør, osv., samt en 2,5 L gryde til pasta, kartofler, osv. Den er selvfølgelig større end Trangias 1,75 L gryde, men af erfaring ved vi at når vi f.eks. fylder den godt op med pasta så er der i hvert fald også rester til madpakken dagen efter

Og stort tak til Baldguy for dit tilbud om spritbrænder, jeg skal nok have det i tankerne hvis det bliver relevant

KP skrev: Om det bliver med eller uden kedel afhænger af om kedlen fra vores nuværende sæt kan bruges.
Din gamle kedel kan med sikkerhed bruges sammen med det nye sæt, Trangia har produceret den nøjagtig samme kedel i mere end 40 år.
MVH
NRE
NRE skrev: Din gamle kedel kan med sikkerhed bruges sammen med det nye sæt, Trangia har produceret den nøjagtig samme kedel i mere end 40 år.
Det er nemlig ikke en Trangia kedel men fra et billigere sæt som jeg købte i en supermarked en gang. Men som jeg skrev i et tidligere indlæg ligner den Trangias kedler til forveksling både i størrelse og form. Har dog ikke målt den endnu.
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333